Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid Executive


gronholmm

Recommended Posts

Když vidím jak se tady začíná řešit hybridy, tak také přispěju s jedním japoncem v Hybridu, třeba to někdo ocení :D 

Rozhodli jsme se s ženou vyměnit předchozí naftové CR-V, protože moje láska k naftě není úplně největší a nějak jsem tím nakazil manželku :D Takže jsme se rozhodli pro výměnu za nové auto. Nejdřív jsem procházel trh co by bylo zajimavé jako nástupce za CR-V. Bohužel PSA vypadlo kvůli absenci čisté 4x4 (jediná varianta by mohl být Hybrid4, ale furt to není čistokrevná 4x4 a přece jen je o něco dražší). Další možnost byla RAV4, ale když jsem si dal vedle sebe CR-V a RAV tak s ohledem na to že jsme Hondu měli a víc se nám líbila tak jsme se rozhodli pro CR-V. Původně jsme hybrida nechtěli, původně mě zaujala 1,5 V-TEC, ale když jsme volali do Hondy tak nám bylo sděleno že tento motor se již nedodává, a že Honda nabízí kvůli emisím jen Hybridy. Nejdřív jsme moc radost neměli, žena nechtěla baterky a já taky nebyl úplně nejšťastnější. Ale co se dalo dělat, tak jsem zkouknul pár recenzí, pár testů a hele ono si to dost lidí chválí. Nejvíc mě asi uchlácholilo že to není plug-in hybrid, ale že je auto plně soběstačné, a co si vyrobí to si taky spotřebuje. Z vnějšku do něj není žádná možnost elektriku dostat, což se jeví spíše jako handicap, ale mě to přijde naopak super, páč nehrozí to co třeba u Peugeotu nebo třeba u Volva že jak dojde štáva, tak razantně stoupne spotřeba. Tady je ta spotřeba vesměs daná a to je pro mě super. Co se týče výběru, tam to bylo rychlé, chvilku jsme řešili barvu, ale po zkušenosti s černým autem na kterém je fakt vše vidět, jsme se rozhodli že hnědá barva vypadá nejlépe a bude se i docela dobře udržovat. A výbava byla taky rychle hotová. Honda bohužel (nebo bohudík :D) prostě nabízí 4 výbavy a nic nejde přidávat ani odebírat. Já chtěl aspoň jednou v životě střešní okno a žena chtěla jako jedinou výbavu elektrické víko kufru, takže nám zbyla jen jediná výbava a to Executive. Takže vlastně Full. Vesměs je tam vše co člověk potřebuje: Full LED světla, adaptivní tempomat, kožené sedačky u řidiče elektrické, HUD, střešní okno, keyless, vyhřívané čelní sklo, volant a všechny sedačky, a hromada dalších ptákovin :D

Co se týče motoru je to dvoulitrová atmosféra bez žádného přeplňovaní o výkonu 107 kW a k tomu hybridní pohon o výkonu 135kW. Motoricky je to poměrně živé ale hlavně příjemně odhlučněné a tiché. . Asi největší dotaz na spotřebu. To je pro mě takový největší nesmysl který do dneška nechápu. Auto v podstatě nesnáší dálnice. Jakmile vletím na dálnici jede to jen čistě na benzín a jízda okolo 140 vyjde něco přes 8 litrů. Ale karta se začne obracet ve chvíli jakmile člověk vjede na okresku a nebo nejlépe do města. Když jsme si dali okruh po centru Prahy (malostranská, Náměstí míru, Václavák, Žižkov) tak jsme za hodinu jízdy po semaforech a kolonách byli rázem pod 5 litrů :o  Auto je jinak schopné čistě elektrické jízdy zhruba 2 kilometry, záleží na terénu a rychlosti. 

Není vůbec poznat přepnutí mezi jizdou na EV a jízdou na benzín. Vše probíhá hladce a nebýt kontrolky na dipleji, tak to člověk kolikrát ani nezaregistruje. 

Průměr po cca 1200 kilometrech máme momentálně cca 6,3. S naftovým CR-V jsme měli dlouhodobou 6,7, takže když vezmu v potaz dražší benzín tak jsme na tom asi podobně jako předtím ale zbavili jsme se divného pocitu co se na tom autě může pokazit a hlavně toho uširvoucího kadlekadle.

 

Jinak na co si nemůžu tedy vůbec zvyknout, a je pro mě největší zklamání je bohužel variátor CVT. Když člověk zrychluje tak od 50 třeba do 130 auto má stále stejný zvuk a člověk by furt podvědomně řadil. Tady mi chybí ten 9° automat co jsme měli předtím - ten byl super.

 Zatím asi mě nic dalšího nenapadá. 

