Jump to content

407SW 2.2 HDI 170 - olej v chladící kapalině


Recommended Posts

Ahoj vespolek


Do minulého týdne jsem spokojeně jezdil, pravidelně měnil náplně a auto fungovalo jako hodinky.

Začalo to hláškou "Depolution system faulty". Auto má najeto (snad :)  ) 273000Km, když jsem ho kupoval tak na tachometru bylo 119000 (podle servisních záznamů u Peugeotu by to mělo sedět)

Takže v servisu výměna FAPu. 

Dál jsme zjistili, že není kapalina v expanzní nádobce od chlazení. Byla objevena prasklá hadice u termostatu. Po demontáži čekalo malé překvapení viz foto.

Po vypuštění chladící kapaliny je ve vodě olej, celkem dost.

Na druhé straně při výměně oleje v oleji žádná voda nebyla a ani nebyla emulze pod víčkem.

 

Je to prasklé těsnění pod hlavou nebo to může mít i jinou příčinu?

Má smysl systém propláchnout a pak sledovat jestli to neobjeví znova nebo rovnou měnit těsnění?

Teploty chladící kapaliny byly vždy normální, lehce pod 90st, nikdy jsem to "neuvařil"

Díky moc

IMG_5296.jpg

IMG_5300.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Tak to opravdu byl problém s výměníkem. Akorát jsem to vyměnil naslepo, starý se netestoval. 

Od výměny najeto asi 1000 km a voda je čistá.

@ozzy56 Díky za radu :)


Mimochodem, kolik je obvyklá/rozumná cena za výměnu těsnění pod hlavou na 2.2 HDI 125kW? 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...