Jump to content

Peugeot v ČR v roce 2020 postoupil do první čtveřice nejprodávanějších značek


Recommended Posts

Peugeot v ČR v roce 2020 postoupil do první čtveřice nejprodávanějších značek

  • nejvyšší umístění v žebříčku automobilek od roku 2004
  • nejprodávanější značka lehkých užitkových vozů
  • jeden z nejlepších podílů na trhu v historii

V roce 2020 značka Peugeot v ČR registrovala celkem 11 218 vozů. Svoji pozici oproti předchozímu roku posílila a z loňské páté příčky v pořadí značek se posunula na čtvrtou. Udržela také silný podíl na trhu, s  5,1 % dosáhla druhého nejlepšího výsledku za uplynulé desetiletí. V kategorii lehkých užitkových vozů Peugeot navázal na pozici lídra trhu, kterou obsazoval v letech 2017 a 2018, a díky podílu 16 % se opět stal nejprodávanější značkou užitkových vozů v Česku.

„Rok 2020 byl těžkou zkouškou pro nás i naši prodejní síť, přesto ho hodnotíme kladně. Dosáhli jsme vysokého podílu na trhu a vzhledem k našim konkurentům jsme se posunuli vpřed. Navíc máme k dispozici atraktivní modelovou řadu, ve které figurují modely nově oceněné nejprestižnějšími tituly: Auto roku 2020 a Dodávku roku 2021. Navíc můžeme optimisticky hledět do budoucna, protože z hlediska objednávek se nám loni dařilo mimořádně dobře,“ říká Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.

Osobní vozy

V rámci osobních vozů registroval Peugeot 8 469 kusů a s podílem na trhu 4,17 % obsadil 6. místo v pořadí automobilek. Role nejžádanějšího Peugeotu v Česku se hned od svého uvedení na trh ujal Peugeot 2008. Oblíbenost tohoto modelu, který je druhým nejprodávanějším malým SUV v Česku, oproti původní generaci ještě vzrostla. Počet objednávek se vyšplhal na 3 850 vozů, což představuje meziroční nárůst o 45 %. Velká část z nich bude z důvodu přeplněné výrobní kapacity dodána v letošním roce. Pozornost klientů přitahoval i další nový model, Peugeot 208. Posílen titulem Evropské auto roku 2020 si získal početnou řadu příznivců. S portfoliem čítajícím 1 600 objednávek si meziročně polepšil o 33 %.

„Nedostatkem zájmu o naše produkty jsme v loňském roce rozhodně netrpěli,“ říká Marco Venturini. „Naopak. Objednávek jsme za loňský rok nashromáždili 13 800, tedy jen o 400 méně než v rekordním roce 2019. Pokles je z tohoto pohledu jen 2,8 %, což je ve srovnání s propadem českého trhu o více než 18 %  velice povzbuzující.“

Lehké užitkové vozy

Prodejní výkon značky Peugeot na trhu LCV za rok 2020 lze označit jako jednoznačný úspěch, přestože nedošlo k meziročnímu nárůstu. S 2 749 registrovanými vozy získala značka tržní podíl 16,04 % a s úctyhodným náskokem 512 vozů na svého nejbližšího konkurenta se suverénně ujala vedení v pořadí automobilek. Na tomto výsledku má kromě efektivní fleetové strategie podíl i modelová řada, které dominuje dlouhodobě nejprodávanější užitkový vůz v ČR, Peugeot Boxer, dále Peugeot Expert, jehož elektrická verze získala před několika dny titul Mezinárodní dodávka roku 2021, a Peugeot Partner, který v této prestižní anketě zvítězil v roce 2019. 

Peu-logo.jpg

ilust-foto-01.jpg

x-ilust-foto-02.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...