Jump to content

Hlava válců 1,4 KFU


Recommended Posts

Zdravím vespolek. Při výměně oleje jsem zjistil několik problémů. Vím, že je nejlehčí odvézt auto do servisu, ale co můžu, dělám na autě sám. Zaprvé mě to baví, zadruhé tomu chci rozumět. Holt někdy je tato  cesta dražší. 😀

Tak k těm problémům. 

1- pod víčkem oleje byla emulze. Tohle přisuzuji krátkým trasám. 

Po sundání krytu hlavy válců, abych odstranil všechnu emulzi jsem v krajních otvorech našel smíchanou vodu s olejem. Tohle asi normální nebude co? Vede ten otvor do bloku motoru? 

2 - v expanzní nádržce je mastnota. Voda se moc nestrácí. Za půl roku jsem dolíval cca 3 deci. Motor se nepřehřívá, topí. Auto jezdí jen po městě jako druhé v rodině, proto jsem to moc neřešil. Mastnota by ukazovala na vadné těsnění pod hlavou. Těsnění jsem měnil cca před rokem, ze 2 důvodů:

1- olej ve vodě

2- únik oleje z předního levého rohu ze spoje hlava- blok. Strana spolujezdce.  Dočetl jsem se, že příčina je vadné těsnění pod hlavou. 

Tak jsem se do toho pustil. 

Po výměně těsnění pod hlavou  (taky rozvody, pumpa, gufera na vačkách) byl chvíli klid. Nyní jsou oba  problémy zpátky. 

Při výměně jsem nedával hlavu na srovnání, neboť jsem ji proměřoval a byla rovná. 

Vim, ze přes net se moc diagnostikovat nedá. Nicméně, pokud to tedy nebyla moje chyba při montáži, vychází mi z toho buď prasklá hlava, nebo prasklý blok. Uměl by někdo z vás, kdo se v těchto motorech říct, jestli je možné, žeby to byl blok? 

Mám v plánu koupit novou hlavu z důvodu č. 3 a to přidřené vačky. 

Tak jestli mám shánět jen hlavu, nebo komplet motor. 

Děkuji všem, co to dočetli až sem. 

20210321_190457.jpg

20210321_190531.jpg

Link to post
Share on other sites

Klidne zas mohlo to tesneni prdnout, jaka to byla znacka? Mel jsem jednou spatnou zkusenost s tesnenim Febi, po roce od vymeny fouklo mezi valci, pak jsem dal Elring a to je OK uz 6let. Ted me ceka jeden TU motor a na ten jsem radeji koupil origo tesneni Peugeot. Ja bych asi hlavu shodil, dal na otlakovani a videlo by se, pripadne ji pak nechat liznout, ale zas jestli je pridrena vacka, tak bych sel mozna i tou cestou jineho motoru, nejlepe nejakeho, co by se dal jeste videt v chodu v aute pred rozebranim

Edited by Ferry
Link to post
Share on other sites
před 18 minutami, Peter 207 napsal:

Mám v plánu koupit novou hlavu z důvodu č. 3 a to přidřené vačky.

Podle čeho soudíš, že jsou přidřené vačky :myslim

Link to post
Share on other sites

já bych s tím nedělal nic--auto jezdí furt studené na krátkých trasách, proto ta emulze, spotřeba 3 deci vody za půl roku po předchozí opravě je nic, mastnota v expanzce může souviset s předchozí opravou :myslim, počkal bych měsíc na oteplení a pak párkrát vyměnil vodu, co to udělá, samozřejmě sledoval olej, vodu

Link to post
Share on other sites

Těsnění pod hlavou bylo REINZ. 

Když jsem měnil to těsnění pred rokem,  tak musely vačky ven a viděl jsem v uložení vaček jemné škrábance. Na víku hlavy byla vrstva napáleného bordelu. Zřejmě přetahované výměny oleje. Tenkrát jsem takové překvápko nečekal. Nebylo kde nechat auto rozdělané pár dní.   Tak jsem to složil zpátky, tak jak to bylo s tím, až se to zhorší, takto budu řešit. Ten čas nastal nyní, protože minulý týden vyskakovala hláška o nízkém tlaku na oleje na volnoběhu. Tak jsem při výměně oleje odmontoval solenoid na hlavě - čisto.

Sundal jsem vanu- čisto.

Rozebral jsem ol. čerpadlo- taky celkem OK,tam jsem vypláchnul ze sítka trochu bordelu. 

Tak mi zbývají jen ty vačky. A když se to takhle sešlo, tak proto řešim novou hlavu. Jen si nejsem jistý tim blokem, když se mi pořád míchá voda s olejem.

