Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1.5 BHDi 96 kW na 110 kW - má to smysl a případně jak?


BubakGS

Recommended Posts

...klasika. Po přesednutí z auta, co má 2x takový výkon, do Rifteru člověku ty koně chybí - hlavně na dálnici. Hrozná škoda, že díky Bruseli tam není ten 2litr jako v Travelleru. Motor 1.5 BHDi je díky krouťáku a 8AT je překvapivě svižný do těch 100 km/h - to mě baví... ..heeen, heeen, heeen, heeen, heeeen.. ..a valíme kilo... .. dál už je to horší. Na dálnici by se mi hodil nějaký ten koník do rezervy....

Zajímal by mě názor zdejších znalců Peugeotu jestli ano a jak. Možnosti mám 2:

- tuning box od německých RaceChip

- úprava přímo ECU - Quantum Tuning

... obě metody (pokud to není jen pod.f.u.c.k) nabízí teoreticky těch cca 110 kW a 340 NM proti sériovým 96kW a 300 NM.

..a teď do mě.. 😀

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v první řadě protože to máš funglovku tak to chce od někoho kdo to umí zaonačit tak že nepadne záruka. Nevím jak u těch 1,5 ale vím že ve druhé generaci co byli 1,6 tak tam to bylo téměř totožný železo a že úpravou dalo dostat na koníky silnější verze a že to vydrželo jak je to s dnešníma motorama nevím . Možná by mohl vědět @ChouLu jestli to jde nebo ne. A jak moc by to případně mohlo ohrozit motor na životě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě né cestou boxu ;)  

V peugeotu ti nikdo jinej soft než v autě je nemůže ani nemá jak nahrát :) 

u 1.5 je lehce problém €6.3 normy, adblue, NOx atd.. takže když už tak čipem a určitě se zárukou :) Ale počítej s tím, že určitě během roku bude min jedna, dvě aktualizace softu a v tu chvíli ti například na prohlídce smažou čip z jednotky ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

le expérience ....   ..mno az po zabehu teda......  ...primo z Reichu od vyrobce a se zarukou na motor pochopitelne... a s moznosti vraceni... .  ...+ apka na ovladani...  + online podpora/upravy   ... teoreticky z tovarnich 130 PS / 300 NM na  cca 150 PS / 330 NM.... 

 

111271138_racechip.png.5042dffde2fc1c9f62a539842065d8e4.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Placebo krabička (verze 110 kW a 340 NM) zapojena dnes. Vyzkoušeno na cca 120 km trase město - dálnice - státovka - horské silničky. Budu to muset někde pořádně změřit, co to dělá a nedělá. Montáž byla v pohodě, kabely a konektory to má krásné jak OEM originály.  Ovládá se to apkou v telefonu přes BT. Má to v podstatě 4 módy. Může to být vypnuté - to nedělá nic. Pak to má level ECO - ten pocitově taky nedělá nic - snad kromě nepatrně nižší spotřeby (okamžitá i průměrná). Režim SPORT má trošku živější reakci na plyn a okamžitá spotřeba při akceleraci vyleze výš než bez toho. Režim RACE má asi nejostřejší reakci na plyn, pocitově to trošku víc tahá na dálnici. Uvidíme, až se budu vracet s naloženým autem - prázdné to jezdí pěkně i v základu.  Myslím si, že to jen na hulváta trochu ojebává signály ECU - zvyšuje to plnící tlak turba a dává to asi i trochu víc nafty... u ECO asi spíš míň....  Motor jinak zní a chová se normálně. Ono těch + 20 koní a něco málo krouťáku bez měření moc poznat nebude.

IMG_20210819_180844_copy_640x480.jpg

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, BubakGS napsal:

Placebo krabička (verze 110 kW a 340 NM) zapojena dnes. Vyzkoušeno na cca 120 km trase město - dálnice - státovka - horské silničky. Budu to muset někde pořádně změřit, co to dělá a nedělá. Montáž byla v pohodě, kabely a konektory to má krásné jak OEM originály.  Ovládá se to apkou v telefonu přes BT. Má to v podstatě 4 módy. Může to být vypnuté - to nedělá nic. Pak to má level ECO - ten pocitově taky nedělá nic - snad kromě nepatrně nižší spotřeby (okamžitá i průměrná). Režim SPORT má trošku živější reakci na plyn a okamžitá spotřeba při akceleraci vyleze výš než bez toho. Režim RACE má asi nejostřejší reakci na plyn, pocitově to trošku víc tahá na dálnici. Uvidíme, až se budu vracet s naloženým autem - prázdné to jezdí pěkně i v základu.  Myslím si, že to jen na hulváta trochu ojebává signály ECU - zvyšuje to plnící tlak turba a dává to asi i trochu víc nafty... u ECO asi spíš míň....  Motor jinak zní a chová se normálně. Ono těch + 20 koní a něco málo krouťáku bez měření moc poznat nebude.

