Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Chladenie


Diesel

Recommended Posts

Zdravím majiteľov našich miláčikov s motorizáciou Puretech. Chcel by som požiadať o voľajaké podklady ku chladiacemu okruhu. Koľko je tam vlastne termostatov, koľko okruhov a tak podobne. Dôvod? Mám totiž podozrenie na určitú závadu. Zdá sa mi že auto menej kúrí a dlhšie sa zohrieva. Pozor! Nie je to nástupom zimy. Auto mám totiž druhú sezónu. Ako dôkazy sú bohužiaľ iba moje poznatky a pocity ktoré nestačili ako podnet na riešenie záručnej opravy podľa jedného "spratka" menom Martin v prijímacej kancelárii servisu Begam v Trnave. Autiak sa po čase zohreje na pracovnú teplotu a kúri ale...
Budem Vám povďační za akékoľvek podklady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Co vím, tak Puretech s turbem má termostaty dva. Ale s topením nemusí být problém v okruhu motoru, ale v regulaci topení. Máš tam manualni topení, nebo automatické? Pokud máš automatické, tak jak topíš? Máš to nastavené pomocí hodnoty teploty a pak režim Auto? Režim Auto máš nastavený jak, normal, fast, nebo silent? 

Osobně se nám auto ohřívá opravdu rychle a tím i topí, za cca 2Km od baráku je pomalu na provozní teplotě.

Ten motor by měl nejdříve výfukovým svodem v hlavě motoru ohřívat chladící kapalinu a topný systém, pak se přidá okruh druhý. Pékně je to popsané na videu z YouTube:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky že sa našiel niekto s ochotou poradiť. Šťastné a veselé tebe aj všetkým na tomto fóre.  K veci. Klíma je automatická. Mám otázku. Teplomer na palubovke má čidlo kde? Akú meria teplotu? Všetko sa odvíja od toho, že ručička veľmi pomaly stúpa do svojej pracovnej polohy. Podľa mňa pomalšie ako predtým. Kúrenie začína slabo, ešte je ručička v minimálnej polohe. Nemôže to byť zavzdušnené? Ten plastový šroubek s krížovou hlavou je na odzvdušnenie? 2017-10-26-12.42.17.jpg

Upraveno uživatelem Diesel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Co jsem našel Zde, tak na tělese termostatu jsou čidla dvě, zelené a žluté. Jestli ale pocitově je náběh teploty pomalejší nejen podle ručičky, ale i podle topení, tak to cidlem nebude.

Včera jsem schválně koukal a při okolní teplotě 2⁰ jsem ujel 1900m a ručicka byla přes 70⁰ a topení v režimu auto a fast se rozběhlo již tou cestou na plno.

Zavzdušnění by se projevilo i na pohybu hladiny v expanzní nádobě a musel by k tomu být nějaký důvod, závada. Ztrácíš kapalinu?

Celkově je na tom termostatu tolik vývodů, že takto bez popisu a z hlavy těžko říct, který vývod kam bude, aby se dalo pohmatem zjistit, zda není trvale pootevřen termostat velkého okruhu a proto se to déle ohřívá.

Ještě zkusím něco zjistit.

Třeba tada je vidět termostat na puretechu, ale vypadá úplně jinak: 

 

Mára

 

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...