Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nový Peugeot e-Rifter : READY FOR FULL ELECTRIC


Béďa

Recommended Posts

Nový Peugeot e-Rifter : READY FOR FULL ELECTRIC

Značka Peugeot pokračuje v ofenzívě elektrifikace své řady osobních vozů. Peugeot e-Rifter je po modelech e-208, e-2008 a e-Traveller dalším zástupcem osobní modelové řady se 100 % elektrickým pohonem.

 

Tento dokonalý zástupce strategie „Power of choice“ nabízí:

  • dojezd 280 km v homologačním cyklu WLTP,
  • 2 délky (standardní a prodloužená) a až 7 míst,
  • zavazadlový prostor až 1 050 litrů a 5 míst,
  • tažnou kapacitu 750 kg.

Nový elektromobil Peugeot e-Rifter si ponechal všechny přednosti verze se spalovacím motorem, pro které je zákazníky vyhledáván, zejména pak z hlediska prostornosti a modularity. Navíc ale umožňuje přístup do bezemisních center měst s omezeným vjezdem. Jeho prostorný a technologický interiér, vybavený novým digitálním místem řidiče PEUGEOT i -Cockpit®, je připraven splnit všechna očekávání budoucích uživatelů.

100% elektrická technologie

Peugeot Rifter je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, nevydává žádný zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.

Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-Partner (elektrický motor, invertor, proudový měnič stejnosměrného a střídavého proudu). Stejně jako u vozu Peugeot e-Partner došlo k úpravě reduktoru, aby lépe vyhovoval potřebám vyšší zátěže.

Výkony (v režimu POWER) jsou následující:[1]

  • maximální rychlost 130 km/hod.,
  • zrychlení z 0 na 100 km/hod. za 11,2 s,
  • akcelerace z 80 na 120 km/hod. za 8,9 s

Obě verze (standardní i prodloužená) jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií (18 modulů) o kapacitě 50 kWh, která zajišťuje dojezd až 280 km dle WLTP, v závislosti na verzi a typu řízení[2]. Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW.

Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku umožňuje několik způsobů nabíjení: přes standardní nebo zesílenou zásuvku, zařízení Wall Box či přes rychlodobíjecí stanici. Režimy nabíjení 50 kWh baterie jsou flexibilní a přizpůsobené všem situacím: doma, v práci nebo přes veřejné nabíjecí stanice.

  • Přes standardní zásuvku (8 A): plné nabití za 31 hodin,
  • Přes zesílenou zásuvku (16 A): plné nabití za 15 hodin,
  • Přes Wall Box 7,4 kW: plné nabití za 7,5 hodiny pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW),
  • Přes Wall Box 11 kW: plné nabití za 5 hodin pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW),
  • Přes rychlodobíjecí stanici: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut.

Nový Peugeot e-Rifter poskytuje cestujícím nejvyšší úroveň tepelného komfortu s pomocí:

  • vysoce výkonných elektrických ohřívačů (2 × 5 kW),
  • vyhřívaných sedadel[3]
  • přednastavení teploty programovatelné prostřednictvím dotykového displeje nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot®2. Tato funkce využívaná při zapojení vozu k nabíječce umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd díky rychlejšímu dosažení optimální teploty pro baterii.

Evoluce kokpitu

Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzoly, do které jsou nyní zabudovány:

  • nový dokonale integrovaný a ergonomický ovladač převodovky „e-Toggle“, který nyní umožňuje přístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake;
  • přepínač mezi 3 jízdními režimy;
  • odkládací přihrádka v horní části se systémem indukčního nabíjení telefonu.

Nový Peugeot e-Rifter nabízí 3 režimy jízdy, které lze přepínačem měnit:

  • Eco (60 kW, 190 Nm): maximální dojezd a klidné řízení;
  • Normal (80 kW, 210 Nm): ideální pro každodenní provoz;
  • Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při vyšším zatížení vozu.

K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění, s příslušným typem regenerace baterie:

  • mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem;
  • vyšší (přístupný přes „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladači převodovky), pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace a lepší dojezd.

Všechny verze nového Peugeotu e-Rifter jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou. Díky tomuto řešení vzniká prostor na podlaze a současně se zvyšuje komfort a bezpečnost při každodenním používání.

