Jump to content

Peugeot 306 break 1.4i nepravidelný voľnobeh v nižších teplotách


Recommended Posts

Čaute, vlastním Peugeot 306 break 1.4i r.v. 1998. V poslednom čase, v nižších teplotách, najmä ak auto stálo na mieste 3-4 dni som si všimol, že po naštartovaní sa motor ako keby zadrhával. Znel ako traktor. Navyše bol dosť hlučný a mal veľmi nepravidelný voľnobeh spojený s nízkym výkonom. Akonáhle som ale pridal do otáčok, cca. Tých 1500 motor znel úplne v poriadku. Keď som pustil nohu z plynu, opäť to isté. Takto som prešiel približne kilometer, vtedy sa motor zohrial už na tých 70°C a všetko bežalo bez problémov. Myslíte, že by som sa mal niečoho obávať, alebo to je len spôsobené zimou? Vopred ďakujem za odpovede a rady. 

Edited by Adrián 306 break
Link to post
Share on other sites
  • Adrián 306 break changed the title to Peugeot 306 break 1.4i nepravidelný voľnobeh v nižších teplotách

Začni s palivom ano ;)

Ak sa nezmení nič tak to môže byť niečo čo sníma teplotu motora, ja by som pozeral po snímači teploty vzduchu (taky sivý malý je na psodnej strane telesa šrktiacej klapky a na snímače teploty vody (hlavne zelený snímač), ten tuším tiež ovplyvňuje otáčky motora.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Vďaka za odpovede. Auto vlastním pol roka a stále som tankoval prémiový benzín e10, 100 oktánový zo Slovnaftky. Asi pred dvomi mesiacmi som prešiel na 95ku a pridávam aditívum Pro tec fuel line. Dnes som mal rovnaký problém, deje sa to presne vtedy, keď auto stojí 2-3 dni a je daždivé počasie. Počas jazdy s autom neskutočne trasie a motor sa zasekáva, je to spojené s nízkym výkonom. Pedál som mal na podlahe a šlo, akoby som mal pedál stlačený na 20%. Trvá to takto ale len približne 2 minúty, ( keď prejdem cca. 1 kilometer ) a auto opäť naskočilo a išlo v poriadku. Musím spomenúť, že sa občas stane aj to, že keď spomaľujem pred križovatkou, ale vidím, že nejde žiadne auto, tak opäť zrýchlim a vtedy s autom začne opäť jemne triasť, asi 2 sekundy a ďalej ide opäť bez problémov. Dnes som kúpil nové sviečky, tak ich skúsim vymeniť, keď bude lepšie počasie. Ak by sa niečo zmenilo, tak určite ešte napíšem.

Link to post
Share on other sites

Mne to príde akoby ti niekde do nejakeho konektora alebo klapky šla voda, cez leto som menil čidlo tlaku servooleja na 206tke 1.6 16v a motor som potom vystriekal s vapkou a po naštartovani motor klepal, hádzal so sebou a nemal výkon a hučal ako na 3 valce :P Motor som vypol, nechal nech voda troška vyschne a tak auto krásne skočilo a bežalo v poriadku :P

Link to post
Share on other sites

To by mohol byť aj môj problém, presne takto sa správa... Myslíš, že je to vec, ktorá by v budúcnosti predstavovala problém a treba to opraviť, alebo to v daždivých dňoch musím pár minút pretrpieť a nechať to tak? :D Lebo nejako si momentálne neviem predstaviť ako by som postupoval pri oprave.. 

Link to post
Share on other sites

Vyskusaj odmontovat zapalovaciu rampu, dobre ju vyumyvaj v horucej jarovej a potom cistej vode a nechaj na radiatore riadne vyschnut. Optialne  je vystriekat dokladne cisticom na brzdy, ten odmasti dokonale a vyschne za par minut...ale ten nema doma kazdy. Namontuj a uvidis.

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dnes som menil sviečky a zapaľovaciu rampu nemám, mám len normálne k sviečkam naťahané zapaľovacie káble, ktoré som dnes vyfúkal so vzduchovym kompresorom od prachu a špiny. Všimol som si ale, že hadička, ktorá privádza vzduch, je prasknutá a zlepená páskou, síce cez ňu nič neuniká, ale neviem, či to predstavuje nejaký problém.

IMG_20210106_183831.jpg

Edited by Adrián 306 break
Link to post
Share on other sites

Ty rampu zapaľovaciu nemáš no, maš ešte cievku a káble ;) pozri si ešte ale palivovu rampu a vstrekovače :) vyčisti konektory a nich ideálne s čističom brzd ako píše Zdeník ;)

Hadička ktorú myslíš nie je problem si myslím, je to odvetrávanie hlavy.

Link to post
Share on other sites
před 20 hodinami, Radovanik napsal:

Hadička ktorú myslíš nie je problem si myslím, je to odvetrávanie hlavy.

U všech různých hadiček a trubiček takového typu je zcela zásadní jejich poloha vůči škrtící klapce.... Pokud jsou před klapkou, tak v poho, pokud za klapkou (mezi klapkou a hlavou) tak ovlivňují chod.... 

Link to post
Share on other sites

Dnes som počúval motor a počas voľnobehu s ním sem-tam kvázi cukne a počuť to aj na otáčkach ( miesto otáčkomera mám ešte hodiny ). Myslím si, že to spôsobuje aj tie problémy s búchaním motora a aj to haprovanie po spomalení a opätovnom akcelerovaní, pretože to búcha podobne... Skúsim vyčistiť tú palivovú rampu a vstrekovače, snáď to pomôže. Vedeli by ste mi prosím povedať, kde by som ich mohol v motore nájsť? 

Link to post
Share on other sites

No veď práve... Včera som vymenil sviečky, žiadny rozdiel. Všimol som si ale, že jeden kábel od cievky do sviečok bol vo veľmi zlom stave, dnes som kúpil nové a zajtra ich vymením, možno to niečo pomôže. Napadlo mi, že či by to náhodou nemohlo byť aj niečo so vzduchom, alebo sánim. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...