Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Taky šetříte žárovky, nebo baterku, nebo co ?


ozzy56

Recommended Posts

U obou 307 se mi světla zapnou po startu (zadek i předek). Služební vivaro má automat-funguje fakt dobře, jakmile se zešeří, přepne z denního na klasiku. Jak jinak, že na denní nesvítí prdel, nevím jak ostatní, ale když jedu ve zhoršených podmínkách, myslím na to a přepínám ručně na klasické svícení, aby svítil i zadek (mlha, opar na dálnici atd...). Někdy se bohužel zapomenu, tak jedu nějakou dob u o denním, ale z 95% to mám vychytaný a hned přepínám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Havlicek.Lukas V práci máme služební O3 a buď jsou vyplá světla, automatická světla, parkovačky a potkávací. Na automat to v našem případě teda nesvítí vůbec a světla se zapnou až za šera, jak přesně ten přechod funguje nevím, máme to pořád nastavené na potkávací :) Takže asi záleží na výbavě, my máme základní světlomety.. Akorát jsem zatím neměl možnost prozkoumat auto s originálním denním svícením bez senzoru, kde by se manuálně nastavovalo buď denní nebo potkávačky. Měl jsem prostě za to že auto s origo denním má vždy senzor 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle schema mame na octavii 2 po faceliftu
takze jezdime na tlumeny furt (nema mlhovky ani denni v narazniku)

octavie 3 ma denni sviceni resene vlaknem jak jsou dalkove
denni - stejne vlakno je obrys jen se snizenou intenzou
pak tam jsou H7 na tlumeny a v prvni zarovce je 5W vlakno na dalky

 

@VojtouNerCZpresne vse je jen o schopnosti ridice - kdyz je sero nebo pres den prsi je mlha nebudu jezdit na dennim sviceni

Upraveno uživatelem Havlicek.Lukas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Havlicek.Lukas napsal:

....... 

@VojtouNerCZpresne vse je jen o schopnosti ridice - kdyz je sero nebo pres den prsi je mlha nebudu jezdit na dennim sviceni

On možná základní problém je v tom, že u většiny novějších aut se pro denní svícení používá na ovladači osvětlení poloha "auto", což evokuje něco ve smyslu: "Automatika, nech to na mě" a zhusta pak taková auta opravdu v polovině tunelu (až si to čidla a řídící jednotky přechroustají) velká světla rozsvítí. Bohužel se to ale neděje za šera a mlhy, což se ale držitelům řidičského oprávnění přesvědčeným, že si za těžký prachy koupili dokonalou hračku a nechcou si připustit, že to fakt ani za utracený milion dokonale nefunguje. 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono tam nejaky zpozdeni byt musi, jinak by to zas blikalo v kazdym stinu. Jezne to si ma clovek proste pohlidat sam ze ve tme se sviti. Na druhou stranu si nemyslim, ze svitit cely den je realne potreba. V sousednim nemecku a mam za to ze i rakousku nebo treba francii celodenni sviceni neni, minimalne v lete, a nemam pocit, ze by meli vyssi nehodovost. Povinne tam sviti jne motorky, ostatni max doporucene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to :xvulale nedávno jsem viděl rozpáraný zadní bok na BMW, hodně mě zarazil el. svazek vedoucí někam dozadu do kufru--měl snad 50 😲jednotlivých kabelů, prostě svazek jak ruka 😲, je neuvěřitelné, co je dneska v autě kravin na elektriku, když ještě poměrně nedávno šlo dozadu cca 8 káblíků 😯🙈

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 29 minutami, sitler napsal:

...... . V sousednim nemecku a mam za to ze i rakousku nebo treba francii celodenni sviceni neni, minimalne v lete, a nemam pocit, ze by meli vyssi nehodovost. Povinne tam sviti jne motorky, ostatni max doporucene.

No vidíš to. 

