Jump to content

Jumper 2.5D oprava valníku


Recommended Posts

Rozhodl jsem se svého shnilého Jumpera spravit aby mohl zase sloužit na stavbě. Měl shnilý-opravovaný-zase shnilý obvodový profil valníku a další mouchy. Auto mám dva roky a stále jezdí v létě v zimě.

Obvodový profil valníku jsem sehnal nový, drobnosti k uchycení bočnic taktéž, bočnice jsou hliníkové a ty se dají zase zpátky.

Rám na autě má také své mouchy, upadl držák rezervy i s kolem - za jízdy. Uhnily držáky bowdenu ruční brzdy a také držáky výfuku. Celkově zespodu není na rám dobrý pohled.

Sundaný valník z auta

2047991648_Valnk1.thumb.jpg.8d4dc095d5599096e253fbd695990782.jpg

Odřezaná nekróza

963134722_Odrezananekroza.thumb.jpg.407f5b84b45030294987078cfd826e69.jpg

Navařování nového profilu

NavarovaniProfilu.thumb.jpg.1f85f6ce8b0586ddaddd436b1795024f.jpg

 

hotovo

457417330_Obvodprofilhotovo.thumb.jpg.10e55fd42cee12f6351b81dde5cfa79f.jpg

 

Profil hotovo 2.jpg

Zadní nárazník měl obě čela skrz prohnilá, takže opět odřezat a vyrobit nová z 3ky plechu.

Naraznik.jpg

Musím koupit komplet nový výfuk (dle TP s katalyzátorem). Našel jsem ekonomicky rozumný od firmy Polmostrow s atrapou katalyzatoru ale mají v popisu dva typy 2.5D a 2.5D Combi. - netušíte co zanemná Combi

 

Otazka na vás: Špatně mi řadí 2. kvalt - jde téměř vždy přes zuby a tak jezdím 1-3-4-5 a nevím co s tím. Sehnat druhou převodovku (jak poznám při koupi že je lepší) nebo tu svoji rozebrat a sehnat špatný díl - nejspíše synchron? Neváli se někomu doma něco použitelného. 

Měly tyto motorizace vždy stejnou převodovku nebo jich bylo více ? Odstupňování rychlostí mi vyhovuje, jezdím max. 90kmh, žádná dálnice.

 

Motor 2.5D, rok výroby 1998, stav km před 10ti lety zaseknutý tacho na 325t km.

Edited by Duin
Link to post
Share on other sites

výměna synchronu bude dražší, než jiná převodovka, zjisti podle kodu na převodovce, co tam máš a kup stejnou :myslim

neměl by být problém najít jinou i s méně najetými KM, koukej i na Peugeot, Fiat

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Takže výfuk je koupený, valník obroušený a nastříkaný základní barvou. 

Mezitím při čekání na lepší počasí jsem vyřezal totálně shnilý poslední nosník v rámu na autě a nahradil novým profilem vyrobený ze 3mm plechu včetně držáků pro rezervu.

 

Převodovku 20KE04 jsem jednu za rozumnou cenu objevil ale je vymontovaná z auta a leží několik let. Nikdo mi teď neřekne jestli bude bez problémů fungovat na autě.

IMG_20210412_102916.JPG

IMG_20210412_102921.JPG

IMG_20210412_103001.JPG

IMG_20210412_103006.JPG

IMG_20210412_103014.JPG

Link to post
Share on other sites

Valnik dostal novou podlahu z 15 mm OSB desky. Proti vlhkosti je důkladně napustena fermezi, nahoře bude ještě PVC nebo linoleum.

Výfuk od Polmostrow kupodivu sedí naprosto přesně, všechny držáky jsem musel ale znovu prisroubovat přes zavitove vložky v rámu. Původní místa kompletně uhnily.

Nevíte někdo jak je poháněné počitadlo kilometrů? Rychloměr funguje dobře a kilometry nepřibývají. Může to být špatným lankem?

Další věc co nevím je vedení kabelů k zadním světlům  v podélných částech rámu. Kde jsou kabely protazeny do kabiny? Dnes jsem byl pod autem kvůli prvnímu dílu výfuku ale nikde jsem je tam neviděl.

