Jump to content

Zápach vyfuku v autě


Recommended Posts

Ahoj,

začal jsem mít nějaký problém na autě když auto stojí na volnoběh nastartované do auta jde zápach z výfuku. Auto už měli mechanici zvednuté na výfuku nikde nic nenašli kontrolovali vlnovec, egr, hledali díru na výfuku nikde nic.... Kde může být problém? Máte někdo podobnou zkušenost? Auto to začalo dělat teď nedávno...Může být třeba problém ve vzduchovém i kabinovém filtru? 

Link to post
Share on other sites

Tak zalezi z ktere strany se kabinovy filtr vklada do auta, pokud z motoroveho prostoru, tak ano, nezadelany otvor by si mohl prisat nejaky spaliny odtud - ale i tak, ani v motorovem prostoru spaliny primo ze spalovaciho procesu nemaji co delat. Takze bude potreba hledat, zda to jde z motoroveho prostoru, nebo by to jeste mohlo jit odzadu, kde jsou zase odvetravaci otvory kabiny, je to snad v kazdem aute, ale to bys nejprve nejak musel vytvorit v kabine podtlak, aby tam tudy ty spaliny od koncovky vyfuku sly. Kuprikladu, pokud bys mel na aute vykopne zadni okno, tak jeho otvereni toto dokaze zpusobit. 

 

Ale pokud ti to dela hlavne jak zastavis a stojis, tak bych na tvem miste hledal v motorovem prostoru.

Jinak co se tyce potencialnich zdroju z motoroveho prostoru: netesne vstriky, netesnost saciho traktu (hledal bych az na konci, kde uz jsou i spaliny z EGR), netesnost vyfukoveho potrubi.

Link to post
Share on other sites

No to ne. Treba predchozi verze 1,6hdi na to trpela, vstrik se povolil a pak netesnil. U 8V varianty se toto ale bezne nestavalo. Asi nejlip zkusit cichnout. Nech bezet motor, sundej horni kryt motoru a cichni - vstriky jsou pokud se nepletu pod vzduchovym filtrem motoru. Takze pokud bude pripadne smrad vychazet odtamtud, tak by to mohlo byt ono. Na druhou stranu tam je blizko i EGR a zpetne vedeni spalin do sani, takze to nebude ani tak lehke urcit. Kazdopadne jak jsem uz psal predtim. V motorovem prostoru nema vyfukovy smrad co delat. Motor samozrejme muze smardet nejakou tou mastnou spaleninou, ale nesmi smrdet spalinama.

Link to post
Share on other sites

Že by v servise přehlédli netěsnící vstřik? :myslim To je snad poznat na první pohled, ne? Ale zase jestli šli jen po výfuku a nekoukali na motor a na hadice od turba apod. z vrchu, tak to vidět nemuseli... Jinak 508 má tuším nasávání vzduchu do interiéru pod plastem stěračů, takže bych se spíš přikláněl, že to kouří někudy z vrchu motoru :nevim 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A ta klapka se nachází v kufru v boku? Někde jak je ten boční odkládací prostor? Možná dobrý tip protože jsem to zpozoroval tento problém jak tady bylo -20 stupňů. Od té doby to asi dělá. 

Edited by zidane256
Link to post
Share on other sites

Jen takovy dotaz. Nedelal nekdo v motoru nejaky servisni zasah v dobe, kdy ti to zacalo smrdet? Mam na mysli, jestli se neco nemenilo nebo nerozebiralo.

Jinak k te klapce, vetsinou to byvala na vystupu z kufru nejaka mrizka, co nejvice v zadni casti na strane. A zvenkovni strany na tom otvoru byla ta klapka - nejaky kus gumy, ktery se pri jizde diky podtlaku odchlipl. Kdyz vozidlo stoji, na zadni strane se nevytvari podtlak a klapka se zase privre. Ale tou klapkou (kdyz stojis) se smrad siri daleko pomaleji, nez ji dokaze rozehnat ventilator ventilace. To mimochodem muzes overit i tak, ze u stojiciho auta ten ventilator vypnes. Pokud ti pak do stojiciho auta nebude smrad pronikat, hledej opravdu v nekde kolem motoru.

Link to post
Share on other sites

Tak jsem byl v autě vyzkoušel jsem vypnout větráky smrad do auta nešel po zapnutí větráku zase zavanul zápach. Vypnul jsem a zapnul jsem vnitřní okruh a vypnul zápach se zmenšil i po vypnutí vnitřního okruhu a větrácích na plno byl zápach menší. Tak jsem čuchal kolem motoru a jde ten zápach od tud viz. fotka. Je to vstřik? V tom místě jde cítit ten zápach co jde do interieru.

6BB914A7-21AE-4080-B7D6-F076BCA36031.jpeg

Link to post
Share on other sites

Tam by ale normálně kouř být myslím neměl. Tam jde "čistý" vzduch z mezichladiče od turba :myslim  I když je tam asi pak někde připojené i potrubí, které jde od EGR, tak jedině, že by to bylo od toho?
Sundal jsi "dekl" motoru, jestli tam třeba není něco uvolněného, kudy by to "profukovalo"?

Link to post
Share on other sites

Ten dekl sundas tak, ze vpredu jsou dva takove gumove spunty skrze ten dekl. Za ty spunty, popripade zaroven podeber prsty den dekl blizko tech spuntu a potahni nahoru, je to jen narazene na kovove trny s kulickou. Tim oddelas jednu stranu toho deklu, druha je zasazena jen v takovych zubech. Jinak souhlasim, ze tam u te klapky to asi jen vyplave ven ten zapach.

 

Na youtube je plno videii.

Tady je sice kryt, ktery je pro ty bez "E" - hdi, ale uchyceni je stejne. 

 

 

Edited by HonzaC2
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...