Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nová autobaterie VARTA


aitos

Recommended Posts

Koupil jsem si novou VARTU  https://autobaterie.heureka.cz/varta-blue-dynamic-12v-52ah-470a-552-400-047/ . Prodávají jako nabytou, leč nabíječka hlásila necelých 50%. Nicméně napětí je v normě, 12,6V /podle štítku výroba 07 rok 2020/. Ale o to mi nejde, co mě trochu zarazilo, že jsou lehce vyboulené boky. o asi 3 mm vpravo, vlevo méně. Podle mého prodejce není na závadu, podle videa tohoto jiného prodejce je to problém, ovšem ukazuje to na Exide (prodává i Varty), okolo 1:20 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tých 50%, čo ukazuje nabíjačka, je len miera poklesu napätia z napätia plne nabitej batérie. Nie je to stav kapacity batérie. Na zmeranie kapacity treba použiť záťažový tester. Pokiaľ batéria stála v obchode niekoľko mesiacov bez nabíjania, tak 12,6 V je dobrá hodnota. Ale vzhľadom na tie vypuklé boky (nie je to AGM batéria) by tam mohla byť podľa videa sulfatácia. Zistiť mesiac/rok výroby z údajov na batérii nie je vôbec jednoduché. Takže jedine premerať kapacitu buď vlastným testerom, alebo nechať otestovať v servise profesionálnym testerom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 2. 2021 at 20:17, Pepito napsal:

Dle mě je to problém. 

Jinak "nabytá" baterie a hned zatím napíšeš správně nabíječka. :myslim Promiň, musel jsem. :papa

Prostě měla jen 50%, tak jsem nabíjel na 100. Druhý den ráno jsem zapojil nabíječku a ukazovala necelých 75%. Až za hodinu nabíjení (4,2A) zase na 100. A co se nestalo, dal jsem do auta, točí to startérem dobře, ale auto nechytne. Po asi 7 pokusech napětí na 12,7V což je furt dobré, nicméně na nabíječce to hl. že je na min., tedy vadná baterie.-(( Tak asi zkusím fakt vyměnit, když do 14 dní z e-shopu by neměl být problém. Jinak s autem se nic nedělo, předchozí baterie ještě jeden den chytla, pak už ne. I když i ta napětí po nabití drží na 12,8V. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 2. 2021 at 20:47, Akoc napsal:

Tých 50%, čo ukazuje nabíjačka, je len miera poklesu napätia z napätia plne nabitej batérie. Nie je to stav kapacity batérie. Na zmeranie kapacity treba použiť záťažový tester. Pokiaľ batéria stála v obchode niekoľko mesiacov bez nabíjania, tak 12,6 V je dobrá hodnota. Ale vzhľadom na tie vypuklé boky (nie je to AGM batéria) by tam mohla byť podľa videa sulfatácia. Zistiť mesiac/rok výroby z údajov na batérii nie je vôbec jednoduché. Takže jedine premerať kapacitu buď vlastným testerom, alebo nechať otestovať v servise profesionálnym testerom.

Jo, souhlasím. Na Vartě je 4.číslo zleva rok, 5. č. měsíc. Je tedy 7.měsíc 2020. Vrátím ji a hotovo, navíc z ní fakt nestartuje a pochybuji, že by se samo za pár dní pokazilo na autě cokoliv dalšího... 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc se mi nezdá, že by baterie, která zvládne točit startérem byla příčinou toho, že auto nenastartuje :myslim Navíc po 7 pokusech startovat na ní naměřit 12,7V je myslím hodně dobré :myslim 
Jestli i ta stará baterka udrží po nabití a po zátěži 12,8V a točí startérem, tak máš zkrátka problém jinde a ne v baterce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože tam fabrika dá to, u čeho má momentálně nejvýhodnější cenu. A ano, baterie do prvovýroby mají jiný stupeň kvality než ty, co jdou do obchodů. Dokonce se to dělá i tak, že bouchají ve fabrice "značkovou" a pokud při testech zjistí, že se úplně nepovedla, tak z ní udělají třeba Sakuru a jde na pulty s nižší cenou :aut 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, MJSytic napsal:

Moc se mi nezdá, že by baterie, která zvládne točit startérem byla příčinou toho, že auto nenastartuje :myslim Navíc po 7 pokusech startovat na ní naměřit 12,7V je myslím hodně dobré :myslim 
Jestli i ta stará baterka udrží po nabití a po zátěži 12,8V a točí startérem, tak máš zkrátka problém jinde a ne v baterce...

Ale kde by mohl být? Když palubní PC hlásí OK, Benzín a kapaliny jsou v normě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak záhada hlavolamu vyřešena. Dali jsme druhou baterku paralelně a točili s plynem. A po asi 5. pokusu chytlo. Den před tím jsem to točil asi 12x a nic, to i párkrát s plynem. I dvojité baterky klesalo napětí na 10V něco, v klidu 12,6V. Podle strejdy, bývalého automechanika, i do benzínu přidávají 10% sra*ek /biolíh/ (doporučuje mi brát více oktanový, tedy 98 přes zimu). Popř. tam mohla být voda, tankoval jsem naposledy ONO Štěrboholy. Za dva roky prvně problém s benzínem, a to ob nádrž dávám aditivum. Za chvíli připojím foto, co se mi udělalo pod výfukem po nastartování...

Upraveno uživatelem aitos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Menší flek poIMG_20210222_114634.thumb.jpg.df93f3474da970401de599220b1a9068.jpgIMG_20210222_110041.thumb.jpg.2f25d1f32aa21e86b5c951aad5ec9d70.jpg půl hodině... To snad není ani voda, když je 7st. Celsia? Ale cosi divného?? Ad baterka, bez problémů vyměnili. Ukazoval i několik jiných, všechny lekce vyboulené. Že prý teď varta šetří na materiálu... A že se druhý den dá dobíjet znovu od nuly /že nabíječka to nepozná, tak se chovají všechny baterky/, se taky nedivil, že musí držet napětí v nabitém stavu min, těch 12,5V pak je OK. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, slimboy napsal:

Aku mas nabijacku, ze hlasi percenta? A coho su to percenta? Kapacity alebo napätia?

To nevím. asi jen orientační? Podle napětí,  nebo nějak zjišťuje vnitřní odpor? Prodejce tvrdí, že není chyba baterie ani nabíječky, Jiná co mi dal, se chová stejně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, MJSytic napsal:

Tak to bylo jen uchlastaný :) Někdy se to tak nějak sejde... Hlavně, že to už čaplo ;) 

Problém nastal po těch mrazech -15 jak bylo. To sundalo baterku. tu jsem nabil a druhý den 2x napoprvé chytlo, ale nenechal jsem moc zahřát, jen asi půl minuty. No pak další den nad nulou a nešlo, jakoby se chytalo, ale nenaskočilo úplně, od té doby těch x pokusů a stále nic. Až dneska. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, MJSytic napsal:

Tak to bylo jen uchlastaný :) Někdy se to tak nějak sejde... Hlavně, že to už čaplo ;) 

Ještě vyvstala doměnka, že jak mi pomalu ubývá voda a lehce se tlakuje, někdy je až k víčku. Tak zda se nějak více neprosákla naopak do motoru, což s chladným počasím mohlo udělat ten problém se startováním a  pak ten mokrý flek pod výfukem. /benzín by se odpařil hned/. Tedy mě asi čeká diagnostika elektroniky a příp. tlakové měření, zda nejdou exhalace do vody...?? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...