Jump to content

P406 1.8 16v 81kw vysoké otáčky


Recommended Posts

Zdravím
Už měsíc řeším problém s vysokými otáčky
když nastartují auto tak to chytne normálně, a otáčky jsou cca 1200. Po zahřátí na provozní teplotu spadnou na 900, ale jak mile jedu delší cestu cca 15km tak se zahřeje motor na 80-90 a začnou houpat otáčky motoru 3000 až 2000 při sešlápnutí spojky, a při jízdě mi to přidává samo plyn.
Nový krokový motorek tam je už přes měsíc.
Co by to mohlo dělat ? Olej, čidlo teploty vody, lambda sonda ?? 
Hadice by měli být v pořádku. Žádnou prasklinu jsem nenašel.
Pak jsem si všiml že mi cvaká takový oranžový filtr viz-foto (nevím jak se to nazývá)
A taky jsem zašlu i video když stojím po delší jízdě (15km) na parkovišti a mám vyřazenou rychlost.
Děkuji předem všem za rady :) 
Už jste mě jednou pomohly a doufám že mě i teď poradíte :) a moje kasička bude stále jezdit :D :) 
 

20210208_164830.jpg

Link to post
Share on other sites

K tomu cvakajícímu filtru vedou dráty s dvoupinovým konektorem? Mohlo by to být odsávání z nádobky s aktivním uhlím.... Podle čísla na něm bys asi taky něco vygooglil....

Link to post
Share on other sites

Ano je tam konektor.. a je to odsávání, koukal jsem na ten kód
Jen mě přišlo divné že to cvaká jenom někdy a hlasitě. Nikdy jsem si toho nevšiml, až teď tak nevím jestli to může být i problém jaký mám 

Link to post
Share on other sites

Cvakat to má, je to slyšet jen v zimě za určitých teplot, už se to tu kdysi řešilo, kdyby necvakal tak nefunguje. Peugeot dokonce kdysi dávno u 406 měl na to svolavačku a davali ten ventil do Tubexu aby nebyl tolik slyšet

 

Jinak zkus odpojit baterku, a za pár hodin ji znovu připojit, pak asi minutu počkat, zapnout kliček  a zase minutu čekat, pak nastartovat a jezdit. Většinou se tyhle problemy s otáčkama timhle vyřešili. Nastavi se znovu poloha krokového motorku a jednotka si znovu načte zakladní data, pak se postupně podle sytylu jízdy naučí a nastaví.

 

Edited by Radek Hurvajz
Link to post
Share on other sites

ok díky :) to jsem právě zkoušel a chvilku to bylo v pohodě.. jeden dva dny.. a bylo to zase to samé.. 😕 ale pokaždé se to projeví když je na cestě nasněženo a když je zem kluzká.. aspoň mě to tak připadá 😕 jednou mě to udělalo kdysi dávno když byly zmrzlé cestky a prudce jsem zamáčkl spojku a brzdil tak zničeho nic vyletěly otáčky a pak to přestalo (6 sekund trvání asi) pak byly otáčky na 900.. ale zkusím to znovu :) 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jasný, máš přesně na chlup stejný auto, motor i problém jako já. Do cca 85°C (dle budiku) se mi motor chová standardně, ale jak teplota ještě trochu stoupne, při volnoběhu začne jít motor sám do otáček a pulzuje s frekvencí cca 2 sekundy mezi 2000 az 3500 ot/min. Všechny možný pokusy o restart neúspěch, vyměněno zelené tepl. čidlo na termostatu, vyměněn i termostat- nic. V běžným provozu se auto uchladí cca na 80°C, ale jak stojím na semaforech tak ten cirkus začne, to pak při rozjezdu ani nepotřebuju šlapat na plyn. Tuto anomálii vytváří krokáč, ale ten jenom správně vykonává špatný povely z ŘJ. Je to hodně nepříjemná situace, když to začne, takže dočasně jsem si odpojil krokáč, jezdím asi 3 měsíce bez něj: výkon, spotřeba motoru atd. stále na původních hodnotách, s tím, že studenýmu motoru (ráno před cestou do prace) musím cca půl minuty plynem pomáhat, než si sám udrží volnoběh. Čekal jsem, jestli se stejným problémem nepřijde nekdo další, že to spol.silama vyřešíme. Každopádně problém je na 99% svázaný s teplotou, jo, mam najeto přes 300t.km. Mělo by smysl vyměňovat i ostatní 2 teplot.čidla na termostatu? (budíkové a klimoškové) Můžou se mezi sebou tepelný regulace nějak vazbit? (klima, ECU)  A spíná mi jen pravá sahara... A hlavně: kdybych tu 406ku šel někam pustit ze skály, mám si na sebe vzít modrý nebo hnědý kalhoty?

