Jump to content

Odvzdušnění spojky P407


Recommended Posts

Ahoj, potřeboval bych pomoct nebo poradit s odvzdušněním spojky na peugeotu 407, motor 2.2 benzín a 6st převodovka. Po výměně motoru jsem chtěl odvzdušnit spojku a nedošlo mi, že to není MB Sprinter na které jsem zvyklý a že to je jinak než našlapat, povolit, našlapat povolit Udajně je potřeba buďto pod tlakem hnát kapalinu do odvzdušňováku, nebo vzduch vysát podtlakem. Ať jsem zkoušel cokoliv tak to prakticky nemělo žádný efekt. Díky za případné rady

Link to post
Share on other sites

Jak dělám občas tu automechanickou brigádu, tak mohu potvrdit, že co systém, to jiný způsob.... Ač se to zdá divné, protože princip by měl být stejný, je to tak.... Většinou přijde na řadu nějaké moudro z internetu, upravené podle místních materiálových možností.... Takže přímo na 407 ti neporadím, ale na Focusu stačilo nechat chvilku protékat a bylo.... Během protékání se ale nesmělo šlápnout na pedál, jinak se začínalo znovu.... Tento postup jsem vyčetl na Ford fóru.... U toho Focusu to ani netrvalo dlouho, ale pamatuju auto (bohužel už nevzpomenu jaké), kde to protékalo půl dne.... To protékání je spíš takové vykapávání.... Jeho rychlost se nastaví tak, aby dokázala strhnout vzduchovou bublinu, ale aby nekapalo zbytečně moc brzdovky.... Takže jsem ti moc nepomohl, jenom něco naznačil.... :blablabla :roker

Link to post
Share on other sites

Hafity : Díky za radu. Podobně mi poradil i někdo na FB, tak jsem to zkusil. Prvně jsem odpojil přívodní hadičku, trvalo to ale cca po půl hodině pomalého kapkání už byl stabilní čůrek :D Připojil jsem to k válečku, odpojil odvzdušňovák a po chvili znova. Postupně jsem dolíval brzdovku. Pak jsem to zadělal, pedál už nezůstává na podlaze a klade odpor, asi by i šlo jet. Ale není to ideál, po zmáčknutí se vrátí asi jen do půlky. Takže zítra zkusím pokračovat, nechám to téct delší dobu.

 

Ozzy : Taky mě to napadlo, ale nemám jiné víčko :(  Ale pokud nepomůže ten první postup tak zkusím sehnat a zkusím to jak píšeš. Děkuji

Link to post
Share on other sites

DNeska mi to víčko spadlo někam do motoru a po půl hodině jsem ho našel na nápravnici. Pak jsem se sám sebe ptal, proč jsem z těch 4 rozebraných aut vlastně neschoval ani jedno víčko od brzdovky kdyby jej někdo ztratil :D

 

Myslíš že tomu dalšímu odvzdušnění pomůže když to teda ještě otevřu a nechám dále protékat ? 

Link to post
Share on other sites

Stále nic. Když to nechám povolené, chvili kapalo, te´d už to stabilně teče stejným proudem, pořád dolévám a pořád to teče stejně. zavřu, šlápnu na spojku a ta stejně zůstane v půlce.  Pomocný váleček ko ? :(

 

Link to post
Share on other sites

Teď bych asi zkusil našlapat.... Ale ne, jako u brzd, ale vždy jen jednou sešlápnout, podržet, povolit odvzdušňovák, utáhnout ho a pustit pedál.... Chce to kontrolovat, co z toho leze, nejlépe přes průhlednou hadičku na odvzdušňováku....

Link to post
Share on other sites

rozhodně to podle mě neuděláš sám, nebo jako ideálně k tomu doporučuju bejt ve dvou jeden ovlada pedál druhej otvírá a zavírá odvzdušnovák, jak piše Hafity přes hadičku sledovat .. 
pedal dolu otevřít ventil, zkontrolovat hadičku , zavřít ventil, zvednout pedal nahoru, znovu pedal dolu , otevřít ventil sledovat hadičku atd, dokud to nezačne něco dělat , co jsem dělal naposled výměnu válečku u oktávky tak nam z toho taky už nešel vzduch ale pedal byl pořád dole, prostě to chtělo s tim chvilku hejbat a pak to zavřít, nechat pedal nahoře a znovu hejbat už bez odvzdušňováku. 

Link to post
Share on other sites
V 13. 1. 2021 at 9:10, sharpers napsal:

Stále nic.

