vlaasak 0 Posted January 3 Share Posted January 3 (edited) Ahoj lidi, mám v garáži kamarádovu 207čku, které za jízdy přestal z ničeho nic běžet motor, auto skončilo u mě. Zjistil jsem na diagnostice že je zamčená ECU jednotka, auto klíč rozpozná motor točí ovšem nehodí jiskru ani nedá palivo do válce. je tu někdo kdo dokáže odemknout ECU jednotku aniž by k tomu potřebovat celé auto klidně jednotku zašlu poštou nebo tak něco, nebo nějaká firma která takovou věc dokáže a nebude za to chtít 10k? Díky za jakoukoli pomoc Edited January 3 by vlaasak Quote Link to post Share on other sites
inoxing 490 Posted January 3 Share Posted January 3 Komunikace KO BSI-ECU. Zbytečný něco odblokovávat, stačí najít důvod, proč nekomunikuje - voda, oxidace , kabel vyhnil.....atp. Quote Link to post Share on other sites
vlaasak 0 Posted January 3 Author Share Posted January 3 Děkuju moc za odpověď, ještě tam místo čeká na odpověď jednotky BSI skáče NEPLATNÁ HODNOTA, a někdy se to tak na 10tinu vteřiny odblokuje a motor jakoby skytne a hned chcípne a zase píše zablokováno,ale to je vážně jen jakoby “škrtnutí” a úplně nepravidelně jak kdy... Takže i takhle myslíte chyba komunikace? A nemáte například schéma kabelů po kterých jít z BSI do ECU? Já nemám nic ani přístup knim je to rok 2007. Zkusím zítra nějak procinknout kabel po kabelu multimetrem, tak bych na to mohl přijít nemyslíte? Díky za rady Quote Link to post Share on other sites
jarokare 3,224 Posted January 3 Share Posted January 3 Mám tu schema na 1.6 , která je podobná , zaměř se na napájení z pojistkovky motoru , dost často odcházely relátka v pojistkovce , nejlepší je vyzkoušet jinou pojistkovku (kódovat se nemusí) 5FW.pdf Quote Link to post Share on other sites
vlaasak 0 Posted January 3 Author Share Posted January 3 (edited) Děkuju moc, zítra se na to vrhnu Edited January 3 by vlaasak Quote Link to post Share on other sites
vlaasak 0 Posted January 5 Author Share Posted January 5 (edited) Dobrý den, po přezkoumání a proměření kabeláže dle schámatu, které se doopravdy shoduje s 1.4, jdou proudy asi tam kam mají, ale jedno místo mě není jasné, zaměřil jsem se po vašich radách na skříňku pojistek v motoru, a po zapnutí klíčku mě jde proud 12V na pojistku F9 (ABS/ESP, spínač brzdového světla) to chápu, ale na F10 (akční členy počítače motoru) a F5 (čerpadlo v nádrži) blikne tak půl vteřiny po zapnuti klíčku, slyšim sepnuté čerpadlo,ale jakmile vypne čepadlo na pojistce F 10 a F5 najednou proud 0V na F9 ale pořád je.Když al zase sepne čerpadlo opět na F10 a F5 je proud 12V na tu vteřinku než dotlakuje potom zase 0V jak je to možné když dle schématu za relátkem které spouští proud do těchto 3 pojistek má byt proud pořád, není to právě ten problém? Zkoušel jsem to i při vypnutém eco režimu, a projev pořád stejny. Při startováníproud na F5(benzínové čerpadlo) nejde což je mi taky divné, a na F10 (akční členy motoru) při startu opět proud jde. Má to tak být a nebo je ta skríňka v čudu. Zdůrazňuji že už sháním jinou, ale rád bych to svámi prokonzultoval. Edited January 5 by vlaasak Dodání fotografie Quote Link to post Share on other sites
inoxing 490 Posted January 5 Share Posted January 5 (edited) Já ti to řeknu takhle- originální schémata kolikrát neodovídají vnitřnímu zapojení jednotek (tahle pojistková skříň je taky částečně jednotka- není to hloupé mechanické propojení pinů na konektoru a jen kontakty a relé, co máš třeba na VW jako e-box). Proto, neber vnitřní zapojení jednotky jako 100% přepis originálního vnitřního schema- kolikrát je relé před pojistkou nebo obráceně a ve schemátu je to jinak (originální schéma PSA, což je i toto. Už jsem se těhle jednotek pár naopravoval a taky jsem si zezačátku říkal, že to není možný, že podle schema je to takhle a ejhle- bylo jinak. Schema