Peugeot i-Cockpit® prošel technologickým vývojem. Nabízí dva nové přístrojové panely, které řidiči poskytují veškeré informace potřebné ke správnému ovládání elektromobilu. Za příplatek lze používat 100% digitální přístroj, který se v segmentu osobních dodávek objevuje poprvé, s desetipalcovým digitálním displejem s vysokým rozlišením. Zobrazení informací využívající nejnovější vývoj grafického designu značky Peugeot je plně konfigurovatelné a přizpůsobitelné.

Přístrojový panel nabízí několik režimů zobrazení, které jsou přístupné pomocí ovladače na volantu, což řidiči umožňuje uzpůsobit si svůj Peugeot i-Cockpit® podle vlastního přání. Může například dát větší prostor pro zobrazení navigace, řízení elektrických toků nebo asistenčních systémů.

Analogický přístrojový panel je přizpůsoben ovládání elektromobilu a nabízí:

  • powermetr pro zobrazení spotřeby (Eco pro optimalizaci energie nebo Power pro maximální výkon) nebo rekuperace energie (Charge);
  • ukazatel spotřeby elektrických zařízení zajišťujících tepelný komfort na palubě (topení, klimatizace);
  • ukazatel úrovně nabití baterie;
  • barevnou matrici pro zobrazení toků energie, sledování nabíjení (probíhající nebo naprogramované na pozdější dobu), informací palubního počítače a dojezdu.

Uprostřed palubní desky je umístěn dotykový displej s on-line navigací. Volbou menu „Electric“ lze procházet nabídkami:

  • Flux“ pro zobrazení toku energie v reálném čase,
  • Statistics“ pro zobrazení statistiky spotřeby,
  • Charge“, který umožňuje naprogramovat odložené nabíjení.

Kromě toho lze zobrazit dostupné nabíjecí stanice a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu nebo naprogramovat čas pro přednastavení požadované teploty v kabině.

Radost z řízení

Ve voze nový Peugeot e-Rifter se spojují kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění, spojené s platformou EMP2, také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení podobně příjemné a pohodlné jako u verzí se spalovacím motorem. Stejně tak je zaručen komfort odpružení.

Řidič nového Peugeotu e-Rifter ocení přednosti vozu ve všech situacích. Díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení a průměru otáčení 10,8 m je ovládání vozu snadnější[4]Výška nepřesahující 190 cm zaručuje vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť.

Nový Peugeot e-Rifter nabízí modulární a snadno přizpůsobitelný prostor bez jakýchkoli kompromisů v porovnání s verzí se spalovacím motorem. Je k dispozici ve 2 verzích, vždy s 5 nebo 7 sedadly u každé ze dvou délek L1 (440 cm) a L2 (475 cm). Prodloužená verze má i delší rozvor a převis pro ideální prostornost.

Ve 2. řadě lze na každé ze 3 samostatných sedadel umístit jednu dětskou sedačku. Sedadla lze snadno sklopit do roviny pomocí ovladače „Magic Flat“ umístěného v zavazadlovém prostoru. U standardní i prodloužené verze lze obě samostatná sedadla ve třetí řadě z vozu vyjmout. Navíc jsou posuvná, takže se dokážou přizpůsobit situaci pro objemnější zavazadelník nebo větší prostor pro nohy cestujících. Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce.

Objem zavazadlového prostoru vozu Peugeot e-Rifter se pohybuje v rozmezí 775 l pod krytem u pětimístné standardní verze po 4 000 l ke stropu se sklopenými sedadly u prodloužené verze. Kryt zavazadlového prostoru má dvě polohy a umí se tak přizpůsobit podle uspořádání zavazadlového prostoru. Kryt lze prakticky uložit za opěradla sedadel ve druhé řadě.

Posádka vozu má k dispozici řadu prostorných a snadno dosažitelných odkládacích přihrádek, jejichž objem dosahuje u některých verzí až 186 litrů. Jsou rozmístěny po celé kabině – na středové konzole, ve stropě, ve dveřích, v první i ve druhé řadě a rovněž v zavazadlovém prostoru.