Jediné úpravy na které se chystám je že všude jsou LED, jen v kufru jsou obyč žarovky :myslim, takže tam je chci vyměnit za LEDky taky 

 

 

20210219_123715_resized.thumb.jpg.e72c68095104043910e64905f466a3e3.jpg20210219_123712_resized.thumb.jpg.8c75e368e18511e67f1c1efc9275a21d.jpg20210219_123537_resized.thumb.jpg.641eb347359b0f37354bfee9c93ba345.jpg20210219_123434_resized.thumb.jpg.c6c8d75c3409fb563763d08c938f30bc.jpg20210219_123429_resized.thumb.jpg.698af9dde1b06c9a98676a454d61e350.jpg20210219_123412_resized.thumb.jpg.c92baafd9daf1fb648e11542aad425f0.jpg20210219_111444_resized.thumb.jpg.c6fe575a558d98fa630ce91233f96d99.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ozzy56 Barva je super. Doma mám foto ze zrcadla, tak je zkusím večer přidat. V západu slunce je ta barva boží 😍

@jarokare je to takový jiný, ono ostatně jedna z mála věcí kritizovaná na CR-V už historicky je hrozný infotainment. Člověk se občas diví že ty samý lidi umí perfektní televize, jsou napřed v robotech a pak na autě spáchají toto 🤔🙈

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě tam teda chybí jeden pedál a fofrklacek - ten pedál o něco míň, ale momentální trendy nahrazující u automatu řadící páku nějakými minináhražkami mi prostě nesedí

Jinak auto hezký a rozumím i Tvé radost z nemožnosti připojení do veřejné sítě a nabíjení z ní - pokud má motor koule na to, aby dobíjel aku pro elektromotor, ať si to klidně dělá

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Medvěd Koule má, a hlavně nejvíc nabiješ rekuperací. Kromě nouzového brzdění se dá místo brzdění všude používat rekuperace. Vozidlo má pádla pod volantem, která neslouží k řazení ale ovládají se tím 4 stupně rekuperace. A opravdu to umí začít hodně brzdit, takže dojíždění ke světlům, sjezdy na dálnici apod děláme skoro bez šlápnutí na brzdu a je takhle schopný nabít spoustu elektriky, kterou pak použije na rozjezd, takže pak může vypnout benzín.

Hele tlačítka jsou o zvyku. Ale řeknu to takhle - změna ze zpátečky dopředu a obráceně ti bude vždycky trvat déle než mě. Ta změna je opravdu okamžitá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@radim.1008 Něco takového :D Mě bylo dospění postaveno před nos :D:D Terka je po operacích kolen a blbě se jí leze do nízkých aut, takže to bylo poměrně rychle vyřešeno :D Na druhou stranu tahle generace má hodně široký US styl a moc se mi to líbí :D 

Jj, V6 spinká v garáži, už se těším až vyjedu :)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, radim.1008 napsal:

..... Asi jsem ještě do tohoto typu aut nedospěl. :D Mě přijdou ty SUV takový oplácaný. :myslim

Jak jsem psal - auto na pohled hezký, ale taky nic pro mě.  Jen mě trochu mrzí jak se mě novináři, prodejci a hlavně výrobci nových aut snaží přesvědčit, že k životu nepotřebuju MPV, ale mým potřebám naprosto vyhovuje SUV, páč to je správný a tak to má být (= nemyslím Tebe,, věřím že víš čím Ti tento model vyhovuje, jen vzdychám nad obecným vyklízením pole kategorie MPV na úkor segmentu SUV)

Pokud Ti SUV od Hondy dělá radost, tak ať je to tak na co nejdelší dobu - Honda a Toyota patřily vždycky k těm nejspolehlivějším značkám, snad si svou kvalitu udrží i nadále

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Medvěd Předchozí CR-V jsme měli 6 let a řešili se všehovšudy 2 závady - zatékající voda do mlhovky a poté jednotka automatu, protože nereagovalo tlačítko na vyřazení do P. Obojí vyřešeno v záruce. Tady je 4letá plnohodnotná záruka, pětiletá na baterie a poté 8mi letá prodloužená na motor, převodovku a AWD.  

Co se týče MPV. Mě osobně se MPV nelíbí, ale zase rozumím lidem kteří si ho pořídí. Na druhou stranu i tak zas tak velký rozdíl mezi MPV a SUV 😉  aspoň co se týče využitelnosti. Auta bývají podobně veliká, akorát to SUV mívá takový subtilnější a lehce sportovnější styl. MPV je zase lehce prostornější, ale zas takový rozdíl to není ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.Kamarád loni fofrem,dokud byly skladem koupil cistou čtyřkolku, pohodové to auto.Jen ten jejich design,ten musí chytit. On tedy vysloveně čtyřkolku potřebuje,kdo zná Košov  u Lomnice nad Popelkou,tak tam úplně nahoře bydlí.A používá to i jako firemní.

