Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

106/ Saxo 1.5D


Radovanik

Recommended Posts

Zdravím všetkých klubákov 🤗

S priateľkou už dlhšie rozmýšľame aké auto by sa jej hodilo. Keďže jazdí sem tam na mojej 306tke tak chce tiež niečo take fracúzske a hlavne diesel :D

V uvahu pripada jedine 1.5D no ja ten motor nepoznám. Mimo 106tky a Saxa jej ešte  vyhovuje 206tka a aj 306tka.

Aký motor z tých všetkých je najlepší? Čo si pri ktorom aute všímať? 

Vďaka za rady :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

noo cena tak do 900 eur :D

a najlepší v ramci motora

Saxo a 106 maju 1.5D nepoznám ten motor tak neviem čo si  pri kúpe všímať, je to jednoduchá atmosféra na prvý pohľad by to malo byť ok no neviem ;)

206tka tam má hladku 1.9D, potom 1.4 HDi, 1,6Hdi a 2.0Hdi. Pri 206tke sa mi najviac páči 1.4 Hdi, že vraj je to dobrý motor ale zase, neviem :D

306tka ma 1.9D (XUD). 1,9 (DW), 1.9 TD a 2.0 Hdi.... tam však by som radšej chcel tu hladkú 1.9D

Ide o to že o technickú stranku sa budem prevažne  starať ja a preto by som chcel niečo, kde sa nezapotim tak ako pri 1.9 TD :D

Nie som úplne neznalý zase, nejaké skúsenosti už mám ale aj tak ak mám možnosť tak sa spýtať je len dobre ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta 1,5 má