Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Grip control a asistent jazdy zo svahu – vlastné skúsenosti


Akoc

Recommended Posts

Sú o tom viaceré testy na videách, ale aké máte vlastné skúsenosti s funkcionalitou Grip Control (GC) v porovnaní s normálnym režimom, tak na snehu, piesku, ako aj piesku, prípadne mokrej tráve. Tiež s asistentom jazdy zo svahu (Hill Assist Descent Control, HADC). Nemyslím teraz len s 2008 SUV ale s hocijakým Peugeot modelom s touto funkciou. Pomohlo vám to niekedy? Mám najazdených s novým 2008 SUV len cca 6000 km, vyskúšal som GC len raz na ubitom/ľadovom snehu a evidentne to pomohlo autu vyjsť hore svahom po predchádzajúcom neúspešnom pokuse v normálnom režime. S aktívnym HADC zase z toho kopca auto zišlo bez kĺzania, hoci niektoré autá vozilo zo strany na stranu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

grip control nemám, ale vyzkoušel jsem ho,  v podstatě dělá to, co jsi sám popsal-- částečně eliminuje diferenciál tím, že rychleji se odvalující kolo přibrzdí a tím pošle kroutící moment na druhé kolo nápravy, (opačně u hill assist), je to pomoc při jízdě na různém druhu povrchu cesty, takže lépe vyjedeš ze sněhové závěje, nebo nepojedeš smykem z kopce..., víc od toho nečekej, není to 4x4 s uzávěrkama diff.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že grip control nenahradí 4x4 a zase 4x4 nedosahuje adhézie pásového vozidla, je samozrejmé😉. Ojedinele sa totiž na fórach objavujú príspevky typu "grip control je nanič", alebo "je to iba obchodný marketing", takže zverejnenie vlastných skúseností by mohlo pomôcť v rozhodovaní, či takúto funkciu objednať pri kúpe vozidla, resp. čo sa od toho dá reálne očakávať mimo spevnených ciest.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda, že väčšina šoférov sa k jeho využitiu nedostane. Ale občas sa takáto situácia môže vyskytnúť. V minulosti som so svojim, v poradí druhým, autom dieslovým P205 zapadol v poli. Nakoniec ma vytiahol kôň. Možno by grip control pomohol, teda, kým sa neprehrabal až po podvozok. Ja som grip control do auta objednal z jediného dôvodu - ak náhodou bude problém, tak by mi mohol pomôcť. S nástupom plug-in hybridných aut, je voľba jednoduchšia. Zadnú nápravu môže poháňať elektromotor, takže je to 4x4, viď novú 3008 vo verzii Hybrid4.

Upraveno uživatelem Akoc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řekl bych, že pro lidi co žijí celý rok na horách je to dobrá fičura, navíc levnější než 4x4 :myslim

napadlo mě, kolega má samodomo traktor, který nemá uzávěrku zad. dif., ale má na každé kolo zvlášť páku ruční brzdy, takže si protáčející kolo sám zabrzdí příslušnou pálou--prostě takový český grip control :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám jej v 5008, 4x4 to nenahradí, na sněhu i v mírném kopečku naprosto nefunkční. Osobně ani na jiných podkladech sem výrazné možná asi žádné změny jízdních vlastností nepozoroval. Připlatil jsem za něj jen 5000 Kč tak mě to tak nemrzí. Na 2008 jsem ho tedy již nechtěl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

Teď jsem to chtěl taky napsat - za 5 tis bych vyzkoušel. Takže já také nemám. Ale před tím jsem už slyšel, že žádný zázrak to není, spíš tak pro dobrý pocit..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dal som si námahu a prečítal som príspevky na rovnakú tému na jednom anglickom Peugeot fóre (týkalo sa to 3008-ky). Odhadom 9 z 10-ich príspevkov ocenili prínos GC. Zaujal ma príspevok od človeka z Islandu, ktorý konštatoval, že auto v GC režime jazdilo na bežnej ceste so snehom rýchlejšie (nad 50 km/h sa ale GC kvôli bezpečnosti automaticky vypína). V hlbokom neprejazdenom snehu, mu ale lepšie fungoval režim "piesok", v ktorom zaberajú obe kolesá súčasne. Autá 4x4 z nižšou svetlosťou ako jeho 3008-ka, tam uviazli.

GC na snehu zhodnotil aj jeden Škót. Pri -7 stupňoch a 10-15 cm snehu hore kopcom k hlavnej ceste vyšiel tak on (2008) ako aj autá so 4x4, ale autá len s bežným pohonom predných kolies (Sportage, Qashqais and vany) mali značné problémy. Jeho žena mala za 40 rokov z jazdenia na snehu obavy, ale s novým autom s GC sa cíti oveľa istejšia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z rôznych videí vyplýva, že nie je veľký rozdiel pri kombinácii GC+menej skúsený vodič a skúsený vodič bez GC. S GC sa auto na snehu do kopca rýchlejšie rozbehne kvôli vyššiemu krútiacemu momentu na koleso v zábere (treba ale riadne stlačiť plyn) a potom vyjde aj vyššie do kopca. Ešte viac ako GC rozhoduje kvalita zimných pneu a najmä výška dezénu. O výhodách hill assist niet pochýb a ocení to aj skúsený vodič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak kombinace řidičů a GC fakt nevím...jen poslední  zkušenost z GS z dnešního dne, D7 pod sněhem cca 15 cm.. jízda po rovině s nebo bez GC stejná.. Evropská pravoúhlá odbočka do vedlejší ulice - mírný kopec GC bez šance. Zimní pneu mám naprosto ok. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dosud se to jmenovalo ASR? To přibrzdilo protáčející kolo. Od té doby nemáme problém vyjet "náš" kopec (607, 5008MPV, 5008SUV, 1007 z roku 05).

Ostatní sousedi investovali do 4x4, protože na dvoukolkách jezdili na plný plyn a nevyjeli.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ASR (kontrola trakčného systému) zabraňuje pretáčaniu kolies na klzkom povrchu. Mám za to, že pežotácky Grip Control túto funkciu ASR softvérovo vyladil na viaceré povrchy.

Upraveno uživatelem Akoc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...