Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Partner Tepee 1,6 NFU BE4N, 5 rychlost vibrace řadící páky


JimBeem

Recommended Posts

Ahojte všecí,

na "novém" přírůstku řeším problém s převodovkou. Na 5. rychlosti v záběru se pohne řadící páka cca o 1cm a nepříjemně drnčí - vibruje, pokud ji kousek popotáhnu dolů a držím tak je klid. Při uvolnění plynu taky.

Zkontroloval jsem táhla jak zevnitř tak i u převodovky a nic neobjevil závažného. Vyzkoušel jsem i povolit seřizovací "kostky" na táhlech a znovu usadit (zatím bez testu), ale nemyslím si, že by to mělo vliv. Jediné co se mi nepozdávalo byla vůle na patce lanovodu (položka č. 4) - taková miska kde je připojeno jedno táhlo a ona se otáčí kolem své osy, ale má vůli takže se tam i naklápí.

obrazek.thumb.png.d4a8f2509c9c426d0faf0cddb8cfc22f.png

Podle serviceboxu je to asi nějaká známá závada bohužel se dál nedostanu: Silné vibrace řadicí páky při zařazeném pátém převodovém stupni - ztráta přenosu hnací síly na pátém převodovém stupni - vyřazení pátého převodového stupně

Máte někdo zkušenost, nebo přístup k informaci? Dohledal jsem zatím info u jednoho berlinga (ale HDI) že mu měnili 5. rychlostní stupeň při podobné závadě.

Pokud tuším správně, měl by stačit sundat ten boční kryt na převodovce a udělat případnou opravu na autě bez sundání celé převodovky?

A ještě technická: když sundám ten kryt, oleje vyteče větší množství, či jenom trocha? Jde mi o zdiagnostikování stavu 5-tky , jestli bude potřeba nalít novej olej. Při podepření auta by to mohlo být bez vetšího "úniku".

 

Upraveno uživatelem JimBeem
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kde mu to delali a na kolik to prislo, nebo si to delal sam?

Jeste se zeptam zkusenych, podle offiko navodu se ma i dat novy kryt- viko. Je proto nejaky specialni duvod, treba ze uz to nebude tesnit?? Nebo kvuli plisku uvnitr? Ten sem zahlid na nejakym videu na trubce..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jojo resili jsme to s na tatově c5ce 1,6hdi.. Fofrklacek pri zarazene rychlosti lital dopředu a dozadu. Zpusobuje to rozpadlej synchron a ocesane kolo pate rychlosti. Co nejdrive rozebrat a vyměnit. Set se da nekde sehnat zkusim najit, tata to objednaval v peugeotu, známá zavada, mrknu ti po dilech, připrav si par tisic a silikon na pretesneni krytu, a jak pise hafity po zvednuti levé strany olej natece do prava a vytece minimum oleje. Ta pětka neni stale v olejove lazni, olej je tam honěný od zbytku převodovky kanálem 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus pohledat tady : http://www.auto-francie.cz/p/238832-synchron-prevodovky-citroen-peugeot-5-stup-be4

Nevím jaky mas motor a jakou prevodovku, napis co mas za motorizaci a rok a ja ti oak napisu co vse budes potřebovat, kryt jsme jen ze vnitř porovnali ( byl trochu nakopaný od zubů) a je klid

 

Ted koukám ze to mas v nazvu tematu to se omlouvam jinak tema kde jsem to resil je zde 

Tady mas rozpis dílů s čísly, budes potrebovat budto vsechno nebo stoprocentne set 2 a 4

http://catcar.info/peugeot/?lang=en&l=c3Q9PTgwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJNb2RlbCIsIjIwIjoiUGFydG5lciBUZXBlZSAoYjkpIiwiNDAiOiJCb2R5OiB3aXRob3V0IHBhcmFtZXRlcnMgXC8gRW5naW5lOiAxLjYgaSAxNnYgMTEwIChUVTVKUDQpIiwiNTAiOiJtZWNoYW5pY2FsIiwiNzAiOiJnZWFyYm94IiwiODAiOiJTRVQgT0YgR0VBUlMgRk9SIDVUSCBTUEVFRCJ9fHxjb2RlPT0xUEI5fHxib2R5PT18fGVuZ2luZT09QjBGNlN8fGNhdF9pZD09RkNUMDAwMXx8c3ViR3JwX2lkPT1GQ1QwMDE3fHxyZWZkb2NzPT1COUYyMjNDNjFBfHxyZWZkb2M9PUI5RjIyM0M2MUF8fHN1YkdycE5hbWU9PVNFVCBPRiBHRUFSUyBGT1IgNVRIIFNQRUVEfHxzdXBwbGllcj09

 

Upraveno uživatelem Háček
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...
  • O 3 týdny později...

Tak jak je venku teplo tak se furt maká kolem baráku a na PC už není večer chuť. Olej už byl vyměněn. Fotky postnu z mobilu.

Nákup proběhl z eurofrance, objednání a zaplacení kartou online a za 3 dny byl doma + přišel email s odkazem ohledně zakázky, kdy byla i fotka zabalené krabice, takže můžu doporučit. Jsou i partnerem renault  CZ fora nějakého co sem pátral.

Co se týče výměny: tak sundání krytu za použití nerezové špachtle, tak abych "odřízl" kryt po obvodu od silikonu a nezdeformoval ho páčením. Ozubení synchronizační spojky a převodového kola bylo opotřebené.

Na stáhnutí náboje synchronizační spojky jsem si musel upravit jeden ze stahováků - obrousit a zakrátit konce ramínek tak, aby se dostaly pod přírubu náboje.

Po výměně je problém s hlukem při akceleraci pryč, nicméně při brždění motorem je naopak slyšet takové jemné "bzučení". Tak nevím jestli sem neměl vyměnit i to druhé kolo co bylo v sadě, ale to se mi nechtělo sundávat, jelikož sem si nevšiml, že by bylo někde nějaké poškození. Takže jestli se musí měnit obě ( přecejenom je to jiné obj. číslo než původní - náhrada), tak sem si trošku naběhl....

Řadicí páka se i tak po přeřazení a záběru pohne, řekl bych že snad i stejně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...