Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Co mě (nejen) dneska naštvalo..!!!


Weri 605

Recommended Posts

před 58 minutami, Milan+ napsal:

Jináč mě dnes naštvalo,že jsem poprvé od 18 let co jezdím neprošel STK,prý mám probržděné kotouče.

NJN, to je to srážení hran na soustruhu, pak se to blbě hlídá, že už mají dost :aut 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nevíš o čem to je, právě, když tu hranu strhnu ,tak pak tam není to probrždeni. Tohle jsou origo a cca 105000km,dvoje desky. Tak se dá opáčko a je to. Brzdy jsou doma a jde se na to. Původně se měl stříhat se sousedkou buksus ,ale zapršelo,tak je čas na brzdy.

16234983484925449692117065208438.jpg

16234985766221936585952674144599.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, Milan+ napsal:

A kde na to bral peníze,když byl limit na den a nemohlo se přivézt za více zpět. Pokud jsi ho přesáhl ,tak to sebrali. A další cesta štempl a nežádoucí. A na služební pas si to neriskl nikdo.

I z NDR se nedalo pomalu nic přivézt,objektivy pro kamaráda jsem měl v sedačkách a staženou prdel. Jestli je dovezeme.

Když se jelo na Hoken,tak já měl před vojnou a to si neumíš představit co to obnášelo. Šel jsem o tři roky déle kvůli zádům.

Jak to mam vědět, prostě byli, nikdo se neptal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, MJSytic napsal:

NJN, to je to srážení hran na soustruhu, pak se to blbě hlídá, že už mají dost :aut 

A to jim říkám,asi tady je kulyšák naposled, šéf to si děláte prdel? Víte s čím sem lidi přijedou. Dokonce jsem mohl být ....

Holt má už něco na hrbu.

Je na kozách a zítra zbytek,dnes dám klídek

16235035610647853503411659400222.jpg

Upraveno uživatelem Milan+
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Radek Hurvajz napsal:

Jak to mam vědět, prostě byli, nikdo se neptal.

Souhlas s Radkem. Sám jsem koncem 80 let mohl dík sportu několikrát ročně na západ vyjet a vím, že se spousta věcí dala (ale bylo potřeba vědět jak). Kamioňáci a řidiči autobusů vyjíždějících tehdy na západ by mohli psát romány 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyjel, mezi roky 1985 - 1988 asi 5x. 

Další je na dlouhou diskuzi. 

Ti, co ven mohli, řešili co bylo pro ně zajímavé, tzn. klidně i gumy. Ty ale máš opět svou pravdu a já nemám chuť se s Tebou zbytečně dohadovat. Jen jsem podpořil Radka, páč prostě pravdu mít může

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Medvěd napsal:

Vyjel, mezi roky 1985 - 1988 asi 5x. 

Další je na dlouhou diskuzi. 

Ti, co ven mohli, řešili co bylo pro ně zajímavé, tzn. klidně i gumy. Ty ale máš opět svou pravdu a já nemám chuť se s Tebou zbytečně dohadovat. Jen jsem podpořil Radka, páč prostě pravdu mít může

Někde tu je i téma co kdo kdy měl za auta. Tam je možná i rok kdy si kdo pořídil auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nějak po roce 1985 pustili na Západ i mě (samozřejmě samého, celou rodinu neee), a když byly známosti, dalo se kšeftovat, nebudu popisovat podrobnosti, ale peníze dodala třeba rodina , to nebyl ten největší problém..., já si jen pamatuju, jak chytře to bylo na samotném přechodu udělané, že vlastně nemohl projet ani náklaďák, bo ty velké betonové bloky byly uspořádané tak, že to auto nasměřovaly mimo cestu 😯 (kdyby chtěl projet nezákonně), nemluvě o tom, že už kilometry před přechodem  vás zastavili dva samopalníci a kontrolovali nejen doklady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Milan+ napsal:

Někde tu je i téma co kdo kdy měl za auta. Tam je možná i rok kdy si kdo pořídil auto.

Rodičové auto neměli nikdy a já si první koupil ojetou Volhu M21 za 1000,- Kč na jaře 1988. To ale nemělo s tím, že jsem tu možnost vyjet na západ měl vůbec nic soplečnýho.

