Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Hrdza kosi prahy 308


anton308

Recommended Posts

Ahojte dneska som si všimol ze mam v prahu dieru dam foto bol som zhrozený chcel by som si to opraviť sám doma kúpil som si body 950 čierny nastrek  na ktorý sa dáva farba aj pod svetlom na nárazníku hruza majú problem aj iné modely Peugeotu z hnilobov ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tím to nevyřešíš, akorád to nebude chvíli vidět a veseleto to pojede pod tím. Normálně by to hnít nemělo, možná poškození, odření, neprůchozí odtokové kanálky atd. Nebo to někdo už opravoval a pak to má sklon k rezivění taky.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, anton308 napsal:

A co by som mal urobiť počkať kým to dohnije a potom mam kupiť nové Prahy a dat ich tam alebo ako by sa to riešilo 

 

Prvně bych počkal na jaro. A než bych začal cokoliv nakupovat, podíval bych se pod podběh, kolik tam je bláta. ;) Dál je to už jen o ošetření, broušení, odrezivění, základu atd. ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já ti jenom radím, abys nepoužíval gumoasfalt na začínajicí korozi. Nejhorší prostředek, jakej se traduje jako dobrej na korozi. Gumoasfalt je tak možná na "něco" trochu dobrej, když máš nový auto a stříkáš na čisté, zdravé místa na podvozku jako tlumič od kamínků- ale i tak, dneska je spousta jiných prostředků, jak to řešit (různé, mnohem lepší, tlumící hmoty z polyuretanu). U gumoasfaltu pod to nevidíš a vyhnije to pod tím. Ještě v kombinaci s tím, že to obrousíš atd. tak to jenom otevřeš a je to ještě horší. Jestli to chceš mít pořádně, tak se ta koroze musí otevřít- zbavit lak okolo korodujícího místa, důkladně odstranit korozi (ideálně mechanicky a vyhrát si s tím- na odrezovače zapomeň!) a pak dvousložkovýma barvama opravit- profi 2K barvy, plnič a vrch (případně i kit). Ale to neuděláš někde před barákem v zimě ani náhodou. A na barvy ve spreju rovnou zapomeň, šit největší, nic to nevydrží (možná mimo jednodenní 2K spreje).

Jestli to chceš provizorně vyřešit do jara, tak si kup sprej rezistinu (od dinitrolu) a tím místa nastříkej (samozřejmě nějak umyté a suché plochy, jak to pujde). To je takovej jednoduchej vosk (ale perfektně funguje na ochranu před vlhkostí- korozí), ale kterej jde normálně umýt a pozastaví ti rezivění. A na jaře nebo v létě (pokud máš kde to dělat) si to můžeš opravit pak pořádně 2K barvama. Nebo to dát nějakymu lakýrníkovi, kterej to umí. Gumoasfalt je univerzální šit, kterej nikdo nechce pak škrábat z auta (lepí se to, nejde to pořádně ničím z toho dostat- opálit nebo oškrábat jedině)... a to fakt nechceš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neviem či to nebudem muieť vyrezať nakuknul som pod prah a myslel som že ma porazi tolko hrdre a inač v tom gumoasfsalte je diera😶cize to budem musiet skrabat dolu ten gumoasfalt dam neskor foto po obede a prečo by som mal zabudnut na spreje podla mna su to dobre farby vždy som bol s nimi spokojny ked som lakoval parkovacie senzory alebo zrkadla predny naraznik 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stará 308 je na tom s antikorozní úpravou velmi dobře, na rozdíl např. od 508 :roll Nicméně i na 308 jsem po dvanácti letech objevil pár míst, kde už se koroze rozjíždí. Je to právě tahle oblast a oblast zadních lemů z vnitřku. Naštěstí nic, co by nešlo zachránit.
Jinak se přidávám k názoru, že pokud není čas/prostor to udělat pořádně, tak nemá smysl se tím zabývat. Rozhodně doporučuju sundat i přední blatníky. V místě, kde jsou spojené s prahem se časem probrousí lakem a začne to tam rezivět. 

IMG_20201015_193211.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a já poradím, pokud to nebudeš opravovat odborně (výměnou prahu, vyvařením atd.), ale jen přelepením ipou a barvou:), tak auto zvedej za pevnou část podvozku (třeba ukotvení ramena do karoserie), jinak brzy zvedák projede skrz práh...

jinak na ty předky prahů jsou dobré zástěrky, které navazují na plast. podběh a tu část prahu zakrývají před odletujícími kamínky, vzadu zástěrky nejsou tak potřebné, bo za kolem je plastový nárazník 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak může se to dělat i venku. Ale já bych to na mrazu dělat nechtěl :roll To bych si v klidu počkal až bude teplo. Navíc, jestli to máš opravdu hodně, bude to chtít třeba vyvařit apod. I kdyby ne, tak vybrousit, odrezovač, základovka, atd.
Nějaké maskování apod. nemá vůbec žádný smysl :myslim 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spreje jsou nevhodné, protože ti nic nevydrží a propouští vlhkost. Na nějaký plasty, na které se jen díváš je to jedno, ale jinak je to nepoužitelné na auto (ve smyslu výdrže, odolnosti), mimo 2k spreje, ktery jsou hodne drahý. Dáš si práci s důkladným odstraněním koroze a pak celou práci spláchneš sprejem, pod kterym to za půl roku začne lézt znova. Jestli to myslíš vážně a má to něco vydržet, tak 2k barvy/laky a kompresor s pistoli. A není to ani tak drahý a zvládneš to i na dvoře někdy v létě (musíš akorád vychytat počasí, aby ti nezačalo pršet 😄 ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • MJSytic changed the title to Hrdza kosi prahy 308

Pěkný :D To už bude na klempíře :myslim  Na naší 308 to po deseti letech vypadalo takhle (viz foto)
U tebe bych skoro řekl, že to vyhnilo směrem od prahu a ne od podběhu. Jako by se v té části držela voda a postupně to vyžralo jak stěnu podběhu tak prahu :myslim  

WP_20180709_11_29_09_Pro.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to skrz, tak by se to muselo minimálně vyvařit. Jestli je to jen lokální problém, tak nemá asi smyl to dělat celé. Jen vyříznout to "nezdravé" a navařit nový plech :myslim  Každopádně budeš moudřejší, až to celé odstrojíš a obrousíš. Pak bude vidět, jak moc je to v háji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...