Mějte se a užívejte víkend. Já si to taky užívám. Jedno vím jistě: Tohle auto spravuji poprvé a naposledy.

A07C8217-E489-43AB-9578-DD680F31FB35.jpeg

649FF8A4-7344-4822-BFC6-4EFE58E7A05B.jpeg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ahoj,

stala se mi nepříjemná věc a spraveného auta jsem si dlouho neužil.

Cca po týdnu co jsem poprvé vyjel po velké opravě jsem byl nakládat materiál, nechal jsem běžet motor na volnoběh a když jsem chtěl odjet, tak jsem viděl chladící kapalinu na podlaze. Praskl mi radiátor topení v kabině a vychrstala chladící kapalina. Motor jsem zastavil, po vychladnutí dolil vodu a auto šlo velmi špatně nastartovat, startér točí velmi rychle => motor nemá tlak.

Rozebral jse vrch motoru, sundal hlavu a verdikt je prasklá hlava. Je vidět, že na stejném místě již byla jednou svařovaná. Protože auto potřebuji tak sháním: hlavu, starou nebo novou, celý motor, vrak dodávky s motorem v tomto pořadí.

Vrakoviště tyhle staré motory už nemají a motorizací 2.5D bez turba je jako šafránu. Pokud by někdo o něčem věděl, tak mi prosím napište SZ.

Link to post
Share on other sites

Prasklin v hlave je nekolik ale jen jedna z nich zpusobuje unikani tlaku do vody. V minulosti tohle misto bylo jiz svarovane.

IMG_20210519_180552.thumb.JPG.05ed2e032fcfd35c5538e9df7dca1bd5.JPG

IMG_20210519_194536.thumb.JPG.3e9157a6472b671d5c70942046f14ad4.JPG

Zkusil jsem jeste stav tesnosti pistnich krouzku - zalil jsem pisty perolejem. Po dvou hodinach petrolej z jednoho valce zmizel uplne, ostatni se drzely na stejne hladine. Vycisteni drazek pistu a prekrouzkovani neni zase tak financne narocna oprava. Pokud se podari sehnat hlava, tak se do toho pustim.

IMG_20210520_101205.thumb.JPG.8f4d5f0342e9b32e51d8cb6a47f3843e.JPG

 

Link to post
Share on other sites

Můžeš prosím vložit par odkazů do Polska?

Ja našel pouze par neaktualnich inzerátů z Allegra.

v pátek se jedu podívat na jeden rozdělaný motor na Slovensko. Bude to ale takový zajíc v pytli. Zrovna studuji podmínky pro vstup do SR.

Link to post
Share on other sites

odkaz nemám, ale já jezdil jednu dobu do města GLIWICE, kde byla v sobotu a neděli velká autoburza (nevím, jestli furt funguje), ale neexistoval díl do auta, který by se tam nedal koupit

Link to post
Share on other sites

Děkuji za odkazy….

Odkazované použité hlavy jsou ale dle obrázků 8ventilové a pravděpodobně pocházejí u motoru 2.5TD, zatímco já potřebuji 12ventilovou. Nemyslím si, že jsou záměnné, TD má i jiné písty.

Odkaz na novou hlavu je na tu správnou!

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja som to až tak detailne neskúmal.  Koľko má tvoj motor koní? Podľa tých inzerátov sú tam výkony 86 a 103. Ten 103 teda bude asi TD ? Kedysi som taký mal ale nepamätám aký mal výkon. V jednom inzeráte je kompletný motor 86 koní to by možno mohlo byť to čo potrebuješ.  Teda obidva tie motory v linke sú 86 koní. 

Edited by dusan2
Link to post
Share on other sites

Tak jsem včera dovezl ze Slovenska druhý již rozdělaný motor bez přislusenství.

Hlava je původní originál Citroen a vizuelně vypadá lépe než ta moje aftermarket prasklá.

v pondělí ji vezu na tlakovou zkoušku, pokud projde tak se bude repasovat.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...