Jump to content

Unikajúca chladiaca kvapalina a engine management system faulty


Recommended Posts

Ahoj. Pred niekoľkými mesiacmi som dostal svoje prvé auto Peugeot 307 1,6 hdi 80kW rok výroby 2004, najazdených 186xxx km. Auto malo len jedného majiteľa, bohužiaľ už nie je medzi nami a teda sa nemám koho opýtať aké problémy malo auto. Prvé čo som urobil bol samozrejme servis, pretože posledný rok auto stálo na záhrade, a vymenili sa potrebné kvapaliny, filtre, rozvody a taktiež spojka ktorá veľmi prešmykovala. V priebehu posledných troch mesiacov sa však ukázalo viacero problémov alebo podivností. Chcel by som sa teda opýtať či niekto nemá skúsenosť s riešením alebo neriešením nasledujúcich problémov.

1. Najväčší problém je skutočnosť že vyskakuje upozornenie ENGINE MANAGEMENT SYSTEM FAULTY niekedy pri štarte a niekedy po hodine jazdy. to sprevádza obmedzenie otáčok na 3000.

2. Ďalej, raz za 40 dní musím opäť doliať chladiacu kvapalinu, pretože väčšina zmizne. Pod autom nie je jedinej škvrny, takže ak je vypnutý motor, kvapalina asi neuniká.

3. Na turbe (konkrétne na polovici s čerstvým vzduchom) je súvislá vrstva sadze, aj keď s naštartovaným motorom a otvorenou kapotou som nezachytil žiadny dym len zápach zle spáleného paliva (ako keď prechádza okolo stará škodovka)

4. Aj pri statickom behu aj pri najväčšej záťaži na dialnici teplota chladiacej kvapaliny nepresiahne 75 stupňov a aj keď som si myslel že je to možno v poriadku tak už si nie som istý pretože to vyzerá tak že sa mi ani nespustí ventilátor.

5. Motor v okolí žhavičov je pokrytý čiernym olejom alebo čímsi mazľavým.

6. Najmenej podstatný problém je skutočnosť že moja dvojdielna klimatizácia je na strane vodiča nadstaviteľná no na strane spolujazdca je studený vzduch bez ohľadu na nastavenie.

Keby ktokoľvek narazil alebo už riešil jeden z týchto problémov bol by som vďačný za radu. Ja to beriem ako príležitosť naučiť sa veľa o nadštandardnej údržbe auta a rád by som opravil čo sa dá vlastnými rukami. Chýbajú len skúsenosti.

poznámka: Občas mám základné otáčky 1100 ale väčšinou sa základné otáčky držia okolo 800-900

Edited by Glavoo
Link to post
Share on other sites
  • Glavoo changed the title to Unikajúca chladiaca kvapalina a engine management system faulty

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...