Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Střední škola automobilní - je tu nějaký absolvent nebo někdo s konkrétními zkušenostmi?


Medvěd

Recommended Posts

Synátor je v osmé třídě a to je - podle mě - nejvyšší čas začít přemýšlet co dál (ten rok do přijímaček uteče jak voda).

Po několika debatách to vypadá, že by se Pavel chtěl po základce i v dalším životě motat kolem auťáků - teoretické znalosti má z mého pohledu celkem obstojné. Dnes jsme se dívali co je vůbec v nabídce a oba nás zaujal obor AUTOTRONIK , který má dle mého celkem nadějnou budoucnost. Oběma se nám líbí, že obor nabízí složení "Výučního listu" na pozici automechanik na konci třeťáku a ve čtvrťáku maturitu - kdyby se ta nepovedla, je to pořád ten výučák a ne NIC, jako kdyby studoval např. na gymplu (to naštěstí fakt nechce :D ).

Nejvíce nás zaujala tato nabídka https://skolahostivar.cz/obor-autotronik/ , ale ač stránky i průvodní video vypadají super, stejně by mě zajímaly informace přímo "od zdroje", ideálně tedy od absolventa nebo třeba i přeneseně, kdyby tam studoval např. potomek něčího kamaráda nebo aspoň na nějaké odkazy, kde zjistit takové info jako
- jaké množství má tento obor zájemců a kolik z nich se na školu reálně dostane
- jestli má / nemá tato škola nějak pořešené následné uplatnění studentů (smlouvy se servisy ...)

Prostě co nejvíc informací, které by pomohly v orientaci a rozhodnutí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tvrdíš že je chytrej a šikovnej. Co kdyby zkusil na facebuku najít někoho z té školy třeba tam mají i nějakou tu skupinu kde by se něco mohl dozvědět apod. myslím si že mládež v získávání informací umí chodit když jim o něco jde.  Jako jo asi to má nějakou budoucnost a dobrý je to jak píšeš že na konci třeťáku udělá závěrečky na výučák a pak může pokračovat rok a bude mít i maturitu i když tu prej nikdo nepotřebuje jak tvrdí Babiš že se na to nikdy nikoho neptal jestli má nebo nemá maturitu.  ALE znám lidi který se vyučili automechanikem a nejsou schopný si na autě nic udělat samy, jeden se šel učit automechanikem protože tam šel kamarád ze základky kamarád má dnes vcelku úspěšnou dílnu on jezdí s multikárou u technickejch služeb, druhej se vyučil protože tehdy to bylo něco učit se automechanikem a na školu prej byl blbej no a protlouká se všelijak taxikařil dělal portýra v bordelu jezdil s dodávkou v matčino firmě pak měl chvilku dodávku sám na sebe teď snad dělá někde v myčce aut jediný co umí na autě si udělat je ho umejt. A třetí i přes svoje zdravotní omezení ( atopický ekzém) si prosadil obor autotronik protože  to je prej čistá práce a nejsem si jist jestli to vůbec dochodil ten učňák ale ten je tak jakože úspěšnej ve svých 23 letech má dopravní firmu (5 kamionů) ale na autě nedokáže udělat nic resp. nic neudělá protože by se mu zhoršil ten ekzém. 

  Podle mě není až tak důležité čím se ten člověk vyučí (vystuduje) protože kolik znáš lidí který dělají v oboru který studovali (vyučili se). Podle mě je důležitý aby ho to bavilo natolik aby byl schopnej tu školu dokončit a měl nějakej papír že něco vystudoval( vyučil se) a že ty 3/4 roky nebudou o tom že bude chodit někam jen protože tam bude chodit a aby byl někde schovanej než mu bude těch 18 aby mohl vypadnout z baráku a živit se nějak jak sám uzná za vhodné.  A asi sám ze svých let v učení výš že zrovna automechaničina je práce kdy je člověk většinu pracovní doby špinavej a s tím se taky málokdo dokáže srovnat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Medvede otazkou jestli chses aby delal neco co ho bavi. nebo neco co ho ma zivit. 😉

pokud ho to ma bavit a zivit , neni to idealne zvolena cesta pro kluka v prazskym byte....

za sebe po mnoho letech v automotive oboru , z nabizenych studijnich oboru bych dnes sahl po lakyrnikovi.

nejmensi zodpovednost, minimalni styk se zakazniky , nejvyssi platove oficialni  ohodnoceni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kazdopadne jako u vetsiny oboru plati. studovat muzes jakkoliv ale mistra dela praxe.- tim chci rict ze kvalita skoly muze byt jakakoliv , i sebe lepsi skolu stejne muze degradovat  kolektiv jaky vyfasujes do tridy 😉

 

 

Upraveno uživatelem Pe.Tr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 35 minutami, Pe.Tr napsal:

Medvede otazkou jestli chses aby delal neco co ho bavi. nebo neco co ho ma zivit. 😉

... 