Edited by foma2805
Diakritika
Link to post
Share on other sites

hele.. problém stále přetrvává 😕 ale ne už tak často jak předtím... předtím mě to řvalo co jsem ujel 10-15km.. teď sem tam.. co jsem udělal bylo to.. že jsem se pořádně podíval na vzduchový filtr a vyčistil jsem ho od prachu.. pak restart přes baterii.. nejdřív - a pak + :D při zapojení opačný způsob ale co si budeme, postupy známe :D když jsem odpojil baterii tak jsem ještě zapnul světla aby se energie v RJ úplně vybila.. bylo mě to tak řečeno že to mám udělat, tak jsem taky udělal :D jinak se to dá jiným způsobem, a to propojit + a - k sobě (bez baterie).. nechal jsem auto tak na 4 dny bez baterie, pak jsem ji zapojil a počkal minutu.. pak i s klíčem v poloze před startováním (taky minutu)a nastartoval.. nechal jsem to běžet do té doby než se zahřál na 85°C cca.. vypnul motor a zase nastartoval a jezdil.. asi 30km.. a už to tolik nedělá.. jenom ráno když potřebuji na rychlo vyrazit tak nemusím používat plyn :D pustím spojku a jede sám :D ale to jenom do té doby než se ohřeje motor na provozní teplotu.. zkusíme to ještě napojit na diagnostiku ale až bude čas 😕 každopádně mám taky sto chutí to poslat z kopce :D ale dám mu ještě šanci :D kdyby jsme na něco přišly tak to tady hned napíšu :) PS: a ještě jsem vyměnil svíčky 

Link to post
Share on other sites
V 11. 3. 2021 at 5:11, foma2805 napsal:

A hlavně: kdybych tu 406ku šel někam pustit ze skály, mám si na sebe vzít modrý nebo hnědý kalhoty?

Tak to mě dostalo :D:D:D

Link to post
Share on other sites

Tak já to taky ještě zkusím restartovat, měnil jsem taky zelený čidlo, což byla sice správná volba v tom, že už mi začala spínat sahara (před varem, ovšem jen pravá, levá stále trucuje), ale otáčky vesele lítaly dál. Tak už jsem na to dál neměl nervy a odpojil ten krokáč. Klapka vyčištěná. Aprops, nekdo tu psal o více druzích zelených teplot. čidel  (pro ecu), odlišený barevnými proužky. Může být rozdíl mezi čidlem z druhošky a origo takový, aby to mělo nějak zásadní vliv na funkci? Dával jsem druhošku asi za 2 kila...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Jaká je funkce MAP senzoru (p406 1.8i 16v)? Jak se projevuje vadný?

 Restart ECU mi částečně eliminoval pulzaci  volnob.otáček, začal mi dříve spouštět saharu (cca 100°C -> 95°C dle paluby), možná i proto, že druhou saharu jsem kvůli nefunkčnosti opravil (uhliky). Teď je opět dvourychlostní... 1.rychlost: klima, 2.rychlost: motor. Ale pořád se zahřátý na provozní teplotu neumí udržet na 900 nebo kolik má mít volnoběh ot.! Měl by mít přeci zpětnou vazbu přes čidlo otáček (vačka/klika). Bez čidla by motor ani nepozdravil. ECU je Sagem...

Edited by foma2805
Link to post
Share on other sites

Ty.. tak to vážně netuším 🤔 nejsem takový zaběhlý opravář 😁 ale mysl si že taky něco s otáčkami. 

Ale ty otáčky by měl držet u 900.. ale ještě kdy mě jezdilo auto ještě normálně tak držel otáčky i u 1000.. 🤔😁

Každopádně problém u mého auta přetrvává a šel jsem s tím na diagnostiku. Samozřejmě chyby žádné.. krokový motorek funguje bez problému, všechno vypadá v pohodě 🤷‍♂️ jenom se ukázalo že ke lamda sonda ukazuje nějaké fakt nesmysly 😁 nevím jaké hodnoty mu to ukazovalo, ale prej to vyhazovalo úplně hovadiny co jest snad nikdy nevyděl 😂 (mě už to nepřekvapuje) teď čekám na pěkné počasí, a zkusím to vyměnit.. ještě jsme zjistily že mě auto cuka.. 🤦‍♂️ dle meho fakt dost, nebo to začlo hýbat s celým autem.. já si myslím že mám špatnou zapalovací lyštu..

Pokud to nevyřeším tak potáhne z baráku.. už na to nemám nervy 

Každopádně zkusí si to nechat napíchnout na PC.. možná ti řekne to samý jak mě, a nebo n co užitečnějšího 🤷‍♂️🙂

Link to post
Share on other sites

prošel bych sací potrubí, at už kolem klapky nebo vstup na hlavu motoru. je to benzinová atmosféra, někde to tahá vzduch, tipnu si že když je to ohřátý něco se někde povolí a začne podsávat, muže to bejt těsnění na klapce, nebo na sacím potrubí . Hodně štěstí, mně to dělal krokovej motorek co byl uvnitř strženej na závitu.. ale to bylo u KFX 1,4i

 

Link to post
Share on other sites

Karel1993, tu lambdu na výměnu máš z vrakáče nebo ses praštil přes kapsu a koupil novou? Na ni mi to taky trochu ukazuje, páč lambda začne fungovat až když je správně rozžhavená a to je právě přibližně ten moment kdy tomu začne hrabat. Počkám jak uspěješ s tou lambdou, nechávám si ji jako krajní řešení.

Jj, s tím krokacem už to tu někdo zmiňoval že sice se může jevit jako funkční ale plast.převody uvnitř mohou být na sr*čku.

Zkusim teda ještě dotáhnout ty kozy k hlavě a klapajznu, to nic nestojí

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...