Jump to content

Přidelani turba na 307 sw 2.0 16v 100kw


Recommended Posts

@vagitak čistě teoreticky to jde, když budu vycházet z toho, že ve vysokých otáčkách bude krouťák už celkem padat, řekněme že u 6t může mít kolem 160Nm, tak musíš nechat ten motor točit na cca 6600ot. Což ot to, posunutím omezovače to asi bude možné, otázka je, na jak dlouho....

Ale nejspíše se nezměnilo skoro nic, stálo to nějaké prachy a jede to furt stejně.

Link to post
Share on other sites

Mrkni se na youtube a do zahraničí (jižní amerika). Ale pokud to myslíš vážně, bude to stát hodně peněz a ještě víc, když to bude někdo dělat cizí. 100K do toho padne jak nic. Jestli chceš upravovat, sežeň si radši něco original s turbem (jako je třeba ofce/golf1.8T), kde se jenom změnou map dokážeš celkem vyšplhat s výkonem nahoru bez dalších úprav motoru/spojky atd.

Link to post
Share on other sites
před 15 hodinami, vagi napsal:

Mohu se zeptat, jak bylo dosaženo chiptuningem na 110kW?

Byl jsem s tim primo v Autochip sokolov

byla tam i nabidla na vetsi vykon 116kw to uz byla sport uprava ja si nechal udelat jen standart na 110kw

Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, inoxing napsal:

Mrkni se na youtube a do zahraničí (jižní amerika). Ale pokud to myslíš vážně, bude to stát hodně peněz a ještě víc, když to bude někdo dělat cizí. 100K do toho padne jak nic. Jestli chceš upravovat, sežeň si radši něco original s turbem (jako je třeba ofce/golf1.8T), kde se jenom změnou map dokážeš celkem vyšplhat s výkonem nahoru bez dalších úprav motoru/spojky atd.


Dobre dekuji za radu.

prave ze jsem koukal ze tyhle motory 2.0 16v se delaly s turbem 

a tak me napadlo ze bych tam to turbo zkusil pridelat pripadne kdyby to nefungovalo jak ma tak bych to samozrejmne sundal

jen me napadlo ze kdyz se ty motory delaly i s turbem ze by to mohlo vydrzet nejakou dobu.

 

Link to post
Share on other sites

Do 307 se nikdy nedával turbo benzín. Řada EW ani řada TU neměla nikdy přeplňovánî originálně, jsou to atmo motory. Turbo je akorad nafta. Tzn. jediná cesta k předělání EW řady (což je i tvůj motor) na turbo je cestou vlastního vývoje.

Link to post
Share on other sites

Turbo se dělalo jenom XU, z kterého EW vychází, ale nevím jestli by ty díly mezi sebou pasovaly. Nejlepší to budeš mít když si to uděláš sám, ale jestli nevíš čím začít tak to pro tebe možná bude moc velké sousto. Pokud si většinu věcí vyrobíš sám, tak se dá dostat na velice rozumné cenovky. Můžeš začít tím že si seženeš aftermarket řídící jednotku, intercooler, vstřiky, Wideband lambdu, vhodné turbo, hadičky k němu a nějaké trubky na svody a sání a takové blbosti. Pokud pojedeš malý tlak, mělo by to být OK, ale možná nebude od věci snížit kompresi. Samozřejmě na velké výkony kované díly :) 

Link to post
Share on other sites

Turbo u tohohle auta s tímhle motorem by se mi též líbilo :) Ale je pravda, že z hlediska ceny/náročnosti/nikdo to skoro nedělá by bylo lepší na úpravu nějakýho golfa. Jenže mě osobně třeba golf nic neříká, ona 307 se nezdá, ale umí překvapit. To SW drží v zatáčkách fakt parádně a když tomu zatopím pod kotlem a nebojím se otáček ( a naučím se s tím pracovat), tak kolega co má BMW 2.5 V6 (170kW) docela čumí, jaký to umí bejt žihadlo. Osobně bych se možná vydal cestou přestavby RFN->RFK :myslim

Link to post
Share on other sites

Za mě koncern nesmí do domu, takže to nepřipadá v úvahu :D A člověk se při tom kutění leccos naučí. Ale pokud máš jen jedno auto, tak zástavbu turba nedoporučuji, není to záležitost na tejden :D Přestavba na RFK by byla za chvilku, a je to slušný nárůst výkonu na kterém můžeš dále stavět.

Link to post
Share on other sites

Horší legalizovat. Nevím, zda by nebyl problém, protože RFK se snad dávalo jen do hatche/CC, do SW/break ne. Nevím, zda by to nebyl problém. Ale už jsem měl takový cukání to někdy udělat. Náhodou někdo zkušenost, jak by probíhala v tomto případě legalizace? Není to vyloženě výměna celýho motoru, ale "jen" hlavy, sání, svodů a dalších blbin (variabilní časování atd). někdo tvrdí, že musí dát povolení výrobce, někdo zase, že stačí povolení na přestavbu na STK... Tohle by zas tak velký zásah do vozu nebyl, tak by to nemuselo být legislativně složité. Docela bych se do toho i vrhl xD 

Edited by VojtouNerCZ
Link to post
Share on other sites

Je vůbec nějaký značení na hlavě? Já myslím že ne, a i kdyby, tak stačí zahladit a nikdo to na STK nepozná. Jediný problém by mohly být emise. Jestli chceš řešit papírování, tak to se můžeš vyprdnout na přestavbu a dát tam ten motor v kuse. Buď získat povolení od automobilky, nebo přes polsko/německo, ale sranda to nebude. Jestli někdo zná lepší způsob, tak se rád přiučím

Link to post
Share on other sites

Číslo nevím, ale od pohledu to poznají, kor když si naposledy fotili motorovej prostor :D Emise určo problém nebude. Auto plní E4 a v papírech mám E3, takže případnou díru tam mám vyřešenou. A zase zbytečný dávat celej motor když ten co mám funguje a liší se to jen nahoře, no. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...