VojtouNerCZ Odesláno 9. březen 2021 Sdílet Odesláno 9. březen 2021 Ahoj. Delší dobu si hraju s myšlenkou vyměnit motor v mé 307 za RFK. Nicméně je tu více problémů, se kterými si nevím rady. Zásadní problém je v tom, že mám rok 2002 a RFK se dávalo od 2003. Tou dobou přišly také lepší jednotky, které umí např funkci deadlocking, hranatý senzor deště, lepší budíky ( s teplotou oleje, navíc RFK má do 8000rpm-tyto budíky s mým autem nekomunikují) a další věcičky. Netuším, zda na mém voze bude potřeba vyměnit jednotky nebo půjde zachovat + nějak překódovat. S tím souvisí další - motorový svazek. Tuší někdo, zda jsou stejné? Další je převodovka. Záměnná, nebo ne? Pokud ne, je nutné sehnat i táhla? Jediné zadání rozdíly které jsem osobně našel je hlava (variabilní časování), svody, sání, vana. Alr informací na internetu moc není. Našel by se tu někdo, který by o této problematice něco věděl? Samotný motor se blbě shání, tak ho zase nechci koupit a pak zjistit, že tím končím. Otázku rentability prosím neřešit, to mě moc netrápí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 10. březen 2021 Sdílet Odesláno 10. březen 2021 Podíval bych se na všechny čidla jesti jsou stejné. pokud ne, kouknul bych, jestli není rozdíl jen ve štekrech. Asi není moc důvod aby to mělo jiný motormanagement. Takže pokud by to sedělo ev. šlo čidla a snímače použít původní a napojit na původní RFN svazek, tak bych to tam dal a řešil přemapováním původní jednotky. Když se to vezme do důsledku, tak motor těch hodnot moc nepotřebuje. Snímač klikovky, poloha vačky a úhel otevření plynu. Vše ostatní už je jen navíc pro komfort běhu motoru a je to řešitelné mapováním. Ale nejlépe na brzdě, takže dost drahá záležitost. Trochu problém bude škrtící klapka, RFN má nejspíše lanko, RFK už má určitě drive by wire (nevím jak tomu říká peugeot). I průměr samotné klapky bude větší, tady by se muselo improvizovat. PS:toto není nějaké tvrzení, spíše přemýšlím nahlas.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 10. březen 2021 Sdílet Odesláno 10. březen 2021 před 22 hodinami, VojtouNerCZ napsal: (variabilní časování) .... nebude problém.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 10. březen 2021 Sdílet Odesláno 10. březen 2021 Hm, když tak nad tím přemýšlím, není jednodušší ten původní motor dostat na těch 177PS? Pokud tedy platí poznámka o tom, že rentabilitu neřešíme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 13. březen 2021 Autor Sdílet Odesláno 13. březen 2021 Což o to, snazší by to zřejmě bylo Šlo mi však také o ten pocit mít něco extra, jestli mi rozumíte Jinak já mám na RFN plyn plně elektronický. Prostě celkově se mi ale nápad se swapem líbí víc, než úprav dosavadního motoru, který má už spousty za sebou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 14. březen 2021 Sdílet Odesláno 14. březen 2021 (upraveno) @VojtouNerCZnezbývá ti než to zkusit. Já si myslím, že to půjde na původní řídící jednotku i svazek naroubovat. Akorát to bude chtít někoho, kdo to přemapuje. Takového člověka bych si našel ze všeho nejdříve a pak bych se do toho pustil. Vypadá to, že snímač kliky i vačky je stejný, teplotní čidla taky. No tak si myslím, že ti to na tu původní jednotku půjde nastartovat a pojede to i bez úprav. Akorát to nebude úplně ono a asi by to chtělo pořádně sledovat lambdu a ev. i teplotu, bál bych se, že to bude chudé. To přemapování je nutnost, jen že si myslím, že to navrkneš i takto. Co se týče variabilního časování, tak si mysím, že mapa počítá s nějakým posunem vačky v nějakých otáčkách a tomu se přizpůsobují ostatní parametry. Pochybuju, že by to snímač vačky uměl poznat. Něco jsem si najezdil i s type-R od Hondy, tam se při zafungování vítka rozsvítí kontrolka, ale nikdy mě nenapado sledovat jestli ve stejných otáčkach zapne i zhasne. Upraveno 14. březen 2021 uživatelem David 106s16 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 14. březen 2021 Autor Sdílet Odesláno 14. březen 2021 O někom šikovném bych asi věděl, ale pronesl, že s dvoulitrovejma benzínama už nechce mít nic společného No, uvidíme, jak ukáže čas. Aktuálně jsem nenašel žádný motor v nabídce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 14. březen 2021 Sdílet Odesláno 14. březen 2021 @VojtouNerCZ https://allegro.pl/oferta/206-307-citroen-c4-2-0-16v-130kw-177km-silnik-rfk-9708655230 https://allegro.pl/oferta/peugeot-206-307-citroen-silnik-2-0-rc-rfk-ew10j4s-10248023089 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 14. březen 2021 Sdílet Odesláno 14. březen 2021 @VojtouNerCZ akorát musím malinko zpochybnit to co jsem napsal výše. Já celou dobu vycházím z toho, že Peugeot při změně časování používá