Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rifter 1.5 BHDi AT8 Long - GT Line (96 kW, 7 mist, Cuprite, Grip Control, dodatecne i WEBASTO)


BubakGS

Recommended Posts

...mno, o vikendu jsme si vsimnul jedne veci - treba mi poradi @ChouLu ?   Mam v obou předních světlech zamlzenou spodní třetinu s kapakmi vysrazene vody...   ...reklamace nebo mam vyndat zarovky a nechat to otevrene vyschnout - pokud to tedy jde?

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

..ano, presne tak to funguje. Je tam poznat rozdil - v rezimu "Snih"  tahnou timhle "sizenym" zpusobem obe predni kola misto jednoho.... .... Land Rover to z toho neudela, ale je to mnohem lepsi nez bez... ...a zasadni rozdil stejne delaji pneumatiky... ... jak rijaii offroudaci - s timhle zapadnu mnohem pozdeji a hur nez kdybych to nemel.. :D

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem prave videl snad vsechna videa na youtube, kde se Grip Controlem zabyvaji a nejlepe to vsechno vystihuje toto:

https://www.youtube.com/watch?v=rR7MU7qqB28&t=418s

Bohuzel nerozumim spanelsky, ale z toho, co jsem videl, to bohuzel moc parady neudelalo. Srovavaji to s Korandem 4x4. Skoda, ze chybi srovnani se zapnutym a vypnutym Grip Controlem. To by bylo asi relevantnejsi. Jsem z toho trochu rozpacity, jestli se vubec vyplatilo za to priplacet. Pri objednavce jsem nad tim uplne nepremyslel, zdalo se mi to ok a nestalo to tolik.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..to nemuzes srovnavat se 4kolkou... to ani nahodou.. .. ani s tou s haldexem, kde v realu zabira jedno kolo vpredu a jedno vzadu ...  srovnavaji Citroen C5 Cross s Grip Controlem a Korando - to je slusna 4 kolka....  Ja si to vyzkousel na Opavsku na snehu ... a uprimne Rifter s Grip Controlem je lepsi nez bez nej - kdyz to srovnam s mym predchozim autem - taky predokolka F Galaxy v automatu.

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..já si hlavně nemohl auto nakonfigurovat. Koupil jsem posledního naftového Riftera s automatem, který ještě přišel na poslední chvíli do ČR jako demo auto... Tak to tam mám a kupodivu to není úplně k ničemu - trochu to pomůže...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Včera jsem objevil čudlík "ECO" 🤣 ... začal jsem s ním dělat pokusy po městě - jakobyste hodili motoru do saní hadr  :D .... auto nejede, na plyn moc nereaguje (kromě prošlápnutí až na podlahu) ... a pochopitelně nežere.  Pojížďky po městě  s tím mám - s ohřátým motorem - lehce přes 5 litrů na 100 km. S úplně studeným motorem (schválně jsem si auto 2x na zkoušku nepředehřál Webastem) je to přes 8.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ty kjávo jávo ... ..koupil jsem si univerzální hadici na plnění AdBlue z kanystrů, protože od dob Velkomoravské AdBlue krize mám v garáži několik kanystrů zaručeně nejdražší  močoviny ve Střední Evropě, ne-li na světě. No, to jsem neměl dělat. Stál jsem u toho hodinu a půl, návod přečetl asi 5x, pokapal jsem tou sra.č.k.ou auto i sebe, smrdím jak bolavá noha, ale nakonec  jsem tam těch 10 litrů dostal.

Tuhle hadici nikdo nekupujte, protože je to totální šmejd. Místo plynulého přisávání vzduchu do kanystru to jen trochu zabublalo a z kanystru do nádrže nic neteklo ani kdybych se pos.r.a.l. Fungovat to začalo, až když jsem z toho tu tenkou vnitřní hadičku vyrval ven. Ten zbytek zase ale krásně těsní na kanystru i na uzávěru nádrže.

hadice.thumb.png.5414dd92897f45c2ec35af6853ca6cfa.png

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@BubakGS ses měl zeptat než jsi to koupil 😄 . My jsme to v dobré víře koupili do práce před cca 5ti lety na tehdy funglovku služebního Yetiho.

Dopadli jsme prakticky stejně. Stáli jsme u toho čtvrt hodiny, všichni smradlaví a polití (přece kolega to dal blbě, ono to musí jít, já jsem lepší ..) 

Dnes to děláme tak, že máme do sebe zasunuté dva nástavce od 5ti litrového balení, ty zasuneme u rezervy do nádržky AdBlue a na konec zasuneme kanystřík s nástavcem. Do minuty není co řešit a všichni jsou čistí. Jen když se soustava vytahuje z nádrže, tak se dává kolem hadr protože z toho občas ukápne.

Abychom šetřili státní rozpočet, tak se prázdný obal pak jede naplnit ke stojanu pistolí za podstatně nižší cenu.

Jo a do Yetiho cmrdáme furt, protože se tam vejde 7,5 litru max takže co nějakých 6000 km tam musíme vyklopit pětilitrovku.