Link to post
Share on other sites
před 7 minutami, Peter 207 napsal:

hláška o nízkém tlaku na oleje na volnoběhu

To by chtělo změřit tlakoměrem a až potom stahovat gatě.... Musíš si uvědomit, že vačky jsou poslední na řadě, co se týče zásobování olejem.... Pokud by se ztrácel tlak, tak první je na řadě klika.... Když už jsi měl dole hlavu kouknul jsi na pánve? A jak vypadala ozubená kolečka olejového čerpadla jsi kontroloval?

Link to post
Share on other sites

Tak, abychom se do toho nezamotali.

1- umí někdo s jistotou říct, jestli je normální, že v těch krajních otvorech byla emulze vody a oleje? Pokud ten otvor nevede do hlavy a bloku, tak to chápu, ze se tam může hromadit emulze spod víka hlavy a tím pádem o nic nejde. V opačném připadě by to zřejmě problém byl. 

Na blok jsem se ptal, jestli je tohle vůbec možné a jestli se s tím někdo setkal. Že to nebyla hlava ale blok. 

Taky je možné, že proplach chladicího okruhu jsem neodmastil dokonale. Tohle ještě propláchnu a budu sledovat. 

 

Link to post
Share on other sites

Ty dva otvory, které máš označené na fotkách, se objeví po demontáži ventilového víka/vík :myslim  Pokud ano, nenavazují na ty otvory v hlavě podobné otvory v tom víku :myslim

Link to post
Share on other sites

Ty dva otvory podle mého nikam nepokračují, koukal sem na fotky bloku a nikde sem je tam nenašel. Ono je to vidět i zboku přímo na té hlavě že ten výstupek s otvorem končí nad svodama a je poze v tom horejšku co drží vačky. 

Link to post
Share on other sites

Ty otvory jsou slepé, nikam nevedou. A pokud mají vačky v uložení nějaké drážky, tak to nutně nemusí být totálka, pokud je to v malé míře (na fotkách to vidět není). "Zaleštit" případně a hotovo. Povrch palců vaček tady nehrají takovou roli, opírají se o rolny a ne o hrníčkové zdvihátka, jako třeba u TU5JP4. Tvůj motor má vanos na sání a ten je ovládaný tlakem oleje- proto ti asi vyskakuje nízký tlak oleje, jak otevře solenoid naplno- klasika u KFU. Záleží, o kolik klesá tlak olej. Jestli na nulu nebo lehce pod prah spínače oleje- musíš to změřit. A zrovna tenhle motor se ti bude blbě shánět, protože jich tolik nebylo a když už, tak stojí ranec. Jedinej, kterej z řady TU byl problémovější (byť už ho značili ET).

Rovná hlava být může, ale třeba ji někdo mohl "rovnat" před tebou a nedopatřením někde udělal do plochy hlavy drážku, kterou to pak dřív či později začne pouštět.

 

Link to post
Share on other sites

Po výměně oleje zatím tlak neklesá.

Olejové čerpadlo vypadalo v pořádku, zuby bez vrypů. 

Jak jsem psal, provedu ještě pročištění chladícího okruhu. Pokud to bude v pořádku a voda bude čistá, nebudu to řešit. Pokud bude voda mastná, shodím hlavu a dám ji na kontrolu. Děkuji všem za přínosné odpovědi.

Link to post
Share on other sites

Musíš taky počítat s tím, že původní mastnota se z chladícího okruhu dostává velmi špatně.... To chce dlouhodobější pozorování....

Link to post
Share on other sites

na pročištění chladícího systému jsem používal sodu (do vody), dneska bude ke koupení asi něco jiného, prostě vyměň vodu, projeď se s autem aspoň 50 km a pak vodu vypusť do lavoru a kontroluj jak vypadá, tohle bych udělal 2-3x a pokud to bude OK, udělal bych s autem semtam delší jízdu--když pořád jezdí studené na krátké trasy, někde se to projeví :myslim, bylo by dobré pak sundat expanzku, nasypat do ní jemný štěrk a nějakou dobu protřepat, dá se tak dobře vyčistit od všelijakého burdelu

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Tento typ motoru jsem několikrát rozebral a opravoval, na tomto jsou vložky válců vyndavaci a pod vložkou je těsnění bohužel gumička, při nepatrně manipulaci počas výměny těsnění pod hlavou se může nepatrně prizvednout vložka pak ji sice zandate nazpátek ale i s bordelem pod gumičkou pak to může prosakovat do vody. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...