Jump to content

Peugeot 206 CC 2.0 - Výfuk (popř. sání)


Recommended Posts

Zdravím,

před pár měsíci jsem si pořídil Peugeot 206 CC s dvoulitrem (100kW) a začínám uvažovat o laděném výfuku a popřípadě i sání.

Víc toho s autem nehodlám dělat - vím, že se dá si s motorem více pohrát (vačky, zdvihy, vstřiky, prog. jednotka,...), ale pro mě

by to nemělo smysl ani cenu a hlavně by se musela navíc řešit stránka bezpečnosti (podvozek, brzdy,...). Proto bych se Vás chtěl

zeptat, jestli nevíte o někom, kdo dělá (nebo kde sehnat) kompletní laděný výfuk? Jde mi primárně o funkci - optimální vyfukování

zplodin z motoru a pokud možno, aby nebyl příliš hlasitý (nevím totiž, jak by se na něco takového dívala Policie, nebo o kolik horší

by byly emise - kvůli TK). Jak je to potom s výjezdem do zahraničí - jsou v D/SK/PL/A striktní při namátkové kontrole?

Našel jsem zatím: http://rene.kramar.sweb.cz/Kitcar.htm

Nevíte, jak jsou na tom cenově/jestli stále fungují?

Nebo mi řekl známý, pokud bych mu sehnal specifikace a schémata, tak by to byla sice piplačka, ale dokázal by mi sestavit výfuk na míru.

Zatím jsem však nákresy pro svody a jejich ideální pořadí, průměr trubek, atd. bohužel nenašel (hledám primárně v AJ, ale tam na fórech

ukazují převážně výsledky, pokud ukazují postup, tak ne rozměry, nebo specifikace).

Vím, že něco takového se zde na fóru již řešilo, ale jednalo se ve většině případů o koncový díl, pokud si správně pamatuji.

Předem děkuji za Vaše odpovědi.

Libor.

Link to post
Share on other sites

V podstatě z toho cítím protimluv. Na jednu stranu lepší vyfukování splodin a na druhou stranu obava o hluk a emise.Emise=katalyzátor. Kat je brzda, řešením je poměrně drahý sportovní kat. Hluk=tlumiče. Tlumiče jsou opět brzda, ale dá se tlumit i bez přepážek.Nicméně hlučnější to je o dost, pokud to má motoru pomoct.

Problém číslo 2 je, že když se řekne A, musí se říct i B a C a málem celá abeceda. Jiný výfuk znamená jiné vyplachování motoru, může se směs ochudit natolik, že to řj nebude schopná dotáhnout. Takže přemapování. Navíc, pokud je komplet laděný výfuk myšlen i včetně svodů, nejspíše nebude moc kam dát lambdy a tím spíše je třeba to přemapovat. Když už se do toho člověk pustí a vysype cca 20+t za výfuk je škoda nepořešit i ostatní věci.

Co se týče kontrol, tak problém asi hlavně v Německu, oni jsou na takové tuningy už dneska dost alergičtí.

Za mě osobně bych se na takové blbosti úplně vykašlal, natožpak v kroutícím se CC.

Link to post
Share on other sites

Ahoj, vítám Tě na klubu. :super

Mám už osm let cc 2.0 100 kW a jediné co jsem udělal, že jsem si koupil sportovní filtr sání +čistící a olejový spray a zadní díl výfuku Bosal a jsem s cc velmi spokojený. :papa

 

https://race-shop.cz/vlozky-do-airboxu/46119-sportovni-vzduchovy-filtr-kn-33-2813.html

https://race-shop.cz/sady-na-cisteni-filtru/6328-sada-na-cisteni-a-osetrovani-sportovnich-vzduchovych-filtru-kn.html

https://www.autokseft.cz/BOSAL-Zadni-tlumic-vyfuku-BS-190-619-190-619-nd144967

Link to post
Share on other sites

Chápu, takže pokud chci, abych neměl žádné problémy s kontrolami v Německu a nemusel řešit přemapování řídící jednotky

(na to v okolí nikoho neznám) a další s tím související věci, tak bych do toho neměl jít.