Legendární multifunkční střecha Zénith®, kterou si zákazníci velmi oblíbili, se v průběhu generací postupně vyvinula a je stále atraktivnější. Je opatřena jednodílným střešním oknem, které lze zakrýt clonou s elektrickým ovládáním. Napříč střechou prochází průhledný oblouk s oddělenými odkládacími přihrádkami. Celou kabinu tak prostupuje více světla.

Široké víko zavazadlového prostoru je opatřeno otevíratelným oknem, což je v této kategorii unikátní. Díky němu je možné dostat se do zavazadlového prostoru bez nutnosti otevírat celé víko. Je to velmi praktické a užitečné řešení, pokud si uživatel vozu potřebuje vzít věc položenou na krytu zavazadlového prostoru nebo pokud je vůz zaparkován blízko překážky.

Tažná kapacita byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 750 kg. Tažné zařízení bude k dispozici již při uvedení vozu na trh. 

100% elektrické verze jsou zárukou bezpečnosti a komfortu. Mohou být vybaveny následujícími technologiemi a asistenčními systémy:

  • hands-free přístup do vozu a nastartování motoru,
  • bezdrátové indukční nabíjení telefonu,
  • systém Advanced Grip Control s 5 režimy,
  • pomoc při rozjezdu do svahu,
  • Visiopark 180° (zpětná parkovací kamera),
  • tempomat / omezovač rychlosti,
  • systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
  • varování při riziku srážky,
  • Active Safety Brake,
  • systém sledování pozornosti řidiče,
  • automatické přepínání dálkových světel,
  • rozšířený systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením,
  • rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy),
  • systém sledování mrtvého úhlu,
  • systém kontroly stability při jízdě s přívěsem.

Chytré telefony jsou neoddělitelnou součástí každodenního života a totéž platí i ve voze nový Peugeot e-Rifter. Informace z telefonu se přenášejí na centrální displej ve voze díky systému MirrorScreen kompatibilním s protokoly připojení Apple CarPlay™ a Android Auto™.

Ve městě se při jízdě vpřed i vzad do rychlosti 30 km/h ozývá pro větší bezpečnost chodců varovný zvukový signál.

Nový Peugeot e-Rifter je k dispozici ve 4 verzích výbavy

  • ACTIVE PACK → elektrická parkovací brzda / boční posuvné dveře / manuální klimatizace / Pack Safety / rádio Bluetooth / sklopitelná lavice 2/3-1/3;
  • ALLURE → ACTIVE PACK + zadní parkovací asistent / nárazníky v barvě karoserie s chromovanou maskou chladiče / sklopitelné přední sedadlo spolujezdce / Pack Safety Plus;
  • ALLURE PACK → ALLURE + digitální i-Cockpit® / hliníková kola 16" / podélné střešní nosiče / dotykový 8" displej s funkcí mirroring / kožený volant / Visio Park 1 / zatmavená okna / otevíratelné okno zadního víka;
  • GT → ALLURE + specifická hliníková kola 17" / stylové prvky GT / automatická dvouzónová klimatizace / samostatná zadní sedadla / hands-free přístup do vozu a nastartování motoru.

TCO

Cílem značky Peugeot je nabídnout u vozu s elektrickým motorem ekvivalentní TCO (provozní náklady) jako u verze s klasickým spalovacím motorem. Je třeba zohlednit všechny náklady nad rámec pouhé leasingové splátky. Pořizovací cena elektromobilu je sice vyšší, je však třeba vzít v úvahu všechny faktory:

  • lepší zůstatková hodnota při dalším prodeji na trhu ojetých vozů,
  • řada finančních pobídek (ekologické bonusy, prémie, registrační poplatky, podpora pro firmy, pojistné a daňové odpočty),
  • náklady na údržbu jsou nižší (přibližně o 50 % méně při provozu po dobu 48 měsíců),
  • nižší náklady na energii (až o 70 % nižší než u vozu se spalovacím motorem).

V některých zemích provozuje značka Peugeot webový portál Peugeot Store (Peugeot Store)[5]. Jde o první 100% online prodejnu, kde je možné pohodlně přes smartphone, tablet nebo počítač zakoupit nový vůz, ponechat ojetý vůz na protiúčet či zajistit si financování nového vozu. Každý zákazník si může zvolit doručení vozu domů, a to zdarma, při přísném dodržení všech bezpečnostních norem.

