Jump to content

307 1.6HDI 80KW rok 2006 kouří


Recommended Posts

ahojte. mam takovou prosbu o radu. pred tydnem jsem koupil druheho peugeota 307. auto stalo cca 2 mesice. nastartovalo na prvni sup. dovezl jsem to domu.v pohode jelo,tahlo jen byl problem,ze turbo uz dost piskalo. druhy den jsem jezdil vse v poho.dalsi den jsem se chystal ze zajdu na evidencku a stk a auto rano pri prvnim startu kouri bilomodry dym. neni to para.po zahrati to prestane a je cely den vse v pohode.nekouri jede. sehnal jsem druhe turbo udajne po repasi. vymenilo se,uz nepiska, ale vzdy pri prvnim startu rano chvili kouri bilomodre a za nejakou dobu prejde a uz je to cely den v pohode,nekouri i jede. vzdy i pri prvnim startu se tomu nechce do otacek,jak kdyby se to pridusilo,vylitne to az za nejakou dobu.pak uz ok. voda se neztraci a olej asi taky zatim ne,nebo to nejde poznat. muzou to byt vstriky,ze tecou a prvni start je to zaplavene? divne je,ze to chyta studene uplne v pohode a volnobeh jede krasne,zadne vynechavani.jeste je mi divne, ze byly 4 stupne a kontrolka zhaveni ani neproblikne.u 2.0 rok 2003 co mam,kontrolka i v plus pet aspon problikne.dekuji za jakekoli rady.

Edited by Ronass
Link to post
Share on other sites

no take me to napadlo,ze tecou vstriky.jen mi je divne,ze parkrat seslapnu pedal a uz to nedymi. jak se auto zahreje,nedymi vubec. jen rano prvni start.zkusim udelat zkousku prepadu. zhavicky nevim.ale dnes rano byly dva stupne,zhaveni jen na sekundu probliklo.

Link to post
Share on other sites

Nebo ma nekdo zkusenost treba,ze bych tam nalil hustejsi olej? Ted tam mam 5w30, najeto 240tisic. Tak jestli treba nalit hustejsi nebo nejake aditivum do motoroveho oleje primichat? Pomuze to? 

Link to post
Share on other sites

že kontrolka žhavení jen problikla je správně--už dávno ty kontrolky nesvítí po celou dobu žhavení :bojim, žhavení ale žhaví i krátce po nastartování..., olej nechej ten, co tam má být :myslim

auto máš krátce, zatím bych to jen pozoroval, kontroloval stav oleje v motoru, chladící kapalinu atd.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jen jeste jeden poznatek. kdyz je auto studene, necham nastartovano na volnobeh a asi po peti minutach,kdyz jeste je auto studene, nezahrate se sepne ventilator od chladice.pak zas vypne. a za chvili znovu. a to je venku 0  stupnu. Muze to mit souvislost? nebo je vadne cidlo?

Edited by Ronass
Link to post
Share on other sites

tak nova informace. volal jsem puvodnimu majiteli,at mi popravde rekne,zda motor zere olej nebo jestli doleva. tvrdil mi ze nikdy olej neubyval ani to nekourilo.tak me napadaji jedine vstriky a nebo spatna nafta. jedine co mi ted rekl,ze je zaslepeny egr ventil. asi bude lepsi zkusit vycistit egr a zase ho asi zprovoznit ze?

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tak dnes udelan test na prepad vstriku. vsechny ctyri kapali stejne. kapali sice trosku rychleji, ale uplne KO nejsou. dnes rano jsem nastartoval a dym nebyl tak velky.odpoledne po deviti hodinach jsem opet nastartoval a dym nebyl zadny.dela to proste jen kdyz je venku velka zima.a jen rikam,ze opravdu para to neni.jinac auto chyta na prvni sup,jede, neskube. prikladam fota,sundal jsem hadice od sani a turba co vedou do filtru. nemyslite ze tam je toho oleje nejak moc? muze se to dostavat z krytu odvetravani do turba a pres turbo do klapy,pres klapu do motoru?dikes za rady.

20210312_185002.jpg

20210312_185014.jpg

20210312_185222.jpg

Edited by Ronass
Link to post
Share on other sites

tak to uz asi neresim 😄 .jsem zvykly z 2.0 co mam ,ze tam zadny olej v hadicich neni a ani kapku oleje nepapa.a to mam uz najeto 340tisic. o sto vic nez u teto 1.6 co jsem koupil ted. tak uz si fakt nevim rady a nebudu resit ze to rano huli 😄 . jinac jsem taky prekvapen,ze to nema filtr pevnych castic. prej se u nekterych kusu nedaval.