primitivní mechanický systém a že to není nijak řízeno (jako třeba onen V-tec nebo vanos) Pokud ten systém ale tak jednoduchý není, tak to výše napsané rozhodně neplatí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 14. březen 2021 Autor Sdílet Odesláno 14. březen 2021 Jo, tak z polska jako jo, ale moje zkušenost s allegro je taková, že mi prodejce nikdy ani neodpověděl a za první nákup akorát shrábli prachy a už 2 roky čekám xD Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 14. březen 2021 Sdílet Odesláno 14. březen 2021 (upraveno) @VojtouNerCZto nesmíš brát jako eshop. To musíš brát jako inzerát na bazoši Zavolám, domluvím, zajedu, prohlídnu, ukecám (většinou dost), zaplatím, naložím, odjedu. Já kupuju všechno jenom v Polsku. Jednak u nás si vždycky myslí, že mají hroudu zlata, takže neví co by chtěli a druhak , v polsku je dílů na auta jako najebáno. Těch motorú tam během měsíce bude 10. Akorát musí být člověk opatrný a řešit to osobně. Upraveno 14. březen 2021 uživatelem David 106s16 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 14. březen 2021 Autor Sdílet Odesláno 14. březen 2021 To by šlo Jenže zase narážím ns jednu zásadní věc. Já osobně nepoznám, zda je motor v cajku když bude vyndaný xD Ale i to by šlo případně s někým pošéfovat. Každopádně díky za tip Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 14. březen 2021 Sdílet Odesláno 14. březen 2021 před 2 hodinami, VojtouNerCZ napsal: Já osobně nepoznám, zda je motor v cajku když bude vyndaný No to je taky vo tom, jaké riziko jsi ochotný podstoupit.... Volil bych protočení bez svíček (jestli se nepřidírá v HÚ kvůli korozi), protočení se svíčkami (jestli to má aspoň nějakou kompresi) a kouknout, jak to vypadá pod ventilovým víkem.... A jak vypadají vyndané svíčky.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 14. březen 2021 Sdílet Odesláno 14. březen 2021 @VojtouNerCZoni ti ti poláci dají "gwarancja rozruchowa", záruka, že to pojede Ale tak na max 14dní. No a nikdo ti nezaplatí práci a díly, které jsi k tomu potřeboval. Jak psal @Hafity, protočit se svíčkama, vyšroubovat svíčky, kokuknout dovnitř endoskopem-u motorů s nicasilem nutnost, já se ještě koukám jestli sedí rozvody. Pokud je to nějaký levný motor (třeba 1,6 16v NFU jsem kupoval za 3t), tak to moc neřeším, BMW M5 V10 jsme si sundali i vanu a šálky, to jsme ohlíželi půl dne. Ale ten motor stál cca 150t a ty šály a štefty se pak stejně měnily preventivně. inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Moral3z Odesláno 14. březen 2021 Sdílet Odesláno 14. březen 2021 Tady je komplet motor a není daleko. Pokud se do toho chceš echt pustit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ElektronikCZ Odesláno 18. březen 2021 Sdílet Odesláno 18. březen 2021 (upraveno) S tou jednotkou by se to možná dalo vyřešit tak, že si necháš do původní nahrát chip pro 130kw verzi od nějaké tuning společnosti Něco na tento styl:https://www.autochip.eu/cs_cz/chiptuning/tabulky/car/peugeot/206/2.0_16v_rc/jWRUB6V8zUs/ Osobně nejsem těchto chipů zastáncem, věril bych spíš odladění na brzdě, ale v tvém případě mi to přijde jako dobrá alternativa Upraveno 18. březen 2021 uživatelem ElektronikCZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 20. březen 2021 Autor Sdílet Odesláno 20. březen 2021 Upřímně, dát 4k za něco, co mi u atmosféry přidá možná 10kW se mi nechce Budu dál koumat nad motorem a pak snad seženu nějakého blázna který se do toho se mnou za úplatu pustí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 (upraveno) 10kW? Zapomeň. Bez čipu 100kW, s čipem 136 koní. Může zafungovat jen to, že se posune omezovač, protože více otáček je vetší výkon. Pokud tedy už v takových otáčkách nepadá krouťák rychleji než o kolik rostou otáčky. Další věc je, nakolik máš odvahu točit motor za původní omezovač. Na tohle je nejlepší aspoň si zkusit type R od Hondy. Ono se zdá, ze to moc nejede, žádný extra kopanec, ale pritom to letí pěkně. A pritom ten motor má stejný krouťák jako každý dvoulitr, ale má ten krouťák až do cca 8500 a je to bez obav o ojnice,písty a ventily. Upraveno 20. březen 2021 uživatelem David 106s16 inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ElektronikCZ Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 Nějaké zlepšení tam bude, ať už reakce motoru či jiné. Ovšem moje myšlenka byla, že tím čipem by se do origo jednotky nahrála mapa pro RFK, a nemusela by se měnit půlka elektriky vozu. A plus by tam tedy bylo nějaké to mírné zlepšení. Samozřejmě, určitě by se to dalo přehrát i doma za origo mapu RFK, u těchto novějších jednotek by to snad neměl být takový problém Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.