Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Samodomo traktor


ozzy56

Recommended Posts

ahoj, chci se zeptat zdejší odborníků přes autoelektriku, jestli je velký problém zprovoznit MOTOR HDi do malotraktoru vyráběného doma, protože když se člověk podívá na Bazoš, jsou to všechno traktory se starýma motorama z Golfu, Peugeotu 1.8--1.9 diesel atd. nebo staré předválečné motory, prostě samodomo traktor s motorem common-rail nenajdete, přitom ceny 1.4 HDi, nebo 1.6 HDi už klesly na přijatelnou cenu, jinak zapojit motor 1.8 diesel ze starého pežotu mi nedělá problém (myslím elektriku i mechaniku), ale HDi s řídící jednotkou a všema čidlama bych nezvládl, myslím, že ani s el. schématy nee :myslim, jedná se mi jen o to, aby běžel motor (HDi), jinak všechno co není třeba (osvětlení, stěrače, atd.) neberte v úvahu, prosím, takže dotaz zní: je to velký problém natáhnout novou elektriku, aby motor běžel jako v autě??  samozřejmě by se bralo všechno z havarovaného auta s dobrým motorem atd.,  díky :)

teď jsem si uvědomil, že by musel být i origo displej, pedál plynu a bůhvíco ještě  :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ideání by byl balonek a dopravní pumpa ve vysokotl. čerpadle jako to mají některé 1.6 HDi, ale i čerpadlo v nádrži by se mohlo vyřešit elektricky (jako některé to mají origo) :myslim

spíš sem myslel ty menší HDi motory, i když RHY je už skoro zadarmo, ale zas je to kráva motor do traktoru na zahradu...

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mno není to pro mě, mně stačí traktor, co mám koupený v mountfieldu, ale kolega mě požádal, zda  bych mu pomohl se stavbou traktoru na naftu, chtěl by ideálně 1.4 HDi, žádné velké tahání atd., posekat zahradu, odvézt pár kulatin z lesa, on říká, že za ty peníze, co sem dal mountfieldu, postaví super traktor 4x4..., jenže já tu elektriku nezapojím, tak zatím sonduju jak na to, ale jestli to bude moc složité, tak mu řeknu ať koupí motor ze starého pežota a bude... 

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele ve zkratce k veci. znam kluky v HK co do 205 pežůtka dali 2,0HDi RHZ i 2,0 Tbenzín, v zahraničí jsem ve 205 viděl 3.0 V6 140kw  a dokonce v anglii ma kluk 205 se dvema V6 na každou napravu, takze si nemyslim ze by to mel byt problem. 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jojo, taky jsem něco viděl na fotkách, nebo četl..., ale nejvíc mě zarazilo, že třeba na Bazoši nikdo takový motor nepoužil do samodomo 😉, přitom je jich všude hafo--asi se bojí el. zapojení a následného provozu motoru (nebo tu elektriku taky neumí zapojit) 😉

naproti tomu je starý pežot hračka a jistota :myslim

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ono je to otom, ake diely mas moznost zohnat, a co vsetko si vies spravit sam a co vsetko k tomu musis kupit  a dat spravit, a mysliet aj na pripadne opravy a ND.
Bratranec tiez ma takeho zlepenca, ze len motor, prevodovka, spojka je asi zo 4 aut. nic ine s tym nerobia len opravuju, a menia.Predsa, nie vsetci maju motorove, elektricke, mechanicke, hydraulicke, a podobne skusenosti a moznosti, jasne niekto je kutil a vie si spravit.
Mali sme TK, teraz Yanmara, a nemusi clovek vymyslat co kde ako spravit, zhanat, takto viem co mam hned hladat a mam pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych byl spíše ten, co by to svařil a hlavně zprovoznil motor HDi (mimo té elektriky),  kolega má celý vrak auta 1.4 HDi (bez kastle), tak by ho chtěl využít..., potřebné díly by sháněl on na vrakáčích--dnes je toho tolik, že to dají i za flašku, když si to vymontuješ...,a návodů je na jútrbce dost, takže z toho nějaké obavy nemám :)

jinak máš pravdu, dnes se dají koupit ojeté Yanmary, Mitsubishi, Kubota,Hinomoto atd., zrovna tady v Opavě je prodej i servis těchto japonských traktorů, byl jsem to tam omrknout jen tak ze zvědavosti, za nějakých 90 tisíc se dá koupit slušný traktor a bylo by po problému, jenže on má strop 50 tisíc a navíc by jsme se přes léto zabavili 🤠, no uvidíme, jak to celé dopadne...

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u spojení hdi a traktor do lesa a sekani se mi vybavuje haklivost váhy vzduchu na bordel. to jedine by mi branilo o te zastavbe uvazovat , TD nebo D to je bezdebat. vim ze si psal ze mu 1,4hdi defakto zbyl....ale nevim no jestli je to cesta, jako namontujest to oto zadna , jde o to jak dlouho v boji pojede. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co jsem dával od kamaráda se do 50 vešlo. A je to luxusní práce, má i náhon na přední nářadí.  Motor , špajzka, zavařený diff, spojka vše Felina předělaná na karbec ,takže to taková slepenina není ,jak psal @mmartinkovic 

Až k němu pojedu vyfotím skoro to samé,ale je to postavené jako sekačka s třínožem mezi nápravama. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no dyť kvůli té elektrice je celé vlákno 🙈😂:papa

kabeláž je, jen to neumím zapojit, a taky chci zjistit, proč HDi motory NIKDO nepoužívá pro výrobu samodomo, mno vypadá to, že mínusy převažují..., tak to s kolegou probereme a uvidíme co dál

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ozzy56 já si myslím, že to nikdo do traktoru nechce kvůli comonrailu a citlivosti na kvalitě paliva, vem si že D či TD si přebere i friťák oil . A samozřejmě kvůli složitosti elektroniky. Mechanické čerpadlo prostě vede. A dnes just za hubičku nd.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...