Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rifter 1.5 BHDi AT8 Long - GT Line (96 kW, 7 mist, Cuprite, Grip Control, dodatecne i WEBASTO)


BubakGS

Recommended Posts

Moji puvodni objednavku zadanou do vyroby loni v zari mi Peugeot bez nahrady zrusil, tak se mi povedlo sehnat tohle demo auto. Vybava GT Line + Grip Control s nahradnim kolem, bezklickovy pristup, komplet navigace s RearVision, 3 samostatne sedacky ve 2he rade, 2 ve tretí, domontovano tazne zarizeni. Bohuzel chybi to nezavisle topeni /edit - bude domontovano dodatecne), ktere jsem puvodne chtel a mam keyless, barvu a kompletni navigaci, ktere jsem puvodne rozhodne nechtel.   😀 No co uz ale, zivot nejsou tanecni a mozna je to posledni nove fosilni auto, co jsem si mohl koupit...   ...diky, EU. 

Po prvnich 600 km ujetych na pul po silnicich 1-3 tridy a po dalnicich mohu shrnout prvni dojmy. Vyborny podvozek a brzdy - pohodlny ale ne vylozene houpavy, dobre sedi i na okreskach, kde se s Rifterem da vesele valit kilem s prstem v nose a ani v zatackach neni nutne nejak razantne brzdit. To vsechno na prumernych zimnich gumach Barum Polaris 5 na plechacich (tesim se na ALU letnaky). Auto je cca do 100-110 km /h prekvapive zive, automat radi bez cukani a docela svizne, pocitac docela dobre trefuje kvalty a z kopce nechava rozumne zarazeno, aby slo brzdit motorem. Auto je prekvapive dobre odhlucnene a dalnicni rychlosti (jsem zvykly na 140-150 km/h na tachu) dava v klidu. Pochopitelne na dalnici uz mu chybi kone. Jak me nekdo donuti zpomalit na tech 80-100 km/h, tak se zpatky na tech 140  dostava pomerne pomalu. Ani hluk od zimnich pneu neni nijak hrozny. Jasne S-klada nebo A6 Avant to neni, ale na instalaterskou dodavku je to az prekvapive vynikajici. i-Cockpit je ergonomicky taky v pohode - me nevadi ani tohle ani tradicni budiky skrz volant.  Rizeni .. no .. na sisaty volant (vypada fakt uchylne) jsem si velice rychle zvykl a je to docela prdel, mit v dodavce zavodni volant. 😀 Nicmene rizeni je preposilovane a naprosto bez zpetne vazby ridici. Proste nevite jak presne jsou predni kola natocena a v prstech necitite, co delaji, jesti jsou na hranici gripu nebo po cem jedou. Ve meste je to fajn, ze pri parkovani kormidluju 2ma prsty, ale jako petrolheada (ted teda dieselheada) me to trochu *neumím psát slušně*... Grip Control jsem jeste nevyzkousel. Podejce tvrdil, ze ho ve svem aute ma a ze ho uz parkrat vytahnul z mist, odkud by se normalne sam nevyhrabal - tak uvidime.

Ceho jsme si vsimnul, ze ze okolo 2.000 rpm se z prevodovky vic ozyva 5tka a 7cka - takove jako huceni. Treba si to sedne, budu to sledovat. Prakticnost a variabilitu interieru popisovat nebudu, to je snad u takoveho auta jasne. Doobjednal jsem gumove koberecky a vanu do kufru a hledam nejaky slusny stresni nosic (zahradku).

Android Auto mi v aute s mym telefonem celkem funguje (obcas ale az na druhe zapojeni USB kabelu) a apka MyPeugeot si zije svym zivotem - obas se nepripoji a obcas se pripoji, ale neaktualizuje si data z auta... ...uvidime casem.

Jinak me pozitivne prekvapilo i audio - hraje az necekane dobre.

Pořízení:

  • 12.02.2021           678.900,- Kc       auto
  • 24.02.2021             15.476,- Kc       zaruka OPTIWAY  7 let / 120.000 km
  • 24.02.2021             20.886,- Kc      sada zimnich pneu s disky
  • 26.02.2021                2.682,- Kc     gumove koberce do auta
  • 11.03.2021              55.000,- Kc      WEBASTO TT EVO 05 + Telestart T100HTM
  • 01.06.2021                4.067,- Kc      stresni nosic Peugeot

Celkova cena auta a doplnku -> velmi nepeknych 777.011,- Kc (vse s DPH).