Známý mi taky říkal, že se mi nevyplatí dávat větší obnos peněz za nesériový výkon, když od toho očekávám relativní stabilitu

a zlepšené jízdní vlastnosti - to jsem si prý za celkovou sumu, co bych za to dal měl koupit klidně Peugeot RCZ. 😀

Nevadí, v tento moment mi auto přijde, co se jízdy týče (oproti P106 1.1i, P206 1.4i a VW Sharan 2.8 V6), dosti zajímavé.

Přemýšlel jsem spíše s výhledem do budoucna.

Na ten filtr a sadu na ošetřování se určitě podívám. Jaký je rozdíl v projevu (a výkonu?) oproti sériovému zadnímu tlumiči?

Link to post
Share on other sites

Když se toho člověk nebojí a pozná, kdy tenhle motor nejvíc zabírá, dá se z něj vyšťavit poměrně svižná jízda i bez úprav :) Nicméně osobně jsem toho názoru, že trochu slušnější zvuk by mu slušel více (proto mám v plánu dát pryč střední tlumič a koupit nějaký lepší koncák, možná zrovna bosal, nebo remus). Nicméně zaujala mě tahle část- Odkud jsi tyto informace čerpal? Já bych do budoucna chtěl něco s motorem udělat (přeskládat z RFN na RFK, trochu navýšit výkon...) Je to zatím prozatimní plán do budoucna, ale nějaký informace by se hodily :) 

před 16 hodinami, Libor.P napsal:

vím, že se dá si s motorem více pohrát (vačky, zdvihy, vstřiky, prog. jednotka,...)

Link to post
Share on other sites

co tak o tom vím, musí být výfuk homologovaný, takže značkový a tím i drahý--jinak problém na STK a vlastně i pořád na cestě, protože policie vás může kdykoliv doprovodit na STK z důvodu hluku--, investoval bych u staršího auta radši do řízení a brzd :xvul

Link to post
Share on other sites

Souhlasím, oproti jiným dvoulitrům (MX-5, S2000, ... - ale ty jsou brány jako sportovní auta už od výroby, narozdíl od 206CC) je zvuk celkem tlumený a auto by si "zasloužilo", aby zvuk odpovídal motoru.

Čerpal jsem (nejen) z příspěvku už. "Bloodeye"

@VojtouNerCZJak jsi psal přestavba motoru z 206 S16 na 206 RC by mohla jít - to by byly: sportovní vačky (např. CatCams, KentCams), zdvihy tuším ze 2.2 (to se dříve - po vydání, než se to optimalizovalo - používalo když se 206CC moc

nechtělo v zimě jet/startovat), u vstřiků si nejsem moc jistý, to by sis musel zjistit sám, jinak říd. jednotka byla tuším taky řešena v příspěvku od "Bloodeye", ten si s tím dost vyhrál. Každopádně by možná levněji vyšlo sehnat

čistě motor s převodovkou z 206 RC - vizuálně vypadá stejně, takže pokud by se nefotilo při TK vyražené číslo na motoru, byl bys OK, ale se stávající situací, kdy RC skoro na trhu nejsou a pokud ano, tak zaněco přes 100kkč

se to nevyplatí.

 

@ozzy56 Jasně, rozumím tomu, že z hlediska denního používání je "nutné" používat homologované komponenty, jen jsem zjišťoval, jestli není v CZ nějaká firma, co to skládá, popř. hotový set, který by byl bezproblémový,

jak co se týče  zvuk/výkon, tak i z legislativního hlediska (set s homologací je na internetu za cca 35-40kkč, tuším). Brzdy mám zatím solidní - brzdná síla se tolik nesnižuje v průběhu jízdy během častějšího používání

a nemusím tolik na pedál tlačit (oproti 206 1.4i), aby auto snížilo rychlost, ale plánuji nové pneu (205/45 R16) - to udělá velký rozdíl, jak v řízení, bezpečnosti, tak i ekonomice vozu. Co se týče řízení, myslel jsi nějaký stabilnější

podvozek, nebo stačí jen kvalitnější tlumiče a pružiny?

 

Ještě co se týče homologace máme oproti USA a podobným zemím nevýhodu - blok motoru zvládne přeplňování turbem - bezpečně jde prý cca 250 koní (ale to by se z dlouhodobého hlediska musely dát kované písty a ojnice).

