Jump to content

Obtížné ranní starty P 308 1,6 HDI DV6DTED 68 kW


Recommended Posts

Zdravím. Dcera jezdí P 308 1,6 HDI DV6DTED 68 kW r.v. 2010 vstřikování Bosch, najeto 102 tis. km a v poslední době má problém s ranními starty. Motor hned chytne ale vzápětí zhasne. Aby se auto vůbec rozjelo, musí startování opakovat třeba pětkrát a mít přitom nohu na plynu. PC žádnou poruchu nehlásí a stejný výsledek přinesla i diagnostika v autorizáku, kde také krčili rameny. V palivové nádrži je (pod)tlak který je patrný při sundání víčka nádrže  Teplý motor staruje už na první dobrou. Palivový filtr nový, palivo Shell V Power, baterie nová. Nesetkal se už někdo u této motorizace s podobným problémem? Díky.

1r.jpg

Edited by 64draki
Link to post
Share on other sites

Hmm díky, to by mohlo pomoct. Řeknu dceři, aby před ranním startem nejprve odšroubovala víčko nádrže. Vzpomínám si na jednoho kámoše, který si dokonce ze stejného důvodu navrtal do víčka dírku. Ale stejně by mě zajímalo, kde se ten (pod)tlak v nádrži bere. Žeby netěsnostmi kolem vstřiků?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jo díky, pomohlo to.  Holka před ranním startem preventivně otevírá nádrž, tím vyrovná tlak a motor poté nastartuje. Nebude chyba nakonec v tom víčku?

Link to post
Share on other sites

Teď bud počkat na někoho, kdo ví, jakým způsobem je řešeno vyrovnání tlaku v nádrži - nebo zajet do servisu s takhle "předdiagnostikovanou" závadou, ať poradí tam.

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Tak záhada už je vyřešena, příčina byla ve vadné elektroinstalaci. Nejspíš kuna si pohrála s kabeláží v motorovém prostoru. Holka jednoho dne zkrátka nastartovala, ujela 5 kilometrů a před semafory jí začalo auto hořet v motorovém prostoru! Zkoprněla a nevěděla co má dělat. Naštěstí měla sebou v autě docela akčního kámoše a před lety jsem do auta pořídil práškový hasičák. Nebýt těchto dvou šťastných náhod, tak by auto nejspíš celé shořelo. Kámoš neváhal a oheň pod kapotou bravurně uhasil. Autoelektrikář prohlásil, že toto není první ani poslední případ a že dnes málokdo vozí v autě hasičák. Po výměně poškozené a vyhořelé kabeláže auto startuje na první brnknutí. Tato zkušenost stála holku 8K a byla 10 dní bez auta. Ale já říkám, že měla štěstí v neštěstí a mohlo to dopadnout mnohem hůř...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...