Tak jak :myslim  Nějaký posun k lepšímu :myslim  Celkem mně to zajímá, když si vzpomenu, jak je to kolikrát na mašli.... Teda až na toho Focuse, tam to bylo v pohodě a rychle....

Link to post
Share on other sites

No ve dvou lidech....pedál spadne dolů, zatížím ho výfukovými svody, povolím odvzdušňovák a stejně není posun k lepšímu :D:D Po chvilce laborování to dopadlo asi takhle : Udajně to u 407 funguje tak, že nechám pedál nahoře, otevřu víčko brzdovky, povolím odvzdušňovák a jenom dolívám brzdovku. Ze začátku to chvili teklo, chvili kapalo. Řekl jsem si že ještě zkusím váleček, tak jsem sundal hadičku hydrauliky, váleček ven. Vypadá ok, z hadičky teče hydraulika rovným proudem tak tam už snad vzduch není. Váleček jsem zalil brzdovkou, připojil a vše utáhnul. Když váleček ručně zamáčknu tak klade odpor, brzdovka se v nádobce o milimetr až dva zvedne, takže to je ok. Když zmáčku pedál tak váleček rukou zamáčknout nejde, takže tlak to drží a vše vypadá ok. Nicméně stejně pedál spadne na podlahu a sám nevyjde nahoru. Jsem z toho už trochu zničen :D

 

Až po chvili jsem zjistil, že spojka má vlastně dva válečky. Pomocný na převodovce, ten vypadá ok. Pak je hlavní na pedálu pod brzdovým posilovačem. Ten nemá odvzdušňovák a nevím jak ho zkontrolovat. Mechanik poradil buďto lehce fouknout přes víčko na brzdovce ať vznikne trochu tlak, nebo spodem přes odvzdušňovák tlačit brzdovku dokud se nebude zvedat v nádobce, ale na tohle nemám vybavení :D

 

Přesně jak píšeš Ozzy : na cokoliv co na 407 dělám tak abych kupoval nějaké nové vybavení. Řikal sem si že nevadí, že aspoň vybavím garáž, ale po čase mě to začíná fakt štvát :D

Link to post
Share on other sites
před 7 hodinami, Háček napsal:

je to tak no , bohužel .. chtěl jsem naspat zlatý lanko ale jak u kterýho auta .. :D 

asi tak :super ,  proč to dělat jednoduše lankem, které tě přežije (myslím obyčejné lanko bez samostavu), když to jde složitě--hlavní válec, pomocný válec, propojovací hadička, odvzdušnovat, řešit kapalinu...

Link to post
Share on other sites

no hele ja mam spotřebu lanek u 106ky docela vysokou :D něco tam bude špatně jen nevim co .. pokaždýž když zvednu předek auta tak se prostě opře tyčka řízení o lanko a pokaždý se v tom místě vydře bowden a lanko se v tom místě pak pomalu trhá .. :D ale u 405 drží fuurt, hlavně výměna je jednoduchá , žádný odvzdušnění atd .. ale to už odbíháme od tematu

Link to post
Share on other sites

většinou je to neorigo lankem, nebo je lanko ve špatné trase, ta neorigo lanka jsou jednou dlouhá, pak krátká a musí se vést jinudy atd.,  něco tam máš opravdu špatně--jinak lanko s plastovým vnitřkem je téměř nezničitelné :myslim

Link to post
Share on other sites

Hotovo :D Odvzdušněno , všu funguje jak má :) 

 

Opravdu byl zavzdušněný hlavní váleček spojky. Když se odvzdušňuje klasicky tím ,že jen protéká kapalina tak se hlavní váleček neodvzdušní protože se tam ta hydraulika nedostane - za normální okolností se sám nezavzdušní tak moc jak se to povedlo mě. Pomohlo že jsem pohýbal tím pomocným válečkem, šla slyšet někde přetékat kapalina pod brzdovým válcem, pak jsem otevřel odvzdušňovák, k němu jsem nyní připojil hadičku s kapalinou aby šli vidět bublinky. Jak to dobublalo, zavřel jsem ho, zase váleček pomačkal, zase chvili oetvřel ,a tak 3x dokola. Vše zavřel, vrátil na místo, dolil kapalinu a spojka jede jak má :)  Asi by to chtělo ještě jednou, je tam vůle v pedálu první centimetr ale už to kašlu, když to pojede v pohodě tak na to nešahám :D:D

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...