IMG_20210819_180844_copy_640x480.jpg

Zajímalo by mě jaký hodnoty to bude mít na brzdě.... Jestli to není jen Placebo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..no to mě taky. Ale nemám už nikde kamarády. Do Prahy k BSR se mi nechce, stejně berou auta na zkušebnu ČVUTu a mám to teď už dost daleko.....  ..jinak dneska dalších cca 120 km a na dálnici je to trochu poznat, že v tom RACE režimu víc tahá. On ale každý režim má ještě 3 samostatné podrežimy a výrobce v návodu píše, že je má uživatel všechny někde v klidu vyzkoušet a nastavit ten, kdy to pojede nejlíp...😀 ..to je u tak drobných rozdílů bez měření dost na prd....

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Agrafik napsal:

Kup si ELM BT adaptér,  nahrej si nějakou apku, která umí měřit zrychlení a porovnej to.

 

Ještě mě napadlo, podívat se přes diagnostiku, jaké parametry měří převodovka.

..s tím mi trochu poraď. ELM jsem měl naladěný na Fordu. U Pažouta ještě ani nevím, kde má diag konektor. Ale na Fordu fungoval jen jeden specifický ELM a netuším, jaký bude kompatibilní s Rifterem...  Když se mi povedlo rozchodit ten Fordí, tak jsem měl údaje skoro ke všemu - třeba i plnící tlak turba a tak. S tím už by se pak dalo něco poměřit....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ELM 327 BT interface dorazil a ve spojení s apkou Car Scanner funguje. Závěr - RaceChip půjde z auta do prdele (do krabice a zpět výrobci), protože v provozu pochopitelně hází celou řadu chyb v ECU. On funguje tak, že opravdu některé hodnoty - tlak paliva, tlak turba, teplotu, tlak nasávaného vzduchu a asi i další -  na prasáka míň nebo víc vohulí. Motorové ECU se to ale evidentně nelíbí a nevím, co by to v delším časovém horizontu s tímhle motorem udělalo... Takže jsem empiricky vyzkoušel, že tuning box není správná cesta ladění motorů - určitě ne těch posledních hypermoderních. 😀

Screenshot_2021-08-27-15-21-11-252_com_ovz.carscanner_copy_480x1067.thumb.jpg.8f0d0a707cfabe2c2f03f70a8255c60c.jpg

...a nechci slyšet "...my jsme Ti to říkali..."  ....😀

..tuning box je z auta venku. Chybové kódy vymazány a už se nevrátily. Takže teď ten zázrak vrátím výrobci v Reichu.

Upraveno uživatelem pavelu96
Nepiš další příspěvky po sobě - použij "Upravit"
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechcem nikomu tlacit kaleraby do hlavy, ale videl som ako mi robil Straki chip, tak taketo krabicky, ze to zapojis a ide s chipom su smiesne az az, a je to len o oblbovani ludi.
Laicky povedane, ked nieco strcis do OBD II, a myslis ze to pojde jedna radost, tak to urcite nie je.
Ako su to kazdeho peniaze a na co ich minie je jeho vec, ale na toto by som svoje peniaze urcite nedal.
Darmo, plati prislovie "Objem nenahradis" !!!
Mozno mnoho ludi nebude so mnou suhlasit, ale Euro normy proste vyrobcovia aut musia dodrziavat, naco davat do auta vysokovykonny motor, ktory jazdi len bezne trasy, kde MPR  je 90 ci na dialnici 130, ale kto kolko najazdi po dialnici, plny, denne??? Proste nato sa kupuju ine auta, kto na co potrebuje, ak chcem jazdit po dialnici denne a svizne nekupim 1,5 a krabicu za 20 t €, proste su limity, potreby a moznosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...