 

Upraveno uživatelem Milan+
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

@gronholmm Díky ti za fajn příspěvek a že ses podělil, zhltnul jsem to na jeden nádech. Konečně něco trošku jiného než ta šeď na cestách. Gratuluji ke krásnému autu, je to kus. Užívej si to a přídávej dál 😉

Já při koupi hodně zvažoval i tento druh auta ale co jsem jezdil nějakou dobu v Jeep tak jsem zjistil, že jsem ještě pořád ve fázi života, kdy mě láká si sem tam i pořádně střihnout zatáčku. 

Upraveno uživatelem Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Milan+No s ohledem na problémy s tou 1,5 v americe, jsem možná i rád že máme nakonec tohle :D A co se týče AWD - máme chatu v podšumaví, a ještě je vesnice jakoby na slepý silnici, kam pomalu ani pluh nezabloudí, takže není to jen čtyřkolka do města 😉:D 

@HanysR Moc děkuji, chvíli jsem přemýšlel zda to sem vůbec patří :D Hele pro nás na ježdění na chatu to je suprově pohodlný auto, a mě se třeba 4tá generace úplně nelíbila, ale z týhle jsem opravdu učarovanej. A co se týče zatáček na to mám V6 a když i ta už má problémy tak se dá vyblbnout na mašinách, A samozřejmě pak mám doma čistý sporťák - služebák :D:D:D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já myslím, že už je tu povícero vláken o nepežotech a vlasy si tu kvůlivá tomu nikdo netrhá.

Sám se rád podívám a dozvím informace o různých autech a třeba mě i nahlodají v mých jindy pevných názorech (třeba zde budu rád sledovat zkušenosti s provozem hybridu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak jsme si hned po týdnu střihli prvních 1000 km. Akorát teď už toho moc nenajezdí :D 

Tady je vidět ten "pokrok" Hondy. Na budíky koncernu nebo třeba MB nebo i Peugeotu to prostě nemá. Ale aspoň to funguje :D Jinak nemá to klasický otáčkoměr, ale pouze graf využití síly motoru a nebo případné rekuperace. 

 

20210227_190448_resized.thumb.jpg.6e96cc37237540cf7e1f8ce879e39fd2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
před 11 minutami, gronholmm napsal:

A co se týče zatáček na to mám V6 a když i ta už má problémy tak se dá vyblbnout na mašinách, A samozřejmě pak mám doma čistý sporťák - služebák :D:D:D 

Jasně, tomu rozumím 🙂 Já mám "bohužel" jedno auto na vše, tudíž to muselo být univerzální a mít z každého trošku. Chatu nikde nemáme, zimy jsou čím dál slabší, takže jsem od 4x4 upustil i když to byla jedna z podmínek. Tak bych to asi jen zbytečně táhnul sebou. 

Jinak co se týče tohoto systému hybrid, to jediné si zatím asi dovedu představit že bych si koupil. Dává to mé osobě mnohem větší smysl než nabíjení kabelem. Super 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

gratuluji, krasne auto, ale vse ostatni je mimo moje chapani :D :D 

Proste budik na teplotu oleje, proste otackomer kulatej, a ted kdyz hledam auto do prace v rocnicich 2006-11, tak je ot samy pruserovy primovstrik, pak jsou rocniky, ktery jsou udajne vychytanejsi, ale kdo vi, ze. V roce 2009 taky byly motory ST od volva velebeny az do nebe a ted tomu praskaj vlozky, valce a dalsi radosti..... :D 

Mondeo bude muset asi shnit, protoze ja nechci hybridy, natoz elektriku, natoz nejaky automaticky prevodovky .... (i ty debilni automaticky dalkovy svetla mi dokazou zvednout tlak...)

Tak at mas stesti na dobrej kus a koleckama dolu a uzivej si to :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

Jasně, že to sem patří.  Je to nádherný auto, super barva a super poctivá atmosféra.  Žádná přeplňovaná 1.2 , a to se mi líbí.  Škoda, že do toho nedávají jiné převodovky, ale asi to bude jen o zvyku.

Mě se líbí moc. Dobrá volba. Přeju hodně pohodových kilometrů. A ty myslím budou, protože by to měl být  spolehlivý držák... :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Scratch Dřív nebo později se tomu nevyhneš :D Chce to spíš zkusit. člověk musí jít s dobou :D Na otáčkoměr, budík oleje a manuální převodovku mám jiný auto :D Hele aspoň  je to 2.0 a ne 0,9 :mrk;) Dálkový světla se dají vypnout :D 

@Petr 3008 Moc děkuji, ta převodovka je jediné mínus. Bohužel údajně je Honda na to CVT hrdá a chce ho dávat všude. Jako není to úplně zlý, ale je to prostě variátor :D Je to jak jízda na skůtru :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

už jsem  to psal Martinovi jinde, koupil dobře , tahle varianta v tom co se ted vsude nabízí je nejidealnejsi a na CVT si zvykne, chce to pochopit jak se chova , resp CVT si musi najit čas zvyknout si na řidiče :D

ja sam vim moc dobre ze dalsi auto bude hybrid s benzinem v nekabelove variante

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...