Ideálně obojí 

O škole mi jakési informace včera psala Weri a na rovinu mě teda moc nepotěšila. Vypadá to dost podobně tomu, kde jsem se učil já a co mou chuť a zájem o profesi automechanik dokázalo naprosto zabít (aspoň, že se ta maturita, co podle našeho premiéra není potřeba, povedla - bez ní bych se třeba na mou současnou pozici nedostal). 

Já se vyučil jako automechanik pro Dopravní podnik s tím, že bych po vyučení měl opravovat drožky. To samozřejmě nedopadlo, já skončil v Libni chvíli na autobusech, pak na dílně, kde se opravovaly především náklaďáky provozoven Dopravního podniku (Avie, Liazky a na horní dílně 1203ky a Žigulíky - tam jsem ale dělal jen sporadicky). 

V učňáku to fungovalo tak, že si "mistři" velice záhy vybrali ty kluky, co na autech dělali s tátama (ideálně tatíci byli sami mechanici a kluci jim pomáhali s melouchama), Ti pak v rámci praxe s mistrama dělali na autech jejich přátel no a zbytek seděl a do zblbnutí těla i ducha rozebírali a skládali různé modely (tu převodovku, tu přenýtovat lamelu spojky nebo brzdové obložení...). Já se v té době třeba nádherně shodil před klukama "od vody", kteří si už koncem 80.tych let tahali ojetiny z ciziny a když se mě na cokoli ptali, já jen krcil rameny, páč vzít do ruky vercajk a něco opravit na autě jsem prostě neuměl (u DP jsem byl cvičná opička - tohle vyndej, odnes do skladu, dones nový a namontuj) 

Ve treťáku jsem se na nějaký čas dostal do autoservisu AZNP Škoda v Hostivaři (dnes Štěpánek) a tam bych se fakt asi i něco naučil, kdybych už tehdy neměl sebevědomí hluboko pod nulou (když Ti všichni říkají, že jsi levej, tak prostě jsi levej i sám ve svých očích). 

Pavel si rád dělá opravy na kole (pokud mu to dovolím), rád stejně jako já v jeho věku sleduje co se kolem aut děje (na rozdíl ode mě se mnohem víc zajímá o to jak a proč a má chuť se v těch autech i vrtat - já ho ale k autu nechci pouštět, páč už sám nevím co a jak a když by něco pohnojil, bude to stát prostě balík peněz, kterých nikdy nebude dost). 

Chtěl bych pro něj (Pavel není moc studijní typ) ideálně střední školu s technickým zaměřením (auta, doprava) a oběma se nám líbilo právě to, že by mohl mít výuční list a následně maturitu. To, co ale psala Weri mnou celkem dost otřáslo (Pavel zatím je ve stavu, že se bude rok šrotit, aby se tam mohl dostat) 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Praze určitě bude víc učňáků který tenhle obor dělají. Pokud na něm trvá jestliže se ti dostalo informací že tahle konkrétní škola má něco co se ti nelíbí. Nebo to zkusit mimo Prahu i za cenu bejt na intru. Hlavně do hledáčku neber školu v MB u škodovky tu dělal jeden z těch o kterých jsem psal a jeden z důvodů proč to u něj moc nedopadlo bylo asi i to že tam nebylo vše tak jak by mělo být.  Hlavně je svatá pravda to co psal Pe.Tr  pokud bude ve třídě na ho.no parta tak ho to nebude bavit a nic se nenaučí.  Za sebe můžu napsat já jsem vyučenej mechanik pro stroje a zařízení (strojní zámečník) když jsem nastupoval do učení tak probíhal takový experiment prvák jsme neměli rozdělený na pololetí ale na třetiny a každou třetinu roku jsme měli jinou praxi já jsem začínal na soustružně takže za těch pár týdnů jsem se naučil základy soustružení pak jsem byl na frézárně takže opět základy frézování a nakonec na zámečnické dílně po každém tom cyklu jsme dělali závěrečnou práci a do druháku jsme nastupovali na ten obor který jsme potvrdili tou závěrečnou prací mě se povedli všechny tři takže jsem si mohl vybrat ale měl jsem jasno že chci na zámečnickou dílnu takže v prváku parta nebyla nic moc ve druháku to bylo trochu lepší ale bylo to takový převaha byli kluci z Prahy a nás venkovskejch bylo méně a nějak to tam úplně nefungovalo to soužití protože některý vyučující nadržovali měšťákům mistři zas věděli že za práci spíš umíme vzít mi venkovský takže to nebylo ono ve třeťáku se to zase trochu promíchalo někdo odpadnul přibylo pár kluků který přestoupili a bylo to vyrovnaný městský a venkovský takže to soužití bylo trochu lepší a hlavně ve třeťáku jsem měl štěstí že jsem se dostal na praxi do party k mistrovy který vyučoval i večerní školu a tam dělali nástavbu automechanici takže dost často jsem jim připravovali práci nebo jsme po nich dodělávali co oni nestíhali takže ve třeťáku jsem k autum čuchnul a už mě to nepustilo občas se povedlo že jsme byli i na dílně v servisu který sídlil v areálu učňáku a hlavně jak píšu měl jsem vcelku štěstí na mistry a na partu ve třeťáku kdy jsme jezdili na vejlety na motorkách apod. 