Naštěstí doma u obou aut máme nálevku u nádrže zvenku přímo na pistoli a nemusím  řešit opruz s rozebíráním kufru a lezením kamsi do útrob jako v práci.

Upraveno uživatelem RichVa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Mno, už je to asi tady... ..trojkombinace:

- závada motoru

- závada antiemisního sytému 

- na budíkách svítí i AdBlue

Naštěstí se to objevilo 30 km od baráku při cestě z Holandska domů a dojel jsem v klidu. Ráno budu shánět servis...

20230818_222422.jpg

 

Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.99.5/400995/GP
DTC report
Connection profile: Peugeot OBD-II / EOBDDate: 19.08.2023 10:56:17
VIN: VR3ECYHZRLJ951582
============================
OBD-IIOBD-II
DTCs: 2
----------------------------
P16EA [0x16EA]
Stav: Potvrzené
----------------------------
P20EE [0x20EE]
Nitrogen oxide (NOx) sensor, catalyst, bank 1 - efficiency below threshold
Stav: Nevyřízené
============================
Řídicí jednotka motoru#1
Nebyly nalezeny žádné DTC kódy.
============================
Řídicí jednotka převodovky#1
Nebyly nalezeny žádné DTC kódy.
============================
Řídicí jednotka motoru#3Řídicí jednotka motoru#3
DTCs: 6
----------------------------
U1218(81) [0xD21881] Archiv (Neaktivní)
Stav: Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC
----------------------------
P16EA(22) [0x16EA22]
Stav: Test selhal, Nevyřízené, Potvrzené, Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC, Test nebyl dokončen během tohoto provozního cyklu, Požadovaný výstražný indikátor
----------------------------
P20EE(92) [0x20EE92]
Nitrogen oxide (NOx) sensor, catalyst, bank 1 - efficiency below threshold
Stav: Test selhal, Nevyřízené, Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC, Test nebyl dokončen během tohoto provozního cyklu
----------------------------
P208E(73) [0x208E73]
Reductant injector 1, bank 1 - injector stuck closed
Stav: Nevyřízené, Potvrzené, Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC, Test nebyl dokončen během tohoto provozního cyklu
----------------------------
P06B8(04) [0x06B804] Archiv (Neaktivní)
Internal control module, non-volatile memory - error
Stav: Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC
----------------------------
U2FFF(00) [0xEFFF00] Archiv (Neaktivní)
Stav: Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC
============================
Řídicí jednotka převodovky#3 / BSI
Nebyly nalezeny žádné DTC kódy.
============================
Řídicí jednotka motoru#4Řídicí jednotka motoru#4
DTCs: 6
----------------------------
U1218(81) [0xD21881] Archiv (Neaktivní)
Stav: Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC
----------------------------
P16EA(22) [0x16EA22]
Stav: Test selhal, Nevyřízené, Potvrzené, Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC, Test nebyl dokončen během tohoto provozního cyklu, Požadovaný výstražný indikátor
----------------------------
P20EE(92) [0x20EE92]
Nitrogen oxide (NOx) sensor, catalyst, bank 1 - efficiency below threshold
Stav: Test selhal, Nevyřízené, Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC, Test nebyl dokončen během tohoto provozního cyklu
----------------------------
P208E(73) [0x208E73]
Reductant injector 1, bank 1 - injector stuck closed
Stav: Nevyřízené, Potvrzené, Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC, Test nebyl dokončen během tohoto provozního cyklu
----------------------------
P06B8(04) [0x06B804] Archiv (Neaktivní)
Internal control module, non-volatile memory - error
Stav: Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC
----------------------------
U2FFF(00) [0xEFFF00] Archiv (Neaktivní)
Stav: Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC
============================
Power steering
Nebyly nalezeny žádné DTC kódy.
============================
ABS
Nebyly nalezeny žádné DTC kódy.

 

 

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Charlie 1  ..podle logu chyb je to jasné -> můj Rifter postihl ten klasický mor Groupe PSA u motorů 1.5 BHDI -> kompletně umřelo vstřikování močoviny:

  • P20EE [0x20EE] Nitrogen oxide (NOx) sensor, catalyst, bank 1 - efficiency below threshold      =  emise v prdeli
  • P208E(73) [0x208E73] Reductant injector 1, bank 1 - injector stuck closed                                  = vstřikovač AdBlue zaseklý v poloze zavřeno

..ergo ... ano .. nová nádrž AdBlue s příslušenstvím - najeto pouhých 38.890 km 

Nový skandál nafťáků má jméno AdBlue (Groupe PSA / Stellantis)

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nádrž nejspíš funguje , závady na ní neukazujou , spíš bych se staral o to , co je za vstřikem . Sice je tam závada zablokování v poloze zavřeno , ale taky je tam závada množství čpavku je větší , než limit , což by odpovídalo tomu , že zůstal otevřenej a pak se zasviní kat a FAP močovinou a nezřídka je na výměnu ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...