Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

red lighting


Hics

Recommended Posts

512_tn_3.jpg

Taxem prozatím doexperimentoval s podsvětlením. Barvy samozřejmě jen vzdáleně připomínají skutečnost, která je mnohem hezčí a ďábelsky rudá až na ukazatel ujetých km. Tam to musim eště nějak vyšpekulovat. Rudý je úplně všechno i tlačítka otvírání oken, který sou za kantnou. Jen prosvětlení ovládacích prvků topení je modrý, ale to spíš kvůli rádiu. Udržet v takový tmě fo?ák je peklo...

A celý to udělat konec konců taky :mad:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za kompliment Oddie. Mám jiný typy spínačů, ale u těch co máš ty Ondro to pokud si pamatuju není nijak vážnej problém. Jen to chce si jeden vyndat a fak si dávat bedlivej pozor, kde co je, páč tam sou takový pružinky a pokud nevíš, kde maj bejt, tak se na to blbě přichází. Hlavně se nebát. Taky sem kolem toho dlouho chodil jak kočka kolem horkýho mlýka. Jediný vážný úskalí je při sundávání a opětovném nasazování ruček přístrojů. Zejména palivovoměru a teploměru. Né snad ani mechanicky, ale zpětná kalibrace, ale už víme a sme chytřejší. V případě přístrojovky používané ve starším modelu tenhle problém odpadá. Kdo to měl rozebraný až do takovýhle hloubky ví o čem mluvim. Ručky totiž nejsou nasazené přímo na hřídelkách, ale jsou nacvaknuté na plexisklovém unašeči a pokud se nesundá z hřídelky ten (ani pro to není důvod - níčenu už nevadí), tak se ani nerozladí nastavení. Novější přístrojovka má ručky bohužel nasazené přímo na hřídelkách a to je průser. Tachometr a otáčkoměr mají dorazy - respektive relativně přesně definovanou polohu a pokud se před stažením ručky udělá na ciferníku malá značka tužkou, tak s tím nejsou potíže, ale zbejvající dva budíky maj dorazy na ručce, která se sundává a pak je nutné zpětné nasazení na pístrojovce napojený na kabeláž. Před sundáním palivoměru přesně zapamatovat pozici a teploměr je největší ořech, páč jediná možnost na jakou sem zatím přišel je nechat spoštěnej motor a hlídat, kdy se spustěj sahary. Teplota pro spouštění je jasně definovaná a v tu chvíli nasadit ručku s výchylkou odpovídající teplotě. Pokud někdo má digi teploměr - má to snažší. Howg. Další případný dotazy na obědnávku...:D:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ooooo.... Díkes chlapci za pochvalu. Abych nezpych. Zrovna špekuluju nad tím LCDéčkem místo popelníku, když už ho nemůžu 4 měsíce SEHNAT!!!:mad::mad::mad: Do srazu to asi nestihnu, ale sraz to nebude poslední a tak se s tím holt vycajchnuju příště.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi se zeptam blbě ale tys tam dával folii?????? Nebo diody? Nějak sem to nepostřeh. Jo a jestli folii, kde se dá sehnat nějaká lepšejší. Dík

