sharpers 243 Posted January 9 Share Posted January 9 Ahoj, potřeboval bych pomoct nebo poradit s odvzdušněním spojky na peugeotu 407, motor 2.2 benzín a 6st převodovka. Po výměně motoru jsem chtěl odvzdušnit spojku a nedošlo mi, že to není MB Sprinter na které jsem zvyklý a že to je jinak než našlapat, povolit, našlapat povolit Udajně je potřeba buďto pod tlakem hnát kapalinu do odvzdušňováku, nebo vzduch vysát podtlakem. Ať jsem zkoušel cokoliv tak to prakticky nemělo žádný efekt. Díky za případné rady Quote Link to post Share on other sites
Hafity 2,012 Posted January 10 Share Posted January 10 Jak dělám občas tu automechanickou brigádu, tak mohu potvrdit, že co systém, to jiný způsob.... Ač se to zdá divné, protože princip by měl být stejný, je to tak.... Většinou přijde na řadu nějaké moudro z internetu, upravené podle místních materiálových možností.... Takže přímo na 407 ti neporadím, ale na Focusu stačilo nechat chvilku protékat a bylo.... Během protékání se ale nesmělo šlápnout na pedál, jinak se začínalo znovu.... Tento postup jsem vyčetl na Ford fóru.... U toho Focusu to ani netrvalo dlouho, ale pamatuju auto (bohužel už nevzpomenu jaké), kde to protékalo půl dne.... To protékání je spíš takové vykapávání.... Jeho rychlost se nastaví tak, aby dokázala strhnout vzduchovou bublinu, ale aby nekapalo zbytečně moc brzdovky.... Takže jsem ti moc nepomohl, jenom něco naznačil.... Quote Link to post Share on other sites
ozzy56 6,561 Posted January 10 Share Posted January 10 někdy je dobré našroubovat na nádobku jiné víčko s ventilkem z kola a TROCHU fouknout pumpičkou Hafity and sharpers 2 Quote Link to post Share on other sites
sharpers 243 Posted January 10 Author Share Posted January 10 Hafity : Díky za radu. Podobně mi poradil i někdo na FB, tak jsem to zkusil. Prvně jsem odpojil přívodní hadičku, trvalo to ale cca po půl hodině pomalého kapkání už byl stabilní čůrek Připojil jsem to k válečku, odpojil odvzdušňovák a po chvili znova. Postupně jsem dolíval brzdovku. Pak jsem to zadělal, pedál už nezůstává na podlaze a klade odpor, asi by i šlo jet. Ale není to ideál, po zmáčknutí se vrátí asi jen do půlky. Takže zítra zkusím pokračovat, nechám to téct delší dobu. Ozzy : Taky mě to napadlo, ale nemám jiné víčko Ale pokud nepomůže ten první postup tak zkusím sehnat a zkusím to jak píšeš. Děkuji Quote Link to post Share on other sites
Hafity 2,012 Posted January 10 Share Posted January 10 TVL to přeci není ani možný abys zrovna TY neměl v tý hromadě dílů jedno podělaný víčko.... Quote Link to post Share on other sites
sharpers 243 Posted January 10 Author Share Posted January 10 DNeska mi to víčko spadlo někam do motoru a po půl hodině jsem ho našel na nápravnici. Pak jsem se sám sebe ptal, proč jsem z těch 4 rozebraných aut vlastně neschoval ani jedno víčko od brzdovky kdyby jej někdo ztratil Myslíš že tomu dalšímu odvzdušnění pomůže když to teda ještě otevřu a nechám dále protékat ? Quote Link to post Share on other sites
sharpers 243 Posted January 13 Author Share Posted January 13 Stále nic. Když to nechám povolené, chvili kapalo, te´d už to stabilně teče stejným proudem, pořád dolévám a pořád to teče stejně. zavřu, šlápnu na spojku a ta stejně zůstane v půlce. Pomocný váleček ko ? :( Quote Link to post Share on other sites
Hafity 2,012 Posted January 13 Share Posted January 13 Teď bych asi zkusil našlapat.... Ale ne, jako u brzd, ale vždy jen jednou sešlápnout, podržet, povolit odvzdušňovák, utáhnout ho a pustit pedál.... Chce to kontrolovat, co z toho leze, nejlépe přes průhlednou hadičku na odvzdušňováku.... Háček 1 Quote Link to post Share on other sites
Háček 295 Posted January 16 Share Posted January 16 rozhodně to podle mě neuděláš sám, nebo jako ideálně k tomu doporučuju bejt ve dvou jeden ovlada pedál druhej otvírá a zavírá odvzdušnovák, jak piše Hafity přes hadičku sledovat .. pedal dolu otevřít ventil, zkontrolovat hadičku , zavřít ventil, zvednout pedal nahoru, znovu pedal dolu , otevřít ventil sledovat hadičku atd, dokud to nezačne něco dělat , co jsem dělal naposled výměnu válečku u oktávky tak nam z toho taky už nešel vzduch ale pedal byl pořád dole, prostě to chtělo s tim chvilku hejbat a pak to zavřít, nechat pedal nahoře a znovu hejbat už bez odvzdušňováku. Quote Link to post Share on other sites
Hafity 2,012 Posted January 16 Share Posted January 16 V 13. 1. 2021 at 9:10, sharpers napsal: Stále nic. Tak jak Nějaký posun k lepšímu Celkem mně to zajímá, když si vzpomenu, jak je to kolikrát na mašli.... Teda až na toho Focuse, tam to bylo v pohodě a rychle.... Quote Link to post Share on other sites
