Jump to content

1.8 81kw r.v. 95 odepne za jízdy r.j.


Recommended Posts

Dobrý den, 

mám 406ku a nemohu přijít na zporadickou závadu. Auto funguje relativně dobře ale čas od času chcípne a odmítá jet. Závada se projeví bez ohledu na teplotě motoru a všeho možného. To si tak jedu a cvakne relatko pod palubní deskou, motor zdechne jak kdyby jste vyplnuli klíč a otáčky spadnou na polovinu. Do vteřiny cvakne znovu a otáčky spadnou na nulu. Zastavím u krajnice, motor se přestane točit rozsvítí se všechny červené kontrolky a nelze jej nastartovat. Po vypnutí klíče a zapnutí se objeví jen červené a ne žluté kuře (K?), nelze nastartovat. Po cca 5min zkoušení hledání a všeho možného se zase žluté kuře zjeví a motor chytí jako by nic. Přijde mi to jako by se vyplo napájení r.j. ale nechápu proč. Diagnostika nic neukázala. 

Někdo nějaké tipy, nápady, zkušenosti? Předem děkuji jsem bezradný.

Jo a klávesové imo je odpojené.

Link to post
Share on other sites

Relé jsem loupnul a nenašel žádné poškození jen lehký oxid na kontaktech :( . Dnes to vyčistím fouknu kontaktolem i rj. . Těch uhnilých koster se bojím, je jich tam banda a ani nevím kde všude. Nějaký vytipovaný místa, kde by mohl být ten problém s kostrou?

Link to post
Share on other sites

Mlel jsem klíčem, hrabal na kabely, hejbal nastavením volantu jestli třeba svazek ale nic... kostry co jsou vidět bez rozebírání vypadají dobře i to relé se nezdá začínám se bát rj nebo kostry někde schované. 

Edited by Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Link to post
Share on other sites

To dvojity rele muze nekdy fungovat a nekdy ne. Me to delalo tak ze jsem dosel do auta a nenestartoval. Dosel jsem za 5 minut a auto jelo. Ale nikdy se mi nestalo ze by auto chciplo za jizdy.

Link to post
Share on other sites

Právě jsem přijel z dílny. Kastlík baterie jsem vyndal a pod ním není vůbec nic. Jeden silný kabel kostry je hned vedle něho. Od baterie vede na předěl motoru a převodovky, kousek pod ním 4 slabší kostry a jedna je těsně za pravým světlem jinak nikde nic jsem nenašel. Jinak jsem pročistil kontaktolem konektor na pomocné relé i rj. Při výměně oleje a filtrů jsem vyměnil i zelené čidlo teploty vody co mi hlásila diagnostika. Chod motoru se zklidnil, lehce kolísaly otáčky a poskubaval. Mám připravený schéma toho relé s multimetrem a jak vyhodí chybu vlítnu na něj. Zítra se chystám na žárovku v budikách, tak kouknu po kostrách pod palubní deskou. Jinak koukám po jiném relé z vraku 1700 za nové dávat nebudu. To si ho raději vyrobim. 

Edited by bucin
Link to post
Share on other sites

no, ty kostry, to je vsechno, tak jak pises, nic vic uz v motorovem prostoru neni.

Jaky mas svicky? patri tam Bosch FR7DC+.  Taky by mohl byt spatny MAP senzor, sundal bych celek skrtici klapky, pri tom bych ji vycistil a kdyz bude sundana, tak zespod sani pak uvidis namontovanej MAP senzor, tak ho vyndat a podivat se, zda neni ucpanej vysrazenyma olejovyma parama. Kdyz mas diag, mrkni i na live data, tlak v sani by na volnobeh mel byt kolem 400-450mbar a pri zvysenych otackach jit dolu az nekam k 250mbar

dvojity rele v druhovyrobe nestoji tolik https://autodilos.cz/rele-palivove-cerpadlo-maxgear-500258

Link to post
Share on other sites

Motor se chová už dobře, svíčky jsem měnil loni ale už fakt nevím co jsem tam dal. Klapka a čidlo je čisté, měl jsem venku hadici s filtrboxem kvůli výměně čidla vody. Na té diagnostice jsem byl na emisích. 

Díky za tip na relé

Link to post
Share on other sites

tak to se holt jen srovnaly adaptace po te vymene cidla chl.kapaliny. Pri vymene tehle komponent je dobry odpojit baterku aspon na pul hodky a nechat smazat ulozeny adaptace, aby se pak nacetly rovnou novy - postup nacteni novych je po pripojeni baterky otocit klicek do pozice pred startem a nechat tak 30sek, pak nastartovat bez slapani na plyn - muze to poprve chcipnout, tak stale neslapat pedal, ale nastartovat znovu, pak nechat motor na volnobeh bez zapnutych sporebicu a prip. klimazizace zahrat do spusteni ventilatoru a pak to projet v ruznych rezimech po silnici, pricemz alespon dvakrat nechat za jizdy brzdit motorem na ctvrty stupen z rychlosti alespon 70kmh, tim se ulozi vsechny udaje a motor by mel chodit bez problemu

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...