Akoc Odesláno 5. únor 2021 Sdílet Odesláno 5. únor 2021 Sú o tom viaceré testy na videách, ale aké máte vlastné skúsenosti s funkcionalitou Grip Control (GC) v porovnaní s normálnym režimom, tak na snehu, piesku, ako aj piesku, prípadne mokrej tráve. Tiež s asistentom jazdy zo svahu (Hill Assist Descent Control, HADC). Nemyslím teraz len s 2008 SUV ale s hocijakým Peugeot modelom s touto funkciou. Pomohlo vám to niekedy? Mám najazdených s novým 2008 SUV len cca 6000 km, vyskúšal som GC len raz na ubitom/ľadovom snehu a evidentne to pomohlo autu vyjsť hore svahom po predchádzajúcom neúspešnom pokuse v normálnom režime. S aktívnym HADC zase z toho kopca auto zišlo bez kĺzania, hoci niektoré autá vozilo zo strany na stranu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 5. únor 2021 Sdílet Odesláno 5. únor 2021 grip control nemám, ale vyzkoušel jsem ho, v podstatě dělá to, co jsi sám popsal-- částečně eliminuje diferenciál tím, že rychleji se odvalující kolo přibrzdí a tím pošle kroutící moment na druhé kolo nápravy, (opačně u hill assist), je to pomoc při jízdě na různém druhu povrchu cesty, takže lépe vyjedeš ze sněhové závěje, nebo nepojedeš smykem z kopce..., víc od toho nečekej, není to 4x4 s uzávěrkama diff. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 5. únor 2021 Autor Sdílet Odesláno 5. únor 2021 To, že grip control nenahradí 4x4 a zase 4x4 nedosahuje adhézie pásového vozidla, je samozrejmé. Ojedinele sa totiž na fórach objavujú príspevky typu "grip control je nanič", alebo "je to iba obchodný marketing", takže zverejnenie vlastných skúseností by mohlo pomôcť v rozhodovaní, či takúto funkciu objednať pri kúpe vozidla, resp. čo sa od toho dá reálne očakávať mimo spevnených ciest. ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 5. únor 2021 Sdílet Odesláno 5. únor 2021 kdybych měl mluvit za sebe, je to dobrá funkce , ale já bych si ji nekoupil, protože ji nevyužiju..., jezdím převážně na upravených cestách, resp. tam kde jezdím, jsem zatím vyjel i bez této funkce zzipCZ ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 5. únor 2021 Autor Sdílet Odesláno 5. únor 2021 (upraveno) To je pravda, že väčšina šoférov sa k jeho využitiu nedostane. Ale občas sa takáto situácia môže vyskytnúť. V minulosti som so svojim, v poradí druhým, autom dieslovým P205 zapadol v poli. Nakoniec ma vytiahol kôň. Možno by grip control pomohol, teda, kým sa neprehrabal až po podvozok. Ja som grip control do auta objednal z jediného dôvodu - ak náhodou bude problém, tak by mi mohol pomôcť. S nástupom plug-in hybridných aut, je voľba jednoduchšia. Zadnú nápravu môže poháňať elektromotor, takže je to 4x4, viď novú 3008 vo verzii Hybrid4. Upraveno 5. únor 2021 uživatelem Akoc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 5. únor 2021 Sdílet Odesláno 5. únor 2021 řekl bych, že pro lidi co žijí celý rok na horách je to dobrá fičura, navíc levnější než 4x4 napadlo mě, kolega má samodomo traktor, který nemá uzávěrku zad. dif., ale má na každé kolo zvlášť páku ruční brzdy, takže si protáčející kolo sám zabrzdí příslušnou pálou--prostě takový český grip control OK406, Marcel00, Agrafik a 2 další ohodnotil 5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 8. únor 2021 Autor Sdílet Odesláno 8. únor 2021 To nikto okrem ozzy56 nevyužil Grip Control, príp. Hill Assist Descent Control na rôznych podkladoch, aby nám oznámil, či mu to pomohlo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pap13 Odesláno 8. únor 2021 Sdílet Odesláno 8. únor 2021 Mám jej v 5008, 4x4 to nenahradí, na sněhu i v mírném kopečku naprosto nefunkční. Osobně ani na jiných podkladech sem výrazné možná asi žádné změny jízdních vlastností nepozoroval. Připlatil jsem za něj jen 5000 Kč tak mě to tak nemrzí. Na 2008 jsem ho tedy již nechtěl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 8. únor 2021 Sdílet Odesláno 8. únor 2021 tak 5000 bych za to dal, když jsem kupoval pežota v březnu 2019, chtěli 20 tisíc (jako auto do výroby) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Petr 3008 Odesláno 8. únor 2021 Sdílet Odesláno 8. únor 2021 Teď jsem to chtěl taky napsat - za 5 tis bych vyzkoušel. Takže já také nemám. Ale před tím jsem už slyšel, že žádný zázrak to není, spíš tak pro dobrý pocit.