Ono obecně už v druhé polovině 80 let jezdilo v ČSSR (v Praze teda určitě) relativně hodně aut individuálně dovezených ze Západu - kdo chtěl, cestu si našel (ať už to byl "dar" od zrádných emigrantů nebo "jiná" cesta...).
My třeba vyjížděli na závody na západ dík pozvání spřáteleného oddílu v Mnichově - my je pozvali na měsíc v květnu na několik závodů v ČSSR, platili jim ubytování a "diety" a oni nás za to pozvali na několikero závodů v Evropě, kde nám "fiktivně" hradili ubytování a diety. Fakticky jsme ale spali pod stanem, ohřívali si konzervy - ale pro celníky jsme měli jak dokázat za co jsme si koupili to, co chceme proclít (že se ty prachy nějak musely ven vyvézt a že se využívalo nočních přejezdů a "bordelu" v autobusu je každýmu jasný. Podle mě to bylo jasný i těm celníkům, ale těch možností, kam prachy schovat bylo tolik, že by to bylo na X hodinovou akci a tak jsem vždycky zažil "jen" namátkovku - u nás nikdy nic nenašli. Domnívám se, že ty velký šťáry se děly převážně na udání, ale jistotu v tom nemám). Řidiči od ČSAD "vodácké zájezdy" taky milovali (někteří, co souhlasili s tím, že nebudou třeba tři týdny spát v hotelu, ale buď jako my pod stanem nebo v busu na pětce), páč diety šly tehdy plně do nich a ještě dostali fakturu za hotel...
V druhé polovině 80 let si spousta mých známých dovezla z venku auto (můj trenér např. v roce 1986 dovezl 6ti letýho Ford Taunus Kombi - stejný auto, jen sedan a označení Cortina se tehdy prodával v Tuzexu a tak Petr moc nedráždil) a s proclením ani přihlášením neměli zásadní problémy. Holt už tehdy byla doba přeci jen volnější a když by ses třeba podíval do dobové inzerce na poslední straně Světa motorů nebo bys jako já chodil očumovat auta do jednoho z mála funkčních autobazarů na Libeňském ostrově, musel bys mi dát za pravdu.
Velká legrace byla, když si jeden známý koupil ve Francii na vrakárně motor Peugeot Indenor. Už nevím jak se mu ho povedlo dát do vleku na lodě (u nápravy byla plechová bedna, kam se dávaly krámy na lepení lodí - ty se vynosily do autobusu a místo nich se vešel motor). Řidič se to dozvěděl až po  mnoha dnech najetých s vlekem za busem na Německo - Československé hranici v Rozvadově, když známý ten motor ukazoval celníkům. No a já pak rychle pochopil, proč si kupoval vyřazenou Volhu s padlým motorem ... :D
Takový zájezd na závody ale nebyl žádná levná legrace a tak člověk musel koupit něco, co mu ten zájezd třeba zaplatilo - takže se kupovaly rádia, ZX SPECTRUMy, videa, kazety, gramodesky a zase třeba v tom Mnichově se dalo domluvit na tom, že se tam doveze něco, o co tam mají zájem (takový slepovací stavebnice z IGRY - hlavně letadla - se daly v jisté hračkárně nabídnout za cenu 1DM = 2Kčs (stavebnice se prodávala u nás třeba za 20 Kčs a v Německu za ní obchodník dal i 10 DM, páč mu za ní tamní sběratelé mohli utrhnout ruce). Že se elektronika nakupovala v malých obchodech od "Jugošů" s účtenkami na úplně nesmyslné částky (kvůli malému clu) je další věc, co normálně fungovala. Ano - i já jsem se v té době choval stejně, páč když jsem chtěl jet, tak jsem si to musel stejně jako všichni ostatní z oddílu, zaplatit.
Sport, co jsem dělal (vodní slalom) v té době ještě NEBYL olympijský (poprvé byl sice na olympiádě v roce 1972 v Mnichově/ Augsburgu, pravidelně je na olympiádě až od roku 1992 v Barceloně, kdy vyhrál náš Lukáš Pollert) a tak - byť Čechoslováci každoročně vozili ze všech zahraničních závodů medaile (já sice ne, ale spousta děcek z oddílu jo a zbytek tam jel v rámci tréniinkových soustředění, páč ten autobus se nesmrskne i kdybys ho prosil), stejně státní podpora šla hlavně do olympijských disciplín.
Ke konci 80 let se stejným způsobem jako my dostávalo za hranice velká spousta sportovců - pozvání znamenalo, že nemusíš mít devizový příslib a tak byla cesta ven o mnoho jednodušší (byť třeba mě vadilo, že před každým výjezdem musím na učňáku obíhat mrtě různých kanceláří a nechávat si tam potvrdit papír, že dotyčnému nevadí, že pojedu tehdy a tehdy na západ (a kdyby si jeden usmyslel, že ne, tak prostě smolík)

Takovýho si dovezl tehdy trenér (ilustrační foto - tehdy jsem ho fakt nefotil)
ford-taunus-turnier-gbns-%5B2941%5D.jpg

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak mě teda vůbec netěší to co se děje s cenama čehokoliv. Dneska jsem byl pro železo ve velkoobchodu jako registrovaný zákazník mám nějakou slevu no ale jako za 79kg železa 6300 Kč.  Celkem je to asi 25 metrů úhelníku 30*30 a jedna tabule poklopového plechu. Ano asi bych to dokázal za levněji sehnat někde na šroťáku ale tam bych se musel spokojit s tím co bych našel a otázkou je jestli bych to dostal levněji když bych řekl že chci doklad abych to nacpal do účetnictví. Jasně asi 900 Kč stálo dělení toho materiálu protože ten plech je nastříhaný na pásy taky bych to asi dokázal doma nařezat ale mordoval bych se s tím minimálně půl dne a kolik bych spálil kotoučů do fričky a jak moc by to bylo " hezké" to mě přesvědčilo že bude lepší to nechat naporcovat u nich. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...