Ekosystém by Peugeot

Značka Peugeot spustila nabídku nových služeb[6], aby podpořila zákazníky v přechodu na nové zdroje energie. Služby se opírají o tři pilíře:

Peugeot Easy-Charge aneb jak zákazníkům usnadnit přístup k různým řešením nabíjení:

  • řešení nabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall box, Smart Wall box, …), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace za pomoci doporučených partnerů;
  • nabídka veřejného nabíjení prostřednictvím Free2Move, přístup k síti více než 220 000 dobíjecích stanic po celé Evropě: předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení.

Peugeot Easy-Move aneb jak zajistit mobilitu zákazníků za všech okolností:

  • Trip planner: nástroj plánování a organizace dlouhých cest prostřednictvím aplikace v telefonu Free2Move; návrh nejlepších tras při zohlednění zbytkového dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě;
  • Mobility Pass: rozšířená a garantovaná mobilita díky paušálu zahrnutého do ceny pronájmu; zákazník si tak může kdykoliv vůz pronajmout podle svých potřeb.

Peugeot Easy-Care aneb jak zákazníkům dodat jistotu při seznamování se s vozem:

  • nové digitální simulátory a trasy, které uživatelům pomáhají seznámit se na internetových stránkách značky Peugeot s používáním elektromobilů;
  • smlouvy o poskytování služeb a asistence na cestách, které mohou být obsažené v jednom paušálu;
  • certifikát o kapacitě baterie vydávaný v rámci servisní prohlídky jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu;
  • baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

Sebevědomý výrazný design

Nový Peugeot e-Rifter je věrný filosofii označované jako „Power of choice“, zachovává si propracovaný, mohutný a současně elegantní styl, kterým se vyznačují verze se spalovacím motorem. Doplňuje ho však několika výraznými znaky specifickými pro elektrický pohon.

Exteriér vozu:

  • nápis „e-Rifter“ vzadu,
  • velká 16" kola (215/65R16),
  • nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku (na místě víka palivové nádrže).

Interiér vozu:

  • nový digitální Peugeot i-Cockpit® s 10″ digitálním displejem nebo analogovým přístrojovým panelem s barevnou matricí;
  • specifická grafika centrálního dotykového displeje s on-line navigací s hlasovým ovládáním, která zahrnuje informace o provozu v reálném čase a upozornění na nebezpečné úseky díky službě TomTom Services a dále informace o umístění a dostupnosti veřejných nabíjecích stanic;
  • nový ovladač automatické převodovky „e-Toggle“;
  • ovladač režimů jízdy pro přepínání mezi režimy Eco, Normal nebo Power;
  • elektrická parkovací brzda.

Tento nový vůz je dalším krokem značky Peugeot k elektrifikaci modelových řad a zajištění mobility v centrech měst s omezeným vjezdem.

Nový Peugeot e-Rifter se opírá o 3 pilíře:

  • Serenity: nabídka 100% elektrifikované řady osobních vozů Peugeot v roce 2023,
  • Pleasure: nekompromisní výkon spojený s potěšením z jízdy vozy Peugeot jako součást DNA značky,
  • Simplicity: podpora zákazníků během nákupu a údržby vozu.

Nový Peugeot e-Rifter bude uveden na evropský trh v druhé polovině roku 2021, jeho výroba bude probíhat ve Španělsku, ve městě Vigo.

PEUGEOT_RIFTER_2102STYP003.jpg

PEUGEOT_RIFTER_2102STYP101.jpg

PEUGEOT_RIFTER_2102STYP104.jpg

PEUGEOT_RIFTER_2102STYP105.jpg

PEUGEOT_RIFTER_2102STYP202.jpg

PEUGEOT_RIFTER_2102STYP204.jpg

PEUGEOT_RIFTER_2102STYP206.jpg

PEUGEOT_RIFTER_2102STYP207.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to všechno hezký a mohlo by to fungovat moc pěkně, ale ten dojezd. Ve chvíli kdy konkurence běžně dojede kolem 400-500 km je francouzských 280 zoufale málo :( Už by s tím konečně mohli něco udělat.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Schreek napsal:

