Jump to content

1.8 81kw r.v. 95 odepne za jízdy r.j.


Recommended Posts

Dobrý den, 

mám 406ku a nemohu přijít na zporadickou závadu. Auto funguje relativně dobře ale čas od času chcípne a odmítá jet. Závada se projeví bez ohledu na teplotě motoru a všeho možného. To si tak jedu a cvakne relatko pod palubní deskou, motor zdechne jak kdyby jste vyplnuli klíč a otáčky spadnou na polovinu. Do vteřiny cvakne znovu a otáčky spadnou na nulu. Zastavím u krajnice, motor se přestane točit rozsvítí se všechny červené kontrolky a nelze jej nastartovat. Po vypnutí klíče a zapnutí se objeví jen červené a ne žluté kuře (K?), nelze nastartovat. Po cca 5min zkoušení hledání a všeho možného se zase žluté kuře zjeví a motor chytí jako by nic. Přijde mi to jako by se vyplo napájení r.j. ale nechápu proč. Diagnostika nic neukázala. 

Někdo nějaké tipy, nápady, zkušenosti? Předem děkuji jsem bezradný.

Jo a klávesové imo je odpojené.

Link to post
Share on other sites

Relé jsem loupnul a nenašel žádné poškození jen lehký oxid na kontaktech :( . Dnes to vyčistím fouknu kontaktolem i rj. . Těch uhnilých koster se bojím, je jich tam banda a ani nevím kde všude. Nějaký vytipovaný místa, kde by mohl být ten problém s kostrou?

Link to post
Share on other sites

Mlel jsem klíčem, hrabal na kabely, hejbal nastavením volantu jestli třeba svazek ale nic... kostry co jsou vidět bez rozebírání vypadají dobře i to relé se nezdá začínám se bát rj nebo kostry někde schované. 

Edited by Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Link to post
Share on other sites

To dvojity rele muze nekdy fungovat a nekdy ne. Me to delalo tak ze jsem dosel do auta a nenestartoval. Dosel jsem za 5 minut a auto jelo. Ale nikdy se mi nestalo ze by auto chciplo za jizdy.

Link to post
Share on other sites

Právě jsem přijel z dílny. Kastlík baterie jsem vyndal a pod ním není vůbec nic. Jeden silný kabel kostry je hned vedle něho. Od baterie vede na předěl motoru a převodovky, kousek pod ním 4 slabší kostry a jedna je těsně za pravým světlem jinak nikde nic jsem nenašel. Jinak jsem pročistil kontaktolem konektor na pomocné relé i rj. Při výměně oleje a filtrů jsem vyměnil i zelené čidlo teploty vody co mi hlásila diagnostika. Chod motoru se zklidnil, lehce kolísaly otáčky a poskubaval. Mám připravený schéma toho relé s multimetrem a jak vyhodí chybu vlítnu na něj. Zítra se chystám na žárovku v budikách, tak kouknu po kostrách pod palubní deskou. Jinak koukám po jiném relé z vraku 1700 za nové dávat nebudu. To si ho raději vyrobim. 

Edited by bucin
Link to post
Share on other sites

no, ty kostry, to je vsechno, tak jak pises, nic vic uz v motorovem prostoru neni.

Jaky mas svicky? patri tam Bosch FR7DC+.  Taky by mohl byt spatny MAP senzor, sundal bych celek skrtici klapky, pri tom bych ji vycistil a kdyz bude sundana, tak zespod sani pak uvidis namontovanej MAP senzor, tak ho vyndat a podivat se, zda neni ucpanej vysrazenyma olejovyma parama. Kdyz mas diag, mrkni i na live data, tlak v sani by na volnobeh mel byt kolem 400-450mbar a pri zvysenych otackach jit dolu az nekam k 250mbar

dvojity rele v druhovyrobe nestoji tolik https://autodilos.cz/rele-palivove-cerpadlo-maxgear-500258

Link to post
Share on other sites

Motor se chová už dobře, svíčky jsem měnil loni ale už fakt nevím co jsem tam dal. Klapka a čidlo je čisté, měl jsem venku hadici s filtrboxem kvůli výměně čidla vody. Na té diagnostice jsem byl na emisích. 

