Jakubkl 0 Posted January 14 Share Posted January 14 nevíte prosím někdo co chyba 42 znamená? něco s lamda sondou (tu jsem ale vyměnil ) a stále přetrvává. dík Quote Link to post Share on other sites
Ferry 1,174 Posted January 14 Share Posted January 14 (edited) Na jakem motoru jakem rocniku jake ridici jednotce, to jsi vyblikal nebo kde jsi prisel na cislo 42? U Bosch mp5.1.1 na motorech LFY a RFV je 42 chyba ovladani vstrikovacu, byva to u aut predelanych na LPG jednodussich typu, kde neni emulovan signal benzinovych vstrikovacu, kdyz jsou vypnuty pri jizde na plyn Edited January 14 by Ferry Jakubkl 1 Quote Link to post Share on other sites
Jakubkl 0 Posted January 14 Author Share Posted January 14 (edited) Jeto Peugeot 406, 1,8 16V motor LFY rok v. 1999 předělaný na lpg tak to asi bude ono. stává se mi že mi to občas chcípne v neutrálu, myslíš že to je tím? Edited January 14 by Jakubkl Quote Link to post Share on other sites
Ferry 1,174 Posted January 14 Share Posted January 14 (edited) Co je to za system LPG (znacka a typ)? Bude to nejpsis zaspinenym volnobeznym ventilem - tzv. krokovy motor - na skrtici klapce takovy cerny valecek na dvou sroubcich se ctyrpinovym konektorem. Eventuelne muze byt rozhozena bohatost smesi vlivem opotrebeni komponent LPG systemu, pak muze dochazet k nekontrolovanemu uniku LPG do sani a prilisnemu obohaceni smesi, takze jednak to muze pak hazet chybu lambda sondy a druhak se to na volnobeh uchlastava a chcipa Jinak jeste teda rok vyroby 1999 mi nejak nehraje s tim chybovym kodem, nenapsal jsi, jak jsi k nemu prisel, odpovida to teda tomu vyblikanemu kodu a to slo, pokud vim, jen u Bosch jednotek a 30ti pinove obdelnikove Peugeot diag zasuvky. Oboje se prestalo davat nekdy prelom 96/97, pak uz to byly jednotky Sagem a klasika 16ti pin OBD. Tak to by me podle VIN kodu docela zajimalo, co je to za auto Edited January 14 by Ferry Quote Link to post Share on other sites
Jakubkl 0 Posted January 15 Author Share Posted January 15 vin je VF38ELFYE80669183 a lpg je taky přesně nevím, moc tomu nerozumím ale tomaseto (výparník, provozní ventil) a Elpigaz ( multiventil). chybový kod načten na stk a pak na diagnostice (nevím typ - snad wow). Quote Link to post Share on other sites
PaKr 478 Posted January 15 Share Posted January 15 Ale auto z roku 99 snad ještě nemusí na STK (resp emisích) připojovat jedině, že by ti zrovna svítila kontrolka nebo chtějí být papežtější než papež nebo už je to snad euro 3? Když jsem byl na emisích se 406 (motor RFV) z roku 96, tak technik pomalu jásal, že to nemusí připojovat (ani jsem mu neřekl, že tam je stará zásuvka), jenom to zadal, vyfotil, změřil volnoběh, zvýšené a jel jsem s druhou (LFY+LPG rok 97) byl mechanik, tak tam nevím jak to probíhalo, ale asi taky měřili bez připojování mmch @Ferry , otázka trochu s tím zavedením OBD bylo zároveň i zrušení imo-klávesnice (a nový tvar zrcátek)? Quote Link to post Share on other sites
Jakubkl 0 Posted January 15 Author Share Posted January 15 nevím, připojoval to Quote Link to post Share on other sites
Ferry 1,174 Posted January 16 Share Posted January 16 Hmm, tak auto je podle VIN vyrobeno listopad 98, cili to souhlasi. Nicmene ECU ma uz teda samozrejme Sagem, takze tim predchozi diskuze o cislu chyby zcela pada (to by platilo jen v pripade, ze by se jednalo o vyblikany kod z ECU Bosch), netusim teda, co cislo 42 znamena a neni tedy ani jasne, z jake diagnostiky to pochazi. Jedina relevantni informace by byla pripojit to na originalni PeugeotPlanet 2000 a udelat diagnostiku tim a pokud by byl opravdu nejaky problem, nasledne pak jeste provest mereni akcnich clenu s odpovidajicim vybavenim (osciloskop apod). Vse ostatni je v podstate k prdu a nema prilisnou vypovidajici hodnotu. Jelikoz je to auto s Euro2 normou bez OBD, je i nesmysl na emisich nejakou diagnostiku delat a je to nevedomost technika nebo snaha byt 'papeztejsi nez papez" Pokud skutecne nejake chyby v pameti jsou, muze jit o tzv. zavlecene zavady kvuli provozu auta na LPG a ty by nemely podle metodiky byt brany pri mereni emisi v potaz. Pokud je tedy hlavni duvod dotazu problem, ze auto momentalne neproslo ME a tudiz nemuze na STK, sehnal bych nekoho znaleho s diagnostikou Peugeot, udelal vypis, eventuelne nechal zkontrolovat LPG system (kontrola LPG vstriku, tlaku LPG na vystupu z reduktoru, kalibrace mapy atd) a pak jel na ME nekam jinam Hafity 1 Quote Link to post Share on other sites
Jakubkl 0 Posted January 19 Author Share Posted January 19 technickou mam, smyslem dotazu bylo spíše to , že auto v neutrálu občas chcípe. myslel jsem , že to má souvislost s tou chybou. Diagnostika LPG neukazuje nic tak zkouším toto. Quote Link to post Share on other sites
Ferry 1,174 Posted January 19 Share Posted January 19 (edited) Tak v tom pripade bych jako prvni vycistil ten krokovy motor volnobehu, idealne s celou skrtici klapkou - drzi na trech sroubech a da se snadno cela sundat. Mrknout do sani, zda tam neni usazen olejovy kondenzat a pripadne vyndat rovnou i MAP senzor a ocistit ho ( je videt na spodni strane sani, kdyz se sunda ta skrtici klapka). Zaroven odpojit baterku na alespon pul hodky nebo pres noc a nechat tak resetovat adaptivni hodnoty, aby se pak nacetly nove. Jak jsou stare zapalovaci svicky a jake znacky jsou. Na moji 406 se stejnym motorem mam za 500tis najetych km na LPG overeny Bosch FR7DC+ nebo FR6DC+ s mirne snizenym odtrhem na 0,7mm, menil jsem je tak po 30tis km ( tedy ob 2 vymeny oleje) vzdy s vymenou vzduchoveho filtru a filtru plynne faze LPG. Edited January 19 by Ferry Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.