P607Olda 1,039 Posted January 21 Share Posted January 21 Zdravím všechny, a prosím o radu. Jumpy, r.v. 2012 rezaví vlevo vzadu, před kolem (viz foto). Jinak je auto v dobrém stavu a dobře slouží, takže mám velký zájem to opravit. Dva servisáci mi řekli, že se to nedá opravit. Proto se chci zeptat o radu, zda se s tím dá něco dělat, jak rez pozastavit - přibrzdit. Očekávám i neobvyklé návrhy, např. pravidelně stříkat olejem, napustit voskem, prostě cokoli atd. Anebo návrh, jak to řádně opravit, byť za větší peníze. Quote Link to post Share on other sites
slimboy 150 Posted January 21 Share Posted January 21 Ak dobre vidim, tak je to tmelom vyplneny spoj. Velmi teoreticky moze byt problem aj v samotnom tmele, lebo ak je jeho zlozenie nevhodne, moze zreagovat s lakom. Ale to sa mi nechce verit, ze by pouzili nevhodny tmel vo vyrobe. Cize urcite najprv demontovat plastovy podblatnik ak tam je a skontrolovat, ci nie je v tych miestach nazbierane blato / bordel z cesty. Co sa tyka opravy, tak ja osobne by som vsetok ten tmel v ramci moznosti odstranil, vsetku koroziu vybrusil, potom odhrdzovac a potom antikoroznu zakladovu farbu a na nu finalnu. Alebo ak nie dve samostatne farby, tak Alkyton 2v1. Robi sa aj vo vysokom lesku, aj v polomatnom, a v dost odtienoch, takze by to mohlo byt takmer neviditelne. No a ked to bude opravene a bude ten spoj treba vytmelit ci uz kvoli tomu, aby dnu nevnikala vlhkost, alebo z estetickych dovodov, tak velmi dobre studuj etikety tmelov. Minule som ich akurat obzeral a robi sa nejaky stavebny, ktory je trvalo pruzny a pretieratelny a je neutralny, tzn. nie je ako klasicke silikonove tmely, z ktorych sa uvolnuje kyselina octova pri vytvrdzovani. Ta by mohla tie farby asi poskodit. Ale toto ber ako pohlad amatera, nie profika. Alkyton mam odskusany a zatial spokojnost. Mozno niekto navrhne lepsie riesenie. Quote Link to post Share on other sites
P607Olda 1,039 Posted January 21 Author Share Posted January 21 Díky. Je to takto origo z výroby. Jsou tam pod tmelem dva plechy naplocho na sobě a mezi nimi rez. Dělá to na většině Jumpy, Expert, na těch, které nemají levé posuvné dveře. Ještě nějaké rady? Quote Link to post Share on other sites
Almanil 247 Posted January 22 Share Posted January 22 Jestli je ta rez mezi těmi plechy, tak to bude asi chtít oddělat a odrezit i mezi nimi, tak to bude docela drbačka. Jinak by to zase vylezlo a to asi bude ten důvod, proč se do toho moc lidem nechce. To bude spíš karosařina než servis. Quote Link to post Share on other sites
P607Olda 1,039 Posted January 22 Author Share Posted January 22 (edited) No jo no, oddělat celý práh (až po předek) od celého boku... Takže čekám na radu, anebo vymýšlím něco typu "tenkou planšetou očistit a pak aplikovat nějakou chemii, která dobře vzlíná až do celé spáry a zabrání další rzi". Zatím mě napadá jenom odstranit tmel, co se dá očistit a pak každé dva týdny stříknout olejem, aby vniknul do spáry. Nebo vosk? Nebo vazelínu? Ideální by bylo, kdyby byla nějaká barva (Alkyton?) která zlíná a vyplní celou spáru. Mohu s tím počkat, až budou horka. Odrezovač by pomohl? Anebo nějaký epoxid, který by zajistil, že voda nebude vnikat? Nebo nějaký vosk? Tavné lepidlo se taví až při moc velké teplotě. Edited January 22 by P607Olda Quote Link to post Share on other sites
radim.1008 5,450 Posted January 22 Share Posted January 22 Tohle bude na karosáře, aby se zabránilo dalšímu vylezení na povrch. Quote Link to post Share on other sites
Almanil 247 Posted January 22 Share Posted January 22 Asi bych to raději řešil, dokud to není hodně zrezlé. Ten olej atd. určitě pomůže, ale asi to nebude 100%. Podle toho, že to tak vylezlo si myslím, že to asi bude opravdu blbě řešené. A klasicky, jak se to odkryje, tak už to nebude jenom trochu Quote Link to post Share on other sites
P607Olda 1,039 Posted January 22 Author Share Posted January 22 Před hodinou, radim.1008 napsal: Tohle bude na karosáře, aby se zabránilo dalšímu vylezení na povrch. A poraď, jak by to měl karosář udělat? Buďto mu to poradím, anebo kdyby vůbec nechtěl, tak bych to musel udělat vlastníma rukama. Na výsledném vzhledu až tak nezáleží, přestříknutí barvou není problém. Když tak se na parkovišti podívejte na jiný Jumpy (bez dveří vlevo), rez tam mají skoro všechny. Quote Link to post Share on other sites
radim.1008 5,450 Posted January 22 Share Posted January 22 Jak to udělat, by měl nejlíp vědět ten který bude ochotný se do toho pustit. Podle mě se to bude muset otevřít. Protože, to co vylezlo ven, je jen detail. Co jsem tak odkoukal z různých videí na YouTube, tak nejdřív flexou vyříznou poškozené místo, tím se dostanou dovnitř na výstuhy, kde až poté zjistíš, kde a jak přesně je to chycený. Nikdo neví, jak to vypadá uvnitř nad prahem. U vás žádný auto klempíř není? Quote Link to post Share on other sites
PaKr 478 Posted January 22 Share Posted January 22 A co záruka na kastli? Jinak pokud jsou dva plechy na sobě, tak to bude problém vždycky. A to, co je vidět, je jenom důsledek. Hlavně by to chtělo upravit, tak aby se ty plechy už nepřekrývaly, jinak to vyleze znovu. A na závěr, až bude vyvařeno a po laku, tak udělat dutiny (olej, vosk, atd) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.