Jinak to vypadá suprově, nemohl bys napsat nějakej návod pro nás méně zručnější :D:D:D:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tam folie. Rozhodl sem se pro ní protože na rozdíl od 1.) obarvených žárovek: Je teplotně a časově barvostálá, takže ti po čase nevybledne a žárovky měníš za klasické bílé a nemusíš je v případě výměny dobarvovat a můžeš si vybrat, co bude rudé a co zůstane v původní barvě. 2.) LED: Vysoká pořizovací cena v případě, že je kupuješ, zbytečně složitá a zdlouhavá práce v případě, že si je vyrábíš. Nutnost polarizace a obtížnější změna jasu, nemůžeš si vybrat, co bude rudé a co zůstane v původní barvě. Folie je koupená ve filmařskejch potřebách. Má propustnost od 600 n.m. a velmi strmej náběh. Všechny vlnový délky pod touto hranicí propouští pouze v max 7% což ji dodává téměř stejné vlastnosti jako LEDkám a ve výsledku není poznat, co je prosvětlený přez folii a co ledkama. Univerzální návod asi neexistuje. Přístrojovky a tlačítka jsou různé konstrukce. Je důležité si uvědomit, že např. výsledná barva přístrojů není jak sem se původně domníval tvořená oranžovými nebo jinak zbarvenými světlovodiči, ale přím potiskem ciferníků, což vylučuje např obarvení na modro bez výměny tohoto originálního potisku, což bych ani nedoporučoval. Pokud to někdo dělá, tak musí mít vlastní čiré folie s potiskem ciferníků a to nebude v žádným případě levný, nebo tam nafláká pod původní potisk modrý ledky a bude to hnusmý. (mluvím teď o modelech 309, 405, 406. u jiných to menám prakticky ověřeno a nechci pašit). Tak dál... Takže v mým případě: Demontovat přístrojovku a z ní pak čelní průhledný kryt (no problem).

Dále následuje peripetie s ručkama budíků, která je popsána o pár článků výš a už se mi to nechce psát znova. Teď můžou nastat dvě variany. Buď je ciferníková folie v jednom kuse (starší model 405/309), nebo má každej budík vlastní folii (novější model 405/406). Tak jako tak se musí opatrně sloupnot. Nahřát fénem, pomocí skalpelu opatrně odchlípnout nějakej růžek a BEZ POUŽITÍ JAKEJCHKOLIN NÁSTROJŮ - jen prsty (hrozí poškrábání folie) folii sloupnot. Je přilepená velmi \"košér\" lepidlem, který neklade velkej odpor a umožňuje opětovné nalepení folie (taková ta \"žvejkačka\"). No a teď už jen vystříhat s folie příslušný obrazce, lípnout na foli a tu zpátky na budíky. Kdo chce třeba modrý ručky tak: Ručky sou v originále čirý, podbarvený ze spodní strany oranžovou reflexní barvou. Tu je třeba opatrně jemným snirkem (vodním) odbrousit a ručku natřít znova na bílo. (určitě vypadá přez den líp než modrá). Následně z modré folie vystřihnout co možná nejpřesnější tvar mezikruží a přilepit na ručku zespoda. Né na plexo pod ručkama!!! Nikdy se vám nepovede folii přesně vycentrovat a na základnovém plexu jsou navíc dorazy pro ručky teploměru a palivoměru a dělalo by to bordel. Pro rudé ručky platí totéž, jen se nemusí odstrňovat barva z ruček. Teď to celý zase poskládat a kalibrace je popsána zase v předchozím článku. Už mě bolej prsty a steně je to skoro všechno. Celej zdar závisí na vaší šikovnost a trpělivosti, ale tady sou samý šikulové, tak sem zvědav, kdo to eště stihne do srazu....:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hics:No prostě je vidět ,že jsis dal záležet a ,že se ti to povedlo jízda v noci s tímto ossvětlenímje super taky jsem měl tu čest to vidět a přijít do styku s Hicem je to super BOREC a člověk.Skláním se před jeho osobností.;););)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čéče chlapi, mějte rozum a moc mě tu nevychvalujte. Fakt o to nestojím (nic ve zlým) Prostě mám radost, když můžu někomu pomoct a poradit. To? vše. To Oddie: Proč si myslíš, že sem si naskládal u stodoly ty palety čítající minimálně výškový rozdíl? :D:cool: To Krmy: To co dlužím odlétá zejtra. Holt se beránek s otřásáním trochu opozdil. Mrzí me to, ale až příjdu na to, jak bejt rentiérem (proč sem na to sakra neštudoval?), tak bude po všech stranách spokojenost. Jó a eště mám docela podstatnej kus tý rudý folie, tak kdo má záujem....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky sem o tom zprvu uvažoval, ale na vrakáči za ní chtěj 1500,- , tak sem to risknul. A propo, zatím sem na všech 205 tkách viděl jen přístrojovku osvětlenou ze předu, nikoliv prosvětlenou ze zadu... To by jaxi měnilo situaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...