Servis:

  • 22.07.2021        5.604 km         5.435,- Kc   vymena oleje a fitru  pri zabehu 
  • 27.10.2021         5.820 km         4.120,- Kc    rozparana zadni prava pneu o kus jeklu v Hradci Kralove (nova pneu, kontrola rafku a prezuti)
  • 14.02.2022     13.357 km         7.393,- Kc    rocni servis
  • 12.12.2022      27.337 km         8.272,- Kc    rocni servis (olej, filtry, brzdovka, drobnosti) + zarucni vymena remene za modifikovany typ
  • 27.11.2023      42.425 km      22.277,- Kc     rocni servis + nové zadní brzdy (complètement après la mort)

Tankovani AdBlue: 

  1. tankovani pri 4.267 km do plna -> 14,6 l
  2. tankovani pri 10.322 km do plna -> 13,43 l  (ujetych 6.055 km -> 0,221 l / 100 km)
  3. tankovani pri 14.465 km do plna -> 7,79 l   (ujetych 4.143 km -> 0,188 l / 100 km)
  4. tankovani pri 20.021 km do plna -> 9,85 l   (ujetych 5.556 km -> 0,177 l / 100 km)
  5. tankovani pri 26.387 km do plna -> 13.94 l   (ujetych 6.366 km -> 0,219 l / 100 km)
  6. tankovani pri 33.908 km - z kanystru 10 l
  7. tankovani pri 38.874 km - z kanystru 10 l

Poruchy: 

  • 38.874 km - trojkombinace:  závada motoru + závada antiemisního sytému + AdBlue -> zaseklý vtřikovač AdBlue (výměna v servisu).
  • 45.000 km - porucha keyless pristupu do kufru - pravdepodobne antena v narazniku.

rifter1.png

rifter2.png

rifter3.png

rifter4.png

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... no sleva na demo auto byla vic nez slusna, navic s tim nikdo vubec nejezdil. A prodejce mi taky vysel v par vecech vstric...  ..hlavne tenhle automat v nafte uz nejde koupit a uz nikdy nepujde - krome N1. A N1ky uz prestavet na normalni auto nejdou a nejdou dotypovat na 7mi mistne.  V tomhle segmentu  malych osobnich dodavek a v tehle cenove hladine lepsi auto neni nez ta 4cata od PSA a z nich me nejvic vyhovuje Rifter (testoval jsem i Opel i Citroen), Jo, v USA bych si vybral, ale dovoz sem, clo a DPH to pokazde spolehlive cenove zabije. Amici vubec netusi, jak se maji a kam se se socialistama v cele riti ...  😀

EDIT: ... primarni pruser s emisema a homologacema jde za Bruselem (EU) a ne za Peugeotem ...  ...jasne .. nakrkli me strasne... ...ale nakonec mi nasli auto skoro podle mych predstav u jednoho solidniho dealera, tak jsem nakonec jakz takz spokojen.

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

Moc pěkné auto, dobrá výbava, super. Ať jsi spokojený a ať dobře slouží.

Je dobře, že sis ho nakonec vzal, protože myslím, že stav bude čím dál horší, ceny šílené a moc těžko se bude vybírat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • BubakGS changed the title to Rifter Long 1.5 BHDi AT8 - GT Line (96 kW, 7 mist, Cuprite, Grip Control, dodatecne i WEBASTO)

Pe.Tr - naftu to bere normálně z nádrže (nějaký  vložený T kus), výfuk bych asi vedl z kastliku pod auto... 

V podstatě jak píše Ozzy, jen já to topení nedám pod auto, ale do kastlíku pod podlahu kufru

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 58 minutami, Medvěd napsal:

Nepřemýšlel jsi místo WEBASTA o tom číňanovi, co prodává ALZA za nějaký 3500 Kč? 

..ani omylem. Mám nový auto se 7miletou zárukou. WEBASTO garantuje, že i dodatečnou montáž od nich  Peugeot respektuje, navíc je to to samé topení, jako z prvovýroby.... ...a primárně chci ohřívat motor (vodou)...

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 3. 2021 at 19:05, Pe.Tr napsal:

na podvozku ho sezere jedna zima

 topení dávají do kastlíku z Al plechu, kolega měl v berlingu origo webasto v místě rezervy (tu měl na podlaze v kufru), topilo to super :super

 já preferuju teplovzdušné topení, teplo je ihned,  motor ať se ohřeje sám :D

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...