307wrc Odesláno 19. březen 2021 Sdílet Odesláno 19. březen 2021 Pánové a dámy ( a doufám že nic mezi ) , mám dotaz ohledně toho, zda někdo řešil podobný problém jako já. Mám motor 1.4 54kw benzin, za studena chytá normálně i se zvýšením otáček ale za tepla chytne a hned chcípne, musím přidat plyn jako u motorky aby se chytil a pak běží normálně. Jiné problémy nejsou. Teplotní čidlo jsem vyloučil, protože po napojení na diagnostiku ukazuje normálně a správnou teplotu. Vyčistil jsem škrtící klapku ale jen hrdlo, do potenciometru jsem ještě nelezl, jestli není vydřený. Tipoval bych závadu na tu elektronickou klapku, protože nic jiného tam není, jako u starší verze viz, krokový motorek. A ještě je ve hře odcházející palivové čerpadlo a nízký tlak paliva ale zatím se přikláním k té problémové škrtící klapce. Takže co vy? Nějaké zkušenosti? Klapka stojí 4400kč a nerad bych kupoval něco zbytečně Za případné dobré rady děkuji předem ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 (upraveno) U tohoto motoru se přidírali dříky ventilů, tak jestli to nebude ono. Jinak zkus vyjezdit tak dvě nadrže paliva s aditivy. Shell V Power, nebo Eurooil Optimal, či od Benziny. Nebo tam přidavej VIF. Nám tohle dělalo za studena u 206+ se stejným motorem, vyčištění aditivy pomohlo. Zkus to, daš za to jen pár kaček navíc. Možná bych i to teplotní čidlo pro jistotu vyměnil. Upraveno 20. březen 2021 uživatelem Radek Hurvajz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 Klapka normalne neodchazi. Spis spatny svicky, civka. Ve vypisu chyb nic? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
307wrc Odesláno 20. březen 2021 Autor Sdílet Odesláno 20. březen 2021 Na diagnostice žádná chyba není, kdyby to byla cívka nebo svíčky dělalo by to i u studeného motoru, kde jsou větší nároky na zážeh pod větším množstvím paliva. Auto jeden normálně a neškube. Aditiva tam už leju ale máme to doma chvíli tak uvidím jak se něco najede, počítám, že bývalá majitelka určitě jezdila na to nejlevnější, co se kde dalo koupit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 (upraveno) před 6 minutami, 307wrc napsal: kdyby to byla cívka nebo svíčky dělalo by to i u studeného motoru, kde jsou větší nároky na zážeh pod větším množstvím paliva. Někdy začne cívka blbnout až po ohřátí.... Chudá směs se zapaluje hůř, než bohatá.... Upraveno 20. březen 2021 uživatelem Hafity Radek Hurvajz a inoxing ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 21. březen 2021 Sdílet Odesláno 21. březen 2021 Bývalo na starších euro3 jednotkách, že hlásila P1327, když už zapalování nebylo v normě. Novější euro4+ jednotky už tuto závadu nezahlásí. Svíčky ale koupit novy muzes, to neni zas takova pálka a buhvi kdo to menil a za co pred tebou. Cívka se může projevovat jakkoliv, teplá, studená, bez zátěže, v zátěži. Jak psal kolega výše. V jednotce motoru si můžeš rozkliknout parametr vstrikovani- syceni civek 1/4 a 2/3. Mely by byt oboje kolem 15ms volnobeh a pozorovat. Nicmene i tento parametr zkresluje a neurci spatnou - nacatou civku (modul). Bohuzel, promerit se to spolehlive taky neda multimetrem, protoze bys musel civku napojit na generator impulzu a merit osciloscopem a mit svicky zaroven v komore, kde bys zvysoval a snizoval tlak. Nerealne pro vetsinu lidi a zbytecne pri cene civky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
307wrc Odesláno 23. březen 2021 Autor Sdílet Odesláno 23. březen 2021 (upraveno) Díky za dosavadní rady, ještě aby toho nebylo málo, jsem zjistil, že to blbě chytá jen když je to ohřáté trochu, prostě motor jen lehce teplý.V momentě kdy má od 80°C výš, už zase chytá sám bez plynu ale trochu váhavě. Nicméně chytne a volnoběh drží sám. Asi ještě zkusím origo diagnostiku v Peugeotu nebo Citroenu jestli jim to nepráskne víc, než ta moje universální levná sranda. S tím zahřátím cívky mě to napadlo taky ale vyloučil jsem to tím, že motor byl teprve jen lehce teplý ( běžel asi 2 minuty ) cca 40°C a už to samo nechytne a nad 80°C zase jo. No prostě divná závada. S tím kupováním dílů a postupnou výměnou, chci ještě chvíli počkat, protože ve hře je moc věcí. Čidlo teploty- i když na diag. ukazuje normálně, cívka, svíčky, škrtící klapka nebo dokonce od poškozené cívky, přepětím načatá jednotka motoru, což už jsem taky u Citroenu C3 s tímhle motorem kdysi měl. Mechanické závady bych prozatím vyloučil, ty dříky to asi nebudou, když se to objevuje jen při specifické teplotě. Zítra zkusím brnknout do autorizáku ale obávám se, že to budou vyhozené peníze za diagnostiku a nezjistí taky nic. Nejspíš mi nabídnou taky postupnou výměnu dílů Upraveno 23. březen 2021 uživatelem 307wrc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
307wrc Odesláno 23. březen 2021 Autor Sdílet Odesláno 23. březen 2021 (upraveno) V 20. 3. 2021 at 20:56, Hafity napsal: Někdy začne cívka blbnout až po ohřátí.... Chudá směs se zapaluje hůř, než bohatá.... No to je právě to, nad čím laboruju. Podle mě je ta směs prostě moc chudá, vlivem elektronické chyby. Motor chytne a hned chcípne, když mu po tom co na tu zhruba vteřinku chytne, přidám trošku plynu. nastartuje úplně normálně a běží si spokojeně dál. E:A ještě doplním, že klapku jsem dnes rozebral a v ovládání nastavení úhlu klapky se opravdu už nemá co pokazit, protože jediná mechanická pohyblivá součást, je hřídelka se samotnou klapkou, které jsou v pořádku a o nastavení se stará elektromagnetická cívka a podle diagnostiky chodí v celém rozsahu bez poruchy. Ty staré klapky s pohyblivými kontakty na potenciometru, se tam už evidentně nedodávají. Dneska večer přehodím ty svíčky a uvidím co bude. Upraveno 24. březen 2021 uživatelem 307wrc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
307wrc Odesláno 30. březen 2021 Autor Sdílet Odesláno 30. březen 2021 (upraveno) Kdyby se někdo zajímal o probíhající opravu tak: Vyměnil jsem svíčky, teplotní čidlo, vyčistil škrtící klapku včetně magnetické cívky která ovládá polohu klapky, čidlo teploty nasávaného vzduchu a prohodil zapalovací lištu od známého a závada na dva dny zmizela a opět se objevuje stejně pravidelně jako minule. Na dignostice samozřejmě žádná závada není a live data ukazují normální hodnoty. Přeměřil jsem půjčeným tlakoměrem tlak benzinu od čerpadla a druhým tlakoměrem kompresní tlak ve válcích a ten je v normě, takže jediná věc, co by to mohla dělat je řídící jednotka a tu teda měnit nebudu Takže se tímto smiřuju se závadou a budu tak jezdil dál. Upraveno 30. březen 2021 uživatelem 307wrc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 30. březen 2021 Sdílet Odesláno 30. březen 2021 Jednotkou to nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.