Jump to content

Recommended Posts

Witajte priatelia. Dnes som sa pustil do vymeny hlavneho lanovodu rucnej brzdy, zdalo sa mi ze nejak drhne tak sup novy. Zadne dva som menil minulu zimu. Po vymene a odbrzdenibrucnej brzdy neodtlaci olatnicky poriadne od kotuca a stale brzdia pocas jazdy. To je problem jeden. Problem dva spociva v pake rucnej brzdy. Ked zabrzdim vytiahnem ju az k plafonu na 9 zubov. Nemam tam ziaden stekivaci srob ani nic. Poradke ako ju doladit prosím. Dakujem!

 

 

Link to post
Share on other sites

Prasa som dal jedno nove, druhe ide v poriadku. Alebo aspon drhlo len to co som vymenil a teraz nedosada ani jedno dobre po odbrzdeni... Ja tam nemam srob na stelovanie, steluje sa s najvacsou pravdepodobnostou na lanovode podľa toho co som sa docital.... tym plastovym kusom pod kotvou co ide do paky. Este vyriesit to nedostatocne otvaranie po odbrzdeni🤔... Zajtra skusim to stelovanie ak sa k tomu dostanem po nocnej.

Link to post
Share on other sites

Moje zkušenost s původní 807 co už nemám.

-  ten levý krátký lanovod má životnost tak rok... pak začne drhnout, brzdič se vymezí, takže nepřibržďuje, ale kolo na ručce není zabržděné. 

- jakmile to člověk sundá a brzdič rozhýbe, tak je v hajzlu, protože ten lanovod se nikdy rozhýbat nepodaří a ve výsledku to znamená, že po zatažení ručky se kolo zabrzdí, ale už se neodbrzdí. 

- celkově tohle časem vede ke stavu, kdy je levý třmen v háji a je nutné ho vyměnit (dnes už nestojí kdoví kolik peněz)

- hlavní krátký lanovod od páky existuje v různých délkách, taky jsem si ho kdysi objednal i podle VIN zkontrolováno a nakonec tam nepasoval... 

Ve výsledku jsem to vždycky řešil před technickoou, aby to na stolici brzdilo a jinak jsem ručku skoro nepoužíval. 

 

Od nějakého data je v tomhle změna a lanovody jsou symetrický, na tom novějším autě to zatím funguje. 

Honza

 

 

Link to post
Share on other sites

S pružinkama mám dobrou zkušenost,ale určitě to chce ručku pravidelně používat,pokud parkujete na rovině a necháváte to jen na kvaltu,tak jsou lanovody a brzdiče do roka zatuhlý.Zkušenost u 3 aut v rodině.Taky se vyplatí tak jednou za rok stříkačkou doplnit mazivo pod gumičku u páky lanovodu na brzdiči.

Link to post
Share on other sites

Panstvo je to opravdu o tom že je velký rozdíl v životnosti komponentů parkovací brzdy pokud je kotoučová nebo bubnová. I v chytré knížce od auta se dočtete že parkovací brzda je od toho aby se používala při parkování. Když jsem 807 koupil ( před 85 000 km) tak tam parkovací brzda nefungovala s mechanikem jsme vyměnili všechny lanovody a jeden brzdič a od té doby to funguje a nevím o tom že by byl problém ale jak mi vysvětlil mechanik tak opravdu tu parkovací brzdu používám i když stojím na rovině tak ji zatáhnu kvalt tam taky dám je to zvyk ale primárně auto zajišťuju parkovací brzdou už jen proto že když to visí na kvaltu tak se namáhá dvouhmoťák ale hlavně ty lanovody a všechny hejblata na parkovací brzdě nemají šanci zatuhnout. U bubnové brzdy je to trochu jiné tam to není tak nutné protože ten hejbací mechanismus je skovaný v bubnu takže je relativně v suchu a nedostává se do toho bordel který by v tom zatuhnul.  A i podle zkušeností komplice z STK je to že nefunguje parkovací brzda jen o tom že ji lidi nepoužívají nebo ji používají nesprávně. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Ahoj všichni,

měl bych takový dotaz:dneska jsem měnil zadní brzdiče a následného odvzdušnění.Na fóru Citroenú popisovali docela přesně jak odvzdušnění provést a i na Youtube bylo zajímavé video na toto téma.Základem je a to tam zdůrazňovali odpojení baterky.Potom klasicky odvzdušnit,což se povedlo.Já ještě oba brzdiče před montáží zalil brzdovou kapalinou,takže vzducu bylo opreavdu minimum. Poté jsem dal  obě nová lana ruční brzdy.Možná je to můj dojem,ale zdá se mi že ručka brzdí nějak málo.Po zatažení na druhý zub začne přibrzďovat pravé kolo a levé až na třetím zubu.Když vytáhnu páku výš,tak už brzdí obě.Když za páku zatáhnu víc,jde až někam na sedmý zub.Je to v pořádku?A jak hodně vám ručka brzdí?Když ji vytáhnu až na doraz a chci se rozjet,auto nemá velký problém ručku přemoci.Je to normální jev?Myslím jestli si to ještě třeba nesedne.Čili se ptám:rozjedete auto při zatažené ruční brzdě?

 

 

Link to post
Share on other sites

díky za odpovědi.Jojo,lanovody jsem seřídil.Ještě je zkusím trošku přitáhnout a uvidím.A počkám pár kilometrů jestli se to změní.Destičky a kotouče jsem nechal původní,Byly skoro nový.Ujeto minimum a kotouče jak nový,takže bývalý majitel je měnil.I přední kotouče a destičky jsou měněný.Brzdiče jsem dával kůli nefukční ručce- neodbrzďovala-zatuhlý lanovody a brzdiče taky.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...