Je to všechno hezký a mohlo by to fungovat moc pěkně, ale ten dojezd. Ve chvíli kdy konkurence běžně dojede kolem 400-500 km je francouzských 280 zoufale málo :( Už by s tím konečně mohli něco udělat.... 

mají jeden jediný elektrický pohon a dávají ho do všeho, co má kola, což by nijak nevadilo :super, taky jsem přesvědčen, že ani dojezd pro velkou část potencionálních kupců není tak velký problém--mě osobně by stačil nad hlavu :roker

problém je CENA !!!  MILION je prostě moc..., to si koupím dva Riftery spalovací...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 jsou zájemci, kteří jezdí přes den max. 100 km (někteří max. 50 km) a těm by tohle auto vyhovovalo (za předpokladu uváděných dojezdových 280 km) :roker

do Chorvatska (Itálie, atd.) jednou-dvakrát ročně si půjčím spalovací auto z rodiny :)--půjčí ho rádi, aby mohli vyzkoušet elektriku..., ale tato auta budou kupovat jen organizace, soukromníků bude minimum, z obyčejných lidí nikdo :myslim

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já prostě nevím, jsem člověk líný a po 406tce, která dojela na nádrž přes 1200km, mě už každé další auto štve, protože neustále tankuju. A toto... No, kdyby tady byly brutální dotace jako jinde ve světě, tak možná (vysokou pořizovačku kompenzovat dotací a poté mít levnější provoz na úkor komfortu), ale bez toho to nemá pražádný smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už někdy před cca 10lety jsem měl možnost krátké projížďky s roomsterem přestavěným na elektro. Už tehdy jsem říkal, že elektro obecně je pro někoho, kdo jezdí z 90 procent město a (pochopitelně) má možnost domácího nabíjení. osobně bych asi s elektrem nejel dál než 50 - 70km od baráku.

Teď na baráku mám nachystanou i venkovní zásuvku (solo jistič 16A) poblíž místa, kde budu parkovat, ale od jakéhokoliv elektra mě asi nejvíc odrazuje cena. A to uznávám, že bych byl ideální terč pro elektro (cesty pár km do práce, na nákup) a spalovák na cesty dál. Nedávno jsem viděl na bazoši 106, ale nějakých cca 80 tis za dvacet, pětadvacet let starý(a malý) auto se mi prostě zdá moc. Ale třeba se někdy k něčemu rozhodnu:)

 

Nejvíc na nádrž jsem kdysi ujel s pracovním Partnerem (nákladní, "tří"místný - schválně jsem to takhle napsal - kdo zažil lavici pro dva místo normálního sedadla spolujezdce, tak ví) nějakým omylem asi 980km to byla 1.6hdi rv 10, jinak s benzíňáky se pohybuju 600 - 800km - podle auta , ale přes tisíc jsem nikdy nedal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 2. 2021 at 20:47, ChouLu napsal:

Ano, jeden z případů :) jelikož tady poslední dobou dochází ke špiclování lidí z importu, tak nemá cenu se k tomu vyjadřovat 😕 

Podle mě je to "špiclování lidí z importu" jedině dobře a ještě lepší bude, když naše "hlasy z lidu" budou schopní implementovat do svých následných rozhodnutí (nebo aspoň vysvětlovat, proč je to tak a co to které rozhodnutí má mít za přínos).

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No za mě na moje většinové ježdění by to asi stačilo. Ale má to dva háky. Auto by muselo být prakticky po každém návratu na základnu připnuté k síti aby když do toho skočím tak jsem měl co nejvíc v baterkách což těm baterkám asi nebude moc po chuti že by šli z nabíjení do vybíjení a ten ale pro mě daleko větší je že od takového velkého auta očekávám minimálně něco přes 1000 kg na tažným zařízení.  Přiznám se že jsem nestudoval kolik má spalovací ale 750 kg mi přijde na tak velké auto zkrátka málo. Ano někdo namítne že 750 kg je limit pro  " B " bez rozšíření takže je to vlastně v pohodě za mě ale ne, první generace Berlinga měla tuším 650 kg nebržděného a 1150 kg bržděného přívěsu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...