Něco takového dělají/dělali v dpperformance (Německo, včetně zápisu do "papírů"), co jsem viděl videa na YouTube, příspěvky na FaceBooku atd. Ale když už je v tak lehkém autě takový výkon, tak je jasné, že se tam musí dát jiný

podvozek, silnější brzdy a nejspíše i spojka, co by ten výkon udržela oproti sériové.

Link to post
Share on other sites

Co se týče pneumatik, a brzd tak letní pneu mám: http://www.lassa.cz/product/20545-r-16-lassa-phenoma-87w-xl-2/ a zimní: http://www.lassa.cz/product/19565-r-15-lassa-snoways-4-95h-xl/, obě sady na discích Ouragan.

Přední brzdové kotouče Bosch: průměr v mm - 266 - vrtaný /větraný a destičky: také Bosch. :papa

Link to post
Share on other sites

@Libor.P Právě já mám 307, ty se dělaly i s RFK, a co jsem zatím zjistil, je jiná minimálně vana (4.5 vs 5.5 L oleje), a vrch motoru (hlava, rozvody, sání, svody, škrtící klapka...) + by asi v mém případě byla potřeba ŘJ (co jsem zjitoval, tyhle motorizace se dávaly až od nějakého roku a já mám jedno z prvních aut, takže ještě ne nejblbější jednotku co se do 307 dávala xD). Ohledně čísla motoru, to mi zase říkal ChouLu, že je to číslo tak krásně umíštěné, že na STK se s tím ani většinou srát nechcou, a když už, existují raznice :) Fakt, že vršek motoru vypadá jinak než-li tomu bylo na minulé TK by se dal odůvodnit, takže teoreticky zápis bych taky dělat nemusel (ale to bych musel vše zjistit).  O hydroštelech už jsem slyšel, ale že se tam naopak dávají z EW 1.8.

Jinak ohledně hluku. Myslím, že když to nebude dělat úplnej bordel, tak policie nic řešit nebude. Osobně mi to krásně znělo když jsem měl vysypanej středový tlumič, klidně by mi stačilo něco málo větší hluk než to dělalo s tím :D

Link to post
Share on other sites

Já nedávno kupoval 206cc 2.0i 100kw, a taky přemýšlím jestli něco neudělat se zvukem. Na zkoušku jsem vzal za 600 z ali "laděný" koncový díl výfuku který budu testovat na 306ce, a když to bude dobrý hodím to i na CC. Jinak já osobně přemýšlím o superchargeru jestli (až) mě ten dvoulitr omrzí, protože i na 3.0 V6 v 406 jsem si poměrně rychle zvyknul :D Koukám například po Eaton M62 z mercedesů, to se nechá za rozumné peníze sehnat. Našel jsem i tuto alternativu: https://auto.bazos.cz/inzerat/130947442/kompresor-ihi-mazda-23-lysholm.php
To je ale hudba budoucnosti, prvně budu řešit jiné záležitosti :D 

Osobně mi to přijde jako cenově dostupné citelné zvýšení výkonu (a k tomu ten zvuk superchargeru :D )

A nakonec, většina firem co vím dělá výfuky na míru způsobem že přiloží, ohnou a takhle to dělají přímo na autě, neslyšel jsem že by to někdo dělal podle výkresu :) 

P_20210125_104947.thumb.jpg.97fc25d20136235446d90a639bc9b02b.jpg

Edited by ElektronikCZ
Link to post
Share on other sites

@VojtouNerCZ To jsem si nevšiml, že máš P307, potom by to nebyl až takový problém dát tam ten motor EW10 J4S, dle mého názoru. Kdybych já měl tu možnost, šel bych nejspíš cestou výměny celého motoru, kvůli času, který

by se tak ušetřil (oproti měnění součástek).

Mně se zase povedlo, aby mi u P106 1.1i vyrezl spoj před tlumičem (ze dne na den), takže v důsledku to bylo hlasité tak, že člověk v autě neslyšel, co říká spolujezdec a okna se ve dveřích třásla, ale tlumič držel na místě,

jen ty trubky na sebe nepasovaly. 😅 Takže jsem si po tom jistý, že o hluk mi u auta nejde.