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 8. únor 2021 Autor Sdílet Odesláno 8. únor 2021 Tak tých 5 000 je dobrá cena. Na Slovensku za Grip Control do 2008 SUV chcú 290 €, čo je okolo 7400 Kč. Je to teda v kombinácii s Hill Assist Descent Control. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pap13 Odesláno 8. únor 2021 Sdílet Odesláno 8. únor 2021 @ozzy56 no já měl květen 2019 do výroby, já jsem chtěl hlavně rezervní kolo a to se samostatně objednat v květnu nedalo a podmínkou byl grip control. Takže za 5000 Kč jsem dostal rezervu a k tomu to "kolečku" k ničemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 8. únor 2021 Autor Sdílet Odesláno 8. únor 2021 Dal som si námahu a prečítal som príspevky na rovnakú tému na jednom anglickom Peugeot fóre (týkalo sa to 3008-ky). Odhadom 9 z 10-ich príspevkov ocenili prínos GC. Zaujal ma príspevok od človeka z Islandu, ktorý konštatoval, že auto v GC režime jazdilo na bežnej ceste so snehom rýchlejšie (nad 50 km/h sa ale GC kvôli bezpečnosti automaticky vypína). V hlbokom neprejazdenom snehu, mu ale lepšie fungoval režim "piesok", v ktorom zaberajú obe kolesá súčasne. Autá 4x4 z nižšou svetlosťou ako jeho 3008-ka, tam uviazli. GC na snehu zhodnotil aj jeden Škót. Pri -7 stupňoch a 10-15 cm snehu hore kopcom k hlavnej ceste vyšiel tak on (2008) ako aj autá so 4x4, ale autá len s bežným pohonom predných kolies (Sportage, Qashqais and vany) mali značné problémy. Jeho žena mala za 40 rokov z jazdenia na snehu obavy, ale s novým autom s GC sa cíti oveľa istejšia. Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 8. únor 2021 Sdílet Odesláno 8. únor 2021 Kolega si chvílil tu "kontrolu jízdy ze svahu", že je prý skvělá. Za 5.000,- asi není co řešit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 8. únor 2021 Autor Sdílet Odesláno 8. únor 2021 Z rôznych videí vyplýva, že nie je veľký rozdiel pri kombinácii GC+menej skúsený vodič a skúsený vodič bez GC. S GC sa auto na snehu do kopca rýchlejšie rozbehne kvôli vyššiemu krútiacemu momentu na koleso v zábere (treba ale riadne stlačiť plyn) a potom vyjde aj vyššie do kopca. Ešte viac ako GC rozhoduje kvalita zimných pneu a najmä výška dezénu. O výhodách hill assist niet pochýb a ocení to aj skúsený vodič. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pap13 Odesláno 8. únor 2021 Sdílet Odesláno 8. únor 2021 tak kombinace řidičů a GC fakt nevím...jen poslední zkušenost z GS z dnešního dne, D7 pod sněhem cca 15 cm.. jízda po rovině s nebo bez GC stejná.. Evropská pravoúhlá odbočka do vedlejší ulice - mírný kopec GC bez šance. Zimní pneu mám naprosto ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 8. únor 2021 Sdílet Odesláno 8. únor 2021 Co na to napsat. Každý to vnímá jinak. Můj otec si kvůli tomu koupil 4x4. Tam kde já vyjel, on protáčel kola a tekly mu nervy. Jemu by to GC taky nepomohlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 8. únor 2021 Autor Sdílet Odesláno 8. únor 2021 To pap13: Ja som vychádzal dosť z tohto videa, v ktorom testujú 3008 s GC a bez GC. Je síce pomerne dlhé, ale dá sa z neho poučiť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 8. únor 2021 Sdílet Odesláno 8. únor 2021 (upraveno) Dosud se to jmenovalo ASR? To přibrzdilo protáčející kolo. Od té doby nemáme problém vyjet "náš" kopec (607, 5008MPV, 5008SUV, 1007 z roku 05). Ostatní sousedi investovali do 4x4, protože na dvoukolkách jezdili na plný plyn a nevyjeli. Upraveno 8. únor 2021 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 8. únor 2021 Autor Sdílet Odesláno 8. únor 2021 (upraveno) ASR (kontrola trakčného systému) zabraňuje pretáčaniu kolies na klzkom povrchu. Mám za to, že pežotácky Grip Control túto funkciu ASR softvérovo vyladil na viaceré povrchy. Upraveno 8. únor 2021 uživatelem Akoc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.