ozzy56 6,561 Posted January 16 Share Posted January 16 no čím novější auto, tak potřebuješ na pitomou spojku vybavenou dílnu za milion a pět pomocníků sharpers and Hafity 2 Quote Link to post Share on other sites
Háček 295 Posted January 16 Share Posted January 16 je to tak no , bohužel .. chtěl jsem naspat zlatý lanko ale jak u kterýho auta .. Hafity and ozzy56 2 Quote Link to post Share on other sites
sharpers 243 Posted January 16 Author Share Posted January 16 No ve dvou lidech....pedál spadne dolů, zatížím ho výfukovými svody, povolím odvzdušňovák a stejně není posun k lepšímu Po chvilce laborování to dopadlo asi takhle : Udajně to u 407 funguje tak, že nechám pedál nahoře, otevřu víčko brzdovky, povolím odvzdušňovák a jenom dolívám brzdovku. Ze začátku to chvili teklo, chvili kapalo. Řekl jsem si že ještě zkusím váleček, tak jsem sundal hadičku hydrauliky, váleček ven. Vypadá ok, z hadičky teče hydraulika rovným proudem tak tam už snad vzduch není. Váleček jsem zalil brzdovkou, připojil a vše utáhnul. Když váleček ručně zamáčknu tak klade odpor, brzdovka se v nádobce o milimetr až dva zvedne, takže to je ok. Když zmáčku pedál tak váleček rukou zamáčknout nejde, takže tlak to drží a vše vypadá ok. Nicméně stejně pedál spadne na podlahu a sám nevyjde nahoru. Jsem z toho už trochu zničen Až po chvili jsem zjistil, že spojka má vlastně dva válečky. Pomocný na převodovce, ten vypadá ok. Pak je hlavní na pedálu pod brzdovým posilovačem. Ten nemá odvzdušňovák a nevím jak ho zkontrolovat. Mechanik poradil buďto lehce fouknout přes víčko na brzdovce ať vznikne trochu tlak, nebo spodem přes odvzdušňovák tlačit brzdovku dokud se nebude zvedat v nádobce, ale na tohle nemám vybavení Přesně jak píšeš Ozzy : na cokoliv co na 407 dělám tak abych kupoval nějaké nové vybavení. Řikal sem si že nevadí, že aspoň vybavím garáž, ale po čase mě to začíná fakt štvát Quote Link to post Share on other sites
Hafity 2,012 Posted January 16 Share Posted January 16 před 1 hodinou, sharpers napsal: Pomocný na převodovce, To má ještě váleček po staru vně převodovky, co tlačí na vypínací páku Quote Link to post Share on other sites
Háček 295 Posted January 16 Share Posted January 16 ty vole to je zas věc .. teď bych zkusil zajít do antikvariátu a koupil kouli na věštění a zeptal se jí Quote Link to post Share on other sites
ozzy56 6,561 Posted January 16 Share Posted January 16 před 7 hodinami, Háček napsal: je to tak no , bohužel .. chtěl jsem naspat zlatý lanko ale jak u kterýho auta .. asi tak , proč to dělat jednoduše lankem, které tě přežije (myslím obyčejné lanko bez samostavu), když to jde složitě--hlavní válec, pomocný válec, propojovací hadička, odvzdušnovat, řešit kapalinu... sharpers 1 Quote Link to post Share on other sites
Háček 295 Posted January 16 Share Posted January 16 no hele ja mam spotřebu lanek u 106ky docela vysokou něco tam bude špatně jen nevim co .. pokaždýž když zvednu předek auta tak se prostě opře tyčka řízení o lanko a pokaždý se v tom místě vydře bowden a lanko se v tom místě pak pomalu trhá .. ale u 405 drží fuurt, hlavně výměna je jednoduchá , žádný odvzdušnění atd .. ale to už odbíháme od tematu Quote Link to post Share on other sites
ozzy56 6,561 Posted January 16 Share Posted January 16 většinou je to neorigo lankem, nebo je lanko ve špatné trase, ta neorigo lanka jsou jednou dlouhá, pak krátká a musí se vést jinudy atd., něco tam máš opravdu špatně--jinak lanko s plastovým vnitřkem je téměř nezničitelné Quote Link to post Share on other sites
sharpers 243 Posted January 16 Author Share Posted January 16 Hotovo Odvzdušněno , všu funguje jak má Opravdu byl zavzdušněný hlavní váleček spojky. Když se odvzdušňuje klasicky tím ,že jen protéká kapalina tak se hlavní váleček neodvzdušní protože se tam ta hydraulika nedostane - za normální okolností se sám nezavzdušní tak moc jak se to povedlo mě. Pomohlo že jsem pohýbal tím pomocným válečkem, šla slyšet někde přetékat kapalina pod brzdovým válcem, pak jsem otevřel odvzdušňovák, k němu jsem nyní připojil hadičku s kapalinou aby šli vidět bublinky. Jak to dobublalo, zavřel jsem ho, zase váleček pomačkal, zase chvili oetvřel ,a tak 3x dokola. Vše zavřel, vrátil na místo, dolil kapalinu a spojka jede jak má Asi by to chtělo ještě jednou, je tam vůle v pedálu první centimetr ale už to kašlu, když to pojede v pohodě tak na to nešahám Háček 1 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.