 

@ElektronikCZ Já do něčeho takového právě nechtěl moc jít (koncový tlumič/díl z číny), protože znám ve svém okolí několik lidí, kterým to na úkor celkem fajn zvuku zhoršilo spotřebu, snížilo výkon, nebo obojí, a tak se radši vrátili k původnímu,

ale rád si přečtu tvé poznatky, přeci jen je možné, že se ve výrobě zlepšili za těch pár let.

Z kompresoru/turba mám v CZ celkem strach, protože ještě nevím, jak se k tomu staví legislativa a navíc problémy s tím spojené (řj, podvozek, brzdy, spojka, ...) by mi za to nejspíš nestály. Kdyby z toho neměl takový strach, možná bych

to za pár let taky zvažoval, hlavně kvůli výkonové charakteristice a odezvě na plyn klasického kompresoru, narozdíl od turba, ale protože mi zatím ještě stačí sériový výkon, tak to nehrotím.

Co se ovšem týče těch schémat, tak to mi ten známý říkal, že buď bude dělat něco pořádně se vším všudy, když už to auto bude mít otevřený, nebo to pro něj nemá cenu se do toho pouštět - on ty schémata chce kvůli "portování" hlavy motoru

(nemám tušení, jestli je to tak psané i v CZ). Myslím, že by ty schémata měly být někde u Peugeot Motorsportu - tam právě "portovali" hlavy motoru na rallye kvůli lepšímu průtoku vzduchu (sání-výfuk) a na to se teprve dávaly výfuky na míru

- jelikož on nemá na dílně zařízení na měření toku vzduchu, tak to nechce dělat bez schémat a specifikací, protože to jde prý velice jednoduše zkazit a hlava je pak k ničemu.

Link to post
Share on other sites

Uvidímě, pro mě je hlavní sehnat ten motor (a aby byl v dobrý kondici), pak někoho, kdo to se mnou vůbec bude ochotnej udělat xD A hlavně někoho, kdo to oživí, protože si myslím, že bude problém s jednotkama (jak jsem již psal vejš). Ale to bych snad Lukáše na to ukecal, ten ví, co a jak. Jinak zatím mám v plánu u výfuku rezonátor magnaflow místo středního dílu a uvidíme.

Link to post
Share on other sites

@Libor.P Aha, já myslel že bude jen dělat výfuk. Ale i tak ovšem podle mě moc nepochodí, portování je hlavně na úsudku toho kdo to dělá. Každopádně v tvém případě nemají podle mě smysl nějaké drastické změny, a šlo by jen o odstranění zbytků po odlévání, vyhlazení všech cest, vyleštění spalovací komory a výfukových cest, a srovnání díry v hlavě se svody/těsněním. Vlastně i veškeré ostré hrany zahladit. Sání je takové rozporuplnější, to už si každý dělá podle sebe. Pardon za ne úplně technické výrazy, ohledně těchle věcí se pohybuju výhradně v anglickém jazyce :D

Asi by neuškodilo si o tom i něco nastudovat, mě osobně se líbil postup pána v odkazu. Pokud to uděláš takhle, rozhodně nemáš šanci něco pokazit

https://youtu.be/iejDWSQEsqI

Link to post
Share on other sites

@ElektronikCZ Upřímně řečeno, taky netuším, co všechno by dělal, když bych mu to dal na práci, ale dávalo mi to smysl. Tedy dle jeho slov "Moc se mi do toho nechce, ale pokud chceš výfuk na míru,

tak si buď najdi nějakou firmu, co to dělá, nebo pokud mi seženeš detailní specifikace motoru s rozměry všeho, tak bych ten výfuk složil se vším všudy, jako jsem dřív stavěl Škodovky s Pechem."

 

Právě já se všechno o autech zatím jen učím, a to v angličtině (není to můj obor, ale koníček), takže díky za video, dost mi to osvětlilo možnou "údržbu" v budoucnu.

Link to post
Share on other sites

S tím videem jsi mě nakousl :D Asi si někde koupím hlavu na RFN a zkusím s tím nějaký experimenty a zjistím, co tam vlastně všechno je, abych se to konečně taky naučil. Nebo s tím kolik to stojí snad i celej motor, ať si zkusím i rozvody atd.

Edited by VojtouNerCZ
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...