Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

307 HDI Teplota, nevyřešena.


L.U.K.A.S.S.S

Recommended Posts

Dobrý den.

Chtěl bych vyřešit po roce nevyřešitelný problém.
Na fórech se řeší často, jak jsem zjistil, každý má však jiný problém, i já to zde řešil neúspěšně před rokem.

Tím, že se blíží léto, bych to rád vyřešil :( jedna se o poslední problém na mém Peugeotu... 

Peugeot 307 SW 1.6 HDI, RV 2004 najeto 199K

-Pri stání na místě, mi teplota stoupá přes 110 stupňů.
-Pro stání v koloně teplota jde ještě výše.
-Pri jízdě do kopce na 1 STUPEŇ, teplota roste opět přes 110 stupňů.

-Za tu dobu jsem byl nejméně v 5 servisech a jedním auto elektrikářem, X kráte kontrolované diagnostikou.

-Kazdy tvrdí, že nevidí problém, neboť přes diagnostiku lze na ventilátoru spustit každý stupeň.

-Myslím, že se sama Sahara nezapne, když pustím klimu, Sahara jede a v těch kolonach mi trošku pomáhá.

-Na autě za tu dobu bylo vyměněné :( co se teplot týče) 
-El. Jednotka ovládání ventilátoru ( náhrada 2 rezistoru na Sahaře za novější) 
-Snímač teploty vzduchu
-Výměna chladiče 
-3x měněný termostat 
-kontrola čidel a snímačů.. 

Snad, se zde najde nějaký odborník, který by mě alespoň mohl přivézt k možnosti nápravy, jsem už zoufalý 

Přeci musí Sahara dokázat chladit a udržet teplotu alespoň na 90 stupních.. 

První fotka z léta, stání na místě, pokus o regeneraci přes diag, druhé foto v zimě v minus 10, po 5 minutách stání na místě 

Dnes jdu opět dávat jiný termostat.. 

IMG_20201017_084244.jpg

IMG_20210225_210804.jpg

IMG_20210227_075224.jpg

Upraveno uživatelem L.U.K.A.S.S.S
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chladící systém je přetlakový, takže teplota při stání 105--110 není problém, pokud se při ní točí sahara, navíc údaj do budíku nejde z čidla, ale z řídící jednotky, takže budík neukazuje skutečnou teplotu (bohužel), termostat měníš zbytečně :myslim, při zapnutí klimy se musí točit sahara (pomalu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil někdo jak funguje ventilátor za normálního provozu, myslím tím, jestli se jezdilo s připojenou diagnostikou? Jedině tak se dá ověřit správná funkce, mám s tím svoje zkušenosti. Spuštění obou stupňů ventilátoru diagnostikou neznamená, že to funguje v provozu. Je potřeba pojezdit a pak se podívat do počítače, při jaké teplotě spínají stupně ventilátoru a jestli vůbec. Ta vyměněná jednotka ventilátoru nemusí správně fungovat. Nevěřím tomu, že se motor neuchladí na druhý stupeň běhu ventilátoru, prostě ti to nefunguje jak má. Taky je zde ještě možnost, že to nesprávně ukazuje teplotu, ale tomu bych moc nevěřil, to snad v servisu ověřili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám OBDII diagnostiku a Torque aplikaci, ta čte údaje z řj. Teplota budíku je totožná s ukazetelem teploty na budíku 

Teď termostat měním, protože je špatný, zůstává pořád otevřený okruh. 

Pri zapnuté klime se Sahara točí, tak samo když je regenerace, ale když je teplota nad 100 tak se netočí vůbec. 

To je právě záhada. Každé normální auto, se chladí spuštěno saharou, pokud je teplota nad nějakou danou teplotou, u mě však nic. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně třeba auto taky víc hřálo. Pomocí diagnostiky (origo) tehdy tady Lukáš zkoušel sahary (psaly chybu, ale vše fungovalo). Jezdil jsem s tou chybou rok a najednou se sahary přestaly točit. Bylo to odporem. Pak jsem dělal v průběhu chladící kapalinu (asi 4x-výplach) a začalo mi to dělat podobný brikule jak popisuješ. Stačilo to pořádně, ale fakt pořádně odvzdušnit. Nebudu tu hanit servis, ale jsi si jistý, že to není zavzdušněný? Jen takový nápad, kterým bych osobně začal... Možná se mýlím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě jsem s kolegou osobně měnil termostat. 

Zatím najeto cca 80 km jestli si to sedlo. 

Taplota podle budíku i podle diagnostiky je pořád 75, pod 75 nejde, když jsem jel na dálnici 130 na 3,4 stupeň, maximální teplota byla 78 stupňů  

Tak mě napadá, že by si to sedlo a bylo ok? 😂😂 No byl bych šťastný, zítra to projedu zase pořádně a pokud to bude vše ok, tak byl vzduch opravdu v systému a špatný termostat, již 4 ty. 

 

V servisech mi vždy obvzusnovali pomocí nějakého přípravku, tlakem. 

Teď jsme to dělali po staru, nalili chladicku, pustili topení na max a na 1 do kopce, poté stop červená, počkat až se ochladí kapalina a zase dolit. 

IMG_20210227_144849.jpg

IMG_20210227_145221_1.jpg

IMG_20210227_144329.jpg

Upraveno uživatelem L.U.K.A.S.S.S
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když budeš stát na místě s volnoběžným motorem, musí po nějaké době spustit sahara, protože na místě se motor neuchladí--musí mít nápor vzduchu

jinak ten postup odvzdušnování co jsi tu dal, už příště nedělej :bojim

před 1 hodinou, L.U.K.A.S.S.S napsal:

Teď jsme to dělali po staru, nalili chladicku, pustili topení na max a na 1 do kopce, poté stop červená, počkat až se ochladí kapalina a zase dolit. 

 

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oki, příště najdu ten obvzdušňovací ventil a udělám to tím 😂 ale, snad už žádné příště nebude. 

Zítra pojedu, zahreju a nechám to stát na místě, uvidíme kolik bude teplota a zda se Sahara pustí. 

Před výměnou termostatu mi na místě stoupala pořád, bez spuštění Sahary, viz příspěvky nahoře. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...