Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 307 kombi 2.0 hdi 66kw


wokoun

Recommended Posts

Zdravím všechny,

nenašel jsem tu vhodnou kategorii, tak zakládám "vlastní téma". Narovinu přiznávám, že jsem tohle forum našel cíleně, protože se tu pohybuje konkrétní komunita kolem Peugeotu. Za pár dní se stanu vlastníkem ojetiny > viz název tématu.

Jde o ročník 2004 (s necelými 200k najeto), který má v létě 2020 dělány rozvody a předběžný stav je ucházející a nejeví se technicky žádné problémy, majitel pravidelně servisoval. Moje otázka je spíš možná až pro některé hloupá, ale máte nějaké tipy, jak se chovat konkrétně u těchto modelů k dieselu? Patřím mezi typy majitelů vozidel, které se o auto mají zájem starat a průběžně ho udržovat, i když už mají lecos za zanitem. Nejsem ten typ, co to "vyhuntuje do poslední kapky". Průběžný servis mi dává větši logiku (i když je to samozřejmé, někteří v mém okolí k tomu tak nepřistupují).

Do teď jsem jezdil jen s benzíny, může mi dát někdo na úvod nějaké tipy, jak například na palivo? Prakticky stejný postup jak u benzinu > jen VIF pro naftu? Případně jiné praktické tipy z jakékoliv oblasti, ať už provozu auta aj. Pro někoho úplně běžná rutina a tipy, pro mě třeba novinky. Chování se k turbu, aj..co je dobré / špatné dělat.

 

Jestli má někdo chuť se podělit a rozepsat, budu jen rád. Díky! 

(btw. Peugeot mám prvně a v posledních letech jsem ho měl dlouho v hledáčku :), byť jde o starou ojetinu :).

 

//edit: určitě ocením i tipy, na co se podívat přednostně (i když se zatím vše jeví ok).

S čím jsem seznámen je to, že termostat bude chtít asi vyměnit, protože teplota motoru nejde přes 70°C, nicméně motor jede pěkně, byl jsem i na "rychlou analýzu" v servisu a tam neshledali žádné vady, které by mě měly odradit od nákupu. S investicí do prohlídky/servisu po nákupu samozřejmě počítám.

Upraveno uživatelem wokoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, s 66kou vesměs žádné problem nejsou. Jediný co, tak je to línější, ale pokud s tím jsi smířený, tak je to na každém. 
co se týče 307, jako takový - prahy u zadnich kol bývají hodně často ko a páčka na blinkry si skáče, jak chce. A pak hodně auto od auta má vysypaný ten display uprostřed. 
to je tak nějak to hlavní, co mě napadá.

 

a co se týče těch vifů a kvalitní nafty... tak do 66ky jsme naftu tankovali jen v zimě, jinak jezdila na olej.. 😃 a nikdy žádný problem, takže za mě není potřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Dobrodruzi, co jezdí na olej místo nafty, jsem nikdy opravdu nechápal :myslim

Argumentace s cenou neberu...opice \ banány :super

Za mě stopro žádný olej místo nafty.

Upraveno uživatelem Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jezdi na obyčejnou naftu a před zimou dávej VIF, olej měň co 15 tisíc max. i s filtrem (stačí 10W40), naftový a vzduchový filtr co 30 tisíc max., po nadměrném zatížení motoru ho nechej běžet cca 30 sec. na volnoběh a až pak vypni

po koupi investuj do servisu a kontroly auta, peníze se ti vrátí v provozu :myslim

 a jezdi na naftu, na olej si kup něco jiného

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velké díky za tipy. Ten VIF jsem chtěl právě i kvůli tomu, abych alespoň trochu podnítil tu svižnost (+ přirozenou údržbu a nyní i kvůli zimnímu období), i když mi o výkon primárně nejde. Tak pokud nevadí, když budu pravidelně přidávat celoročně, tak ok.

O páčkách blinkru vím, ty naštěstí zatím drží a testoval jsem je. Elektronika uprostřed není ideální (ve smysu, že display nesvítí už tak, jak by měl - jas), ale ani není K.O. Mno uvidíme co v servisu. Podle majitele, který k tomu přistupoval zodpovědně byl pravidelný servis, tak snad mě nepotkají další překvapení :). 

 

Chci se rovnou zeptat, kdybych uvažoval o tom, že tam nabastlím ať už já nebo v servise parkovací senzory - prošel tím už někdo (tipy na nákup, je montáž komplikovaná?) nebo celkově, nějaký tip na "tunning", ale v tom rozumném/smysluplnném slova smysl, má někdo za sebou a může se podělit nebo tohle je už do jiného tématu? Nechci vymýšlet kraviny, ale spíš se inspirovat něčím, co už řešil někdo jiný a dávalo to smysl v rámci provozu auta. Díky.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...