Link to post
Share on other sites

zdravícko, mozno si nenatrafil, rovnaky problem som riesil. Spravanie auta take iste. Precitaj si temu... musim pohladat.

Problem bol ten, ze ked bolo okolo nuly a menej, motor po starte tarokoval a ukrutne dymil. Po miernom zohriati uz startoval aj isiel normalne, Výkon v pohode, spotreba normalna, olej nezral....    A kedze som ekologicky zalozeny, stvalo ma to, a chcel som to vyriesit.

Najprv som cvicil cez diagnostiku so vsetkym moznym okolo motora, neveriac, ze by mohol mat vseobecne vychvalovany motor mechanicky problem. Nakoniec som sa donutil zmerat kompresne tlaky, a zistil som 23,23,19,23bar. Po rozobrati a premerani vole v zamkoch piestnych kruzkov na tretom valci som si povedal, ze to bolo v tom. Tak som kupil nove kruzky a zacal cistit a skladat. Pri cisteni piestov a oskrabani malinkej vrstvy karbonu som nasiel na prvom pieste prasklinu. Cize treba piest....

Tak som teda zacal z druhej strany a ocistil a namontoval stvrty piest. Tam vsetko ok. Ked som vsak zlozil a namontoval piest cislo tri, po vysunuti do hornej uvrate sa mi zdal volaky viac utopeny ako ten vedlajsi. Vravim si, vypadla mi salka z ojnice. Kuknem zdola, salka bola na mieste. A uz som vedel ktora bije. Po vymontovani von bolo uz volnym okom vidno, ze je ojnica skrutena do "S". Po premerani a porovnani so "zdravou" ojnicou mi vysiel rozdiel 1mm, co je ukrutne vela. Ale aspon sa ukazal rukolapny dôkaz tej vyrazne nizsej kompresie. Takze teraz zhanam ojnicu.

A teda motor dostal nove kruzky, novy EGR ventil, vsetky tesnenia. Piest a ojnica pojdu jazdene. Aspon ze turbo je ako z tovarne a nemusim sa ho ani chytit.

 

Edited by Zdeník
Link to post
Share on other sites

Takze ten dym bola skutocne zle spalena nafta. Doporucujem najprv zmerat kompresie, ale nie kompresiometrom, ale metodou merania startovacieho prudu oscilom. Je to vyrazne presnejsie, a okrem toho pristup ku zhavicom a meranie kompresii cez ne je u 1,6 HDi takmer nemozne.

Este musim spomenut, ze mam to auto 5 rokov a spravilo 60 000 km, zazilo aj 15 stupnove mrazy a vsetko bolo normalne. Problem sa mi objavil az minuly rok na jesen, a pomaly sa zhorsoval. Blbe je to, ze nepoznam pricinu ohnutia ojnice. S autom nejazdi nikto iny, a mne sa nikdy nic neudialo, co by to mohlo vysvetlit.

Edited by Zdeník
Link to post
Share on other sites

No tak to jsi me moc  nepotesil. necham radeji zmerit kompresi. no jeste uvidim. jsem ve fazi meneni zhavicich svicek.tri ze ctyr jsou poskozene. zhavi jen jedna a i presto to chytalo. no vymeni se zhavicky a uvidim,zda to bude porad hulit.pokud ano zajedu na ten kompres.muzu se jen zeptat jak se to presne jmenuje to mereni osciloskopem?at najdu nekoho kdo to dela v ostrave

Link to post
Share on other sites

Ak si mal tri zhavicky zo styroch vadne, bude zrejme po probleme. HDi chytaju dobre aj bez zhavenia, pokial riadno nemrzne.

Avsak ked vsetko funguje, zhaviace sviecky dozhavuju este niekolko minut po starte. Ked to nefunguje, auto dymi a smrdi...  Drzim palce.

Ano, aj v Ostrave to vedia. Ked to budes potrebovat, poslem ti ss, aby som tu nerobil reklamu.

Edited by Zdeník
Link to post
Share on other sites

Tak zhavicky vymene a huli to stale. a vlastne ctyri dny to stalo a prvni start byl v garazi kde je cca deset stupnu a hulilo to jeste vic nez predtim. takze cim dele to stoji tim vic to pak kouri. takze ted babo rad. kdyz stoji auto pres noc a rano nastartuju,tak je pri startu mensi oblak. kdyz auto stoji uz dva dny,pri startu je oblak vetsi. no a kdyz jsem to dnes nastartoval po ctyrech dnech,trvalo dele,nez to prestalo hulit. to znamena,ze nekde musi neco tect.takze bud olej z hlavy do valcu a nebo nafta ze vstriku?? olej do valcu by tekl pres gufera ventilu nebo muze i jinudy? a vstrik muze jen tak sam od sebe tect?diky moc za rady.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...