vodičů odpovídá, to je ok, ale vnitřní zapojení jednotek nemusí odpovídat tak, jak je zakreslené. Tedy, pokud se ti nezdá, že jde do jednotky napájení, tak ho direktivně propoj (třeba na příslušnou pojistku, kde se ti to nezdá) a zkontroluj na jednotce. Nedávno jsem opravoval tuhle jednotku, kde bylo KO kontakt relé a občas jelo občas nejelo. Nebo se mě stalo, že uhnil ovládací kabel na relé (na motorovém svazku), které spíná tvrdé napájení do jednotky motoru (v tom byla BSM nevinně). Variant je více. Můžeš odzkoušet podezřelou větev napojením příslušné pojistky v BSM propojením na 12V (třeba přes 21W žárovku nebo 10A pojistku). Měřit a měřit. Edited January 5 by inoxing Quote Link to post Share on other sites
vlaasak 0 Posted January 5 Author Share Posted January 5 Díky moc za cenné rady věděl jsem že ta řídící jednotka hraje nějakou roli jen mě mátlo to relé, za vaše rady díky moc na to bych nikdy nepřišel.Kamarád má berlingo stim samým motorem (teda v 1.6) zkusím si to omrknout jak to maká tam a budu nějak pokračovat a dám vědět k čemu jsem se domeřil popřípadě nedoměřil. Quote Link to post Share on other sites
vlaasak 0 Posted January 8 Author Share Posted January 8 ještě jsem nepokračoval v pátrání, ale vzpoměl jsem si na jednu věc kterou jsem ovšem jako příčinu vyloučil, nicméně asi by stálo za to, jím sem napsat auto přijelo se závadou P0053 Vyhřívání HO2S (řada1, snímač 1) to přeci, ale nemůže způsobit že auto chcípne při rozjezdu z křižovatky a už ho nenastartuji ne? a už nejde nastartovat... majitel mi říkal že kontrolka motoru za jízdy nesvítila... Quote Link to post Share on other sites
inoxing 490 Posted January 8 Share Posted January 8 Ne, tím to nebude, i bez lambdy to nastartuje. Hafity 1 Quote Link to post Share on other sites
Háček 295 Posted January 10 Share Posted January 10 pokud je druhý klíč, zkusil bych druhý klíč .. na 106 mi taky jde auto nastartovat pouze na jeden klíč a oba mají imo. jinak jak už tu zaznělo projít kabely k jednotce, prošel bych kostry, konektory na baterce atd. Odpojit baterku pres noc a zkusit ráno, bych klidně pak taky zkusil. Hafity 1 Quote Link to post Share on other sites
vlaasak 0 Posted January 25 Author Share Posted January 25 vyřesěno Ahoj tak dávám info že byla v čudu jednotka motoru, sehnal jsme náhradní sadu zapojil auto nastartovalo, začal jsem od ECU a problém vyřešen, ale svítí mě tu ještě airbagy kdyby jste někdo měl schéma nemělo by to chybu nebo někdo nějaká rada? Quote Link to post Share on other sites
bmw320e46 0 Posted January 30 Share Posted January 30 V 25. 1. 2021 at 18:39, vlaasak napsal: vyřesěno Ahoj tak dávám info že byla v čudu jednotka motoru, sehnal jsme náhradní sadu zapojil auto nastartovalo, začal jsem od ECU a problém vyřešen, ale svítí mě tu ještě airbagy kdyby jste někdo měl schéma nemělo by to chybu nebo někdo nějaká rada? Ahoj Vlasak. Vymenil si RJ motora za pouzitu ?.... bolo nutne programovat / kodovat ? ...alebo si ju len namontoval a auto nastartovalo ? Vdaka za info Quote Link to post Share on other sites
Hafity 2,007 Posted January 30 Share Posted January 30 Píše, že vyměnil celou sadu, ne jenom ŘJ.... Quote Link to post Share on other sites
vlaasak 0 Posted January 30 Author Share Posted January 30 Ahoj pozor, jen na zkoušku jsem vymenil celou sadu abych vyloučil problém s dráty a BSM, pak jsem nechal naklonovat ECU a bylo po problému BSI Bylo v poradku ale byla to taková loterie byl jsem smířen stim ze budu kdyžtak ještě klonovat BSI, ale klaplo to bez toho. nemas za co ať se daří Quote Link to post Share on other sites
vlaasak 0 Posted January 30 Author Share Posted January 30 A měnil jsem ji za použitou z nějaký 88kw 1.6tky, ale číslo seděli jednotek tak jsem to risknul a dobrý Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.