Díky za tip na relé

Link to post
Share on other sites

tak to se holt jen srovnaly adaptace po te vymene cidla chl.kapaliny. Pri vymene tehle komponent je dobry odpojit baterku aspon na pul hodky a nechat smazat ulozeny adaptace, aby se pak nacetly rovnou novy - postup nacteni novych je po pripojeni baterky otocit klicek do pozice pred startem a nechat tak 30sek, pak nastartovat bez slapani na plyn - muze to poprve chcipnout, tak stale neslapat pedal, ale nastartovat znovu, pak nechat motor na volnobeh bez zapnutych sporebicu a prip. klimazizace zahrat do spusteni ventilatoru a pak to projet v ruznych rezimech po silnici, pricemz alespon dvakrat nechat za jizdy brzdit motorem na ctvrty stupen z rychlosti alespon 70kmh, tim se ulozi vsechny udaje a motor by mel chodit bez problemu

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Po servisu jezdím už měsíc a zatím to zase nevypadlo ani jednou :/ ale věřím tomu že jakmile to vrátím kámošovi tak to vyflusne :( 
Jak jste na tom se spotřebou u motoru 1.8 16V ? mě to žere snad 10l/100km jezdím dost město do 4km a občas chalupa 15km. 

Link to post
Share on other sites

8,5 až 9 l/100, město a mimo tak 1:3, většinou 3 chlapi, plyn. pedál nelechtám, motor (81kW) >300000km, max. 200km/h (gps), svíčky ty co psal Ferry... než abych motor podtáčel, radši ho trochu přišlápnu a vytočím i přes 5000 než přeřadím, už proto, že ožívá až tak při 3500 a v tomhle pásmu ot. má nejlepší účinnost...

Edited by foma2805
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na svíčky kouknu začíná se cukat za nižších otáčkách. Hold jsem naučený na naftu a benzín mám jen ve veteránu. 😄 Točím rozmezí tak 2-3,5tis 🤷

E. Tak jsem našel ty svíčky co jsem tam dával a byly to DEN K20TT a staly 2x tolik co mi tu bylo doporučeno. Ty ale už nemají tak tu píšou náhradu super+8 tak uvidíme těch 162kc za 4 svíčky mě nepoloží 🤣

Edited by bucin
Doplnění
Link to post
Share on other sites

Super+8 jsou ty ctyrjiskrovy a měl jsem je tam predtim než jsem dal výměnu za klasiku FR7DC+. Elektrody už byly upálený na vzdálenost přes 2mm, klasika má 0,9mm. Ctyrjiskra v nicem lepší nebyla, naopak mi přijde, že klasika lépe startuje za studena a hlavně si myslím, že s klasickými svíčkami není zapalovací modul tolik náchylný na proseknutí jiskrou ve vlhku.

Apropos- 2000...3500 je právě to rozmezí, kdy ten motor ještě spí, dá se sice šolichat po rovince, ale když chceš nějaké zvýšení rychlosti, akorát jde do válců vic benzínu a než se motor zvolna roztočí, bohatá směs mezitím karbonuje spal.prostor. Obzvlášť ve městě kde se jezdí styl brzda-plyn... Toť moje teorie o škodlivosti podtáčení motoru ;)

Zkus ten starej škopek (taky mam 1.8 16v 81kw r.v. asi 1997) za městem občas protáhnout, vytočit  motor do 5000 ať se trochu vypálí svíce a třeba ti to pak nebude tolik škubat...

Edited by foma2805
Link to post
Share on other sites

To nebyla 4bod ale klasika a dost mohutná ty první co jsem teď vyndal měly špičky ale taky jeden hrot a dost ubyly na více jak 1,5mm teď po výměně už zase neskube. Jestli ty svíčky měnit každý půl roku tak mě jebne i když mě vyjde na 41kc kus 🙄. Objednací kód: BO 0242235666

Točit ve městě 4500ot mě přijde jako jezdit pro rohlíky formulí. Asi jsem moc dlouho jezdil s naftou. 

Link to post
Share on other sites

Ve městě nee, to by tě to auto spotřebou sežralo za živa. Holt je to stará atmosféra, ale zas ty motory při pravidelným oleji vydržej porce o kterých se dnešním oturbeným tříhrnkům může nechat zdát... Čím jsi vyřešil ty výpadky řj?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...