Možná si mnozí pamětníci vzpomenou, že právě sjednocení předpisů v Evropě (včetně světel) jsem bral jako jeden ze zásadních důvodů pro můj hlas ke vstupu do EU. To, že zrovna Němci nesvítí, je pro našince, co je roky zvyklý na provoz osvětlených vozidel, aspoň prvních několik km za hranicí docela zmatečný (+ samozřejmě v blízkosti hranice na našem území jezdí možná víc než polovina Němců zhaslá).

Osobně mi celoroční a celodenní svícení vyhovuje a považuju ho za rozumné. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nejak nevim no, jako v nicem mi sviceni nevadi, ale neprijde mi jako podstatne., Stravil jsem v nemecku rok a pul a realita nemeckych silnic je takova, ze cast sviti a cast ne, v zime kdyz je posmourno spis sviti, v lete ci slunecnych dnu tech sviticich je mene... Ale obecne jsem s tim nezaznamenal problem. I za x cest rakouskem ci francii nemuzu rict ze by denni nesviceni bylo nejakym problemem.

I tak se na tamnich silnicich citim bezpecnejio nez v cr. Takze ve sviceni to asi nebude :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je možný, že je to právě tím rokem a půl v DE. Já jezdím převážně po ČR a do zahraničí jedu v podstatě vyjímečně, jsem tedy na svícení u nás zvyklý, ale byť je nesvítící auto pro mě nezvyklé až rušivé, chápu, že mnohým to vadit nemusí. 

Jsou řidiči, kteří jezdí často Anglii a není pro ně problém ani protisměrný provoz. Já bych se cesty na ostrov asi hodně bál (prý - paradoxně - řidiči s menší praxí jsou oproti těm, co mají velkou praxi a spoustu věcí řeší podvědomě, ve výhodě) 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Medvěd tezko rict :) , papiry jsem dostal na pozdim 2005, povinne denni sviceni celorok je od 07/2006, takze v podstate celou svou ridicskou karieru mam za rezimu "svitim furt", predtim jsem jezdil motorku a ta taky musela svitit furt. 

Kazdopadne je vcelku zajimavy, ze od 2011 je v EU povinne montovane denni sviceni a pritom pomerne velka cast EU nema povinnost pres den svitit :D :D:D :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 2. 2021 at 14:35, Havlicek.Lukas napsal:



octavie 3 ma denni sviceni resene vlaknem jak jsou dalkove
denni - stejne vlakno je obrys jen se snizenou intenzou
pak tam jsou H7 na tlumeny a v prvni zarovce je 5W vlakno na dalky

 

No neříkej mi, že si to ještě nepřekódoval :) Já mám na O3 překódováno na to, že s denním vepředu (led proužky) se zapíná komplet zadek. Přešel si na 001čku? Nebo jsem špatně viděl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musim teda rict ze v dnesni mlze na D11 byla neskutecna koncentrace dementu. Mlha jak blazen a minimalne 10 (!!!) potkanych dementu svitilo jen dopredu dennima. A 2 byli tak dementni navic, ze na problik dalkovkama reagovali vztycenym prostrednickem... Vsechno pomerne nova auta, zpravidla Octavky 3 a 4, asi jedna CX3 mazda. A za volantem dementni. A pomahaci nikde, misto aby zat ohle rovnou brali papiry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně, problik nemá smysl, to chce to prostě zapnout.. Jsou to dva extrémy, jedni si ty světla nezapnou vůbec nebo jedou jen na denní po dálnicích a druzí pálí mlhovky ve městě v koloně v lehoučkém oparu či dešti.. Je to marný, je to marný, je to marný.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jeden extrem v setreni zarovek:

nejvetsi prdel byla asi 3 dny zpatky fabie - jedu za ni a blikam ze nesviti - jakmile jsme ale vyjeli z mesta vsimnul sem si ze predni svetla (mozna obe mozna jedno) a jedna zarovka SPZ sviti z toho sem usoudil ze kontrola zarovek u ridice dost pokulhava - ale kdyz najednou zacal brzdit a svitilo mu jen treti brzdove zacal sem vazne uvazovat jestli aspon pri odbocovani budou zadni blinkry funkcni

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...