 A ještě jedna věc která z mého pohledu bude pro Pavla hendikep pokud by šel na tento obor a to je tvoje zarputilost že učit se řídit může až v 18 protože pokud se tam dostane tak bude ve třídě za exota dneska jdou na tyhle obory kluci který se tomu chtějí věnovat a mají určité zázemí tatík, děda strejda má svojí autodílnu a ty kluci nejen že spoustu věcí umí udělat ale hlavně mají na dvoře ošahanou spoustu auťáků když si naváží auta na zvedák apod. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- Pavel by se dle podminek prijeti mel srotit roky dva 😉

hele my s tou skolou mame "druzbu" 

plus mame "druzbu" i s SOU v Neratovicích a vim ze Vedoucí servisu si radeji vytahuje učně z Hostivaře.

ale vsechno to jsou klasicke ucha na podej ,prines ,prezuj.

dulezite je kam se upichne po skole a jak rychle se adaptuje . 

jestli mohu radit , krom aspon nejake teorie okolo aut , at nepodcenuje i anglictinu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, Vena garážmistr napsal:

 

 A ještě jedna věc která z mého pohledu bude pro Pavla hendikep pokud by šel na tento obor a to je tvoje zarputilost že učit se řídit může až v 18 ....

Nejde o věk, ale o řidičák. Ze zákona prostě nemá co kdo za volantem dělat, nemá-li k tomu potřebné oprávnění. Sám se snažím většinu zákonů dodržovat a holt to vyžaduju i po svém synovi. Toto je pro mě věc přes kterou nejede vlak a dál to fakt řešit nehodlám.

Řidičák si může dělat v rámci školy a určitě nebude první ani jedinej, kdo si za volant sedne až tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já si myslím že to tak je všude učedníci byli vždycky podej přidrž dojdi odnes ukliď. Ale důležitý je že toho kluka tohle nesmí odradit a když už ho k něčemu lepšímu nepustí tak aby se aspoň v rámci toho k čemu ho pustí snažil se nabrat co nejvíce vědomostí aby měl když je na praxi oči otevřené a ukázal zájem protože pokud ten zájem ukáže a nebude úplné kopyto tak ho pak i k něčemu pustí.

Koukal jsem na ty stránky té školy a nevím no to jak tam píšou že praxi vyučují bývalí mechanici, technici z STK apod. jako asi to něco do sebe mít může když tam jsou lidi z praxe ale obávám se aby to nebylo takové to obligátní  " on ho..vno umí tak to učí " . 

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zcela uprimne, bez ohledu na konkretni skolu: nepocital bych s tim, ze na skole ziska potrebnou praxi. Teda pokud ho sam neupichnes nekam ke znamymu do servisu. Skola mu thle proste neda. Mozna nejaky teoreticky zaklad. Vyhlaska 50 je urcite vyhoda, funguje i mimo auta a byva vcelku pozadavkem do obecneho automotive.

Jinak, urcite neni od veci ty auta znat i trochu prakticky, ne jen teoreticky. Naprosta vetsina lidi co znam co sla na auto/moto obory, tak se uz predtim doma v leccems vrtala. At uz ve fichtlu, jiny motorce, nebo treba ve starsim aute. A i s tim jezdili... On ten ridicak je potreba jen na pozemni komunikace. Na soukrome pozemky potreba neni.

Upraveno uživatelem sitler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veno a vlastne i Medvede 

ja jsem kluk z bytu celkem velkeho mesta, v rodine jsem byl prvni vlastnik automobilu, v podstate motor pod kapotou jsem videl lajf az v druhaku na praxi (skoda 120) , muj prvni pokus o rizeni automobilu , bylo v 17 u sousedu nekde na chalupe kdy jsem potreboval Citroen CX posunout 5m na zpevnene misto pro hever (mel jsem menit desticky) a pak az v autoskole pred 18tinami.-nikdy jsem nemel svoji dilnu nebo dilnu kde bych nekomu pomahal (pri skole).

na mechanika jsem sel protoze tam tak nejak sli vsichni a ja si neveril na skolu s prijimackami (telekomunikacni uciliste) a takhle jsem prechod na stredni mel v podstate zadarmo. Skola na zacatku roku a kdyz verbovala slibovala hoodne ale rok na to prisla optimalizace skol a my se stehovali komplet jinam. 

1-2 druhy rocnik se vyselektuje plevel a grazlove ( i to je zkusenost) a teprve posledni rocnik za neco stal 😉

ad praxe , u nas se selektovalo tak ze nejhorsi studenti delali tatrovky a liazky , prumernaci v autorizacich a ti nejlepsi ve skolnim servise kde ses i neco naucil protoze se ti mistr venoval ukazoval a pustil te k tomu s tim ze po tobe vse kontroloval . samozrejme vsechny provozy sis mohl vyzkouset abys byl v obraze 😉.

jinak já se ucil 96-99 a co jsem se nedavno bavil s klukama z aktualnich skol , moc se ty osnovy a studijni material moc k aktualni moderne neposunul. možná ti elektronici ale dneska i mechanik jakoze mechanik bez diagnostiky a jeji znalosti neobejde. 

kdyz jsem delal v Peugeotu byla jedna diagnostika na servis . kluci si umeli nacist par veci ale byl tam kluk co to s ni umel daleko vic. 

ted u nas v merglu mame diagnostik 9 , samozrejme na speciality tu taky mame kluka. ale dneska se proste bez toho neobejdes .

a tim"klukem" se nestanes protoze mas maturitu z elektronika ale protoze umis a znas...

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před lety - zas to moje "knižní" období - jsem si nechával skoro každej prd na autě dělat u Míly Čecha v Hronově. páč jsme se přes opravy legendární Mazdy a jednu servírku celkem spřátelili (já tehdy jezdil jen po východních Čechách a objednání do autorizáku v Praze bylo na týdny předem, zatímco u Míly na hned). Když jsem pak dělal sám na sebe a točil jsem s T4 tisíce km měsíčně, velice záhy jsem si všiml, že mě pražské servisy víc a víc zdražujou službu, až jsem si spočítal, že je lépe si to rozvrhnout tak, abych servis mohl absolvovat v Hronově. Míla v té době měl k ruce 2 učedníky, které si vychoval a jeden z nich je dnes jeho společníkem. Škoda, že něco podobného asi v Praze nefunguje

Jinak Pe.Tře - jsem překvapen, že ten začátek máme velice podobný. Táta neměl ani řidičák, máti si udělala řidičák v době, kdy se narodil brácha a od tý doby za volant nesedla - jen já si od cca 10ti let kupoval Světy motorů, na což táta hleděl s ohromným despektem. No a páč jsem ve škole na učení dlabal víc než bylo zdrávo, na střední školu jsem ani neměl nápad se hlásit a rozhodoval jsem se mezi automechanikem a kuchařem  ( :D ) Zvítězil automechoš, páč mě fakt ta auta teoreticky docela zajímala a trenér, co tehdy taxikařil, říkal, že kluci na dílně se maj´ celkem dobře (jen neřekl, že dostat se tam bylo o velkých konexích). No a protože jsem byl - jak jsem  výše přiznal - "kvalitní materiál", tak mě fakt zachránila nástavba a matura a vlastně i revoluce

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle funguje porad. ALe za 1) musi ten ucet chtit a umet a za 2) musi ta dilna nekoho takovyho vubec chtit. A casto si tam spis vezmou nekoho po znamosti nez ciziho. A nebo rovnou nekoho zaskolenyho. A realne to tu dilnu proste stoji prachy tam mit ucne. Samotnyho ho k nicemu pustit moc nesmis a jeste to po nem musis zkontrolovat, nebo nad nim stat a rikat co a jak.

Upraveno uživatelem sitler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po roce 2000 se servisy a preprodejem ND roztrhl pytel  ajsou na kazdem rohu dva , uplatneni najde vzdy ,pravdou je ze u znamych se zacina nejlepe.

ja svuj obor zacal delat az 5 let po skole resp po vojne , a 400km od "znamejch" tvari , chvilku to trva ale rozkouka se rychle a pokud bude sikovnej...ale zase nalijme si cisteho vina , z sedesati kluku co jsme skolu skoncili, se mechanicine venuje tak petina.

Upraveno uživatelem Pe.Tr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, Pe.Tr napsal:

- Pavel by se dle podminek prijeti mel srotit roky dva 😉

hele my s tou skolou mame "druzbu" 

plus mame "druzbu" i s SOU v Neratovicích a vim ze Vedoucí servisu si radeji vytahuje učně z Hostivaře.

ale vsechno to jsou klasicke ucha na podej ,prines ,prezuj.

dulezite je kam se upichne po skole a jak rychle se adaptuje . 

jestli mohu radit , krom aspon nejake teorie okolo aut , at nepodcenuje i anglictinu. 

Tak dva roky už nedá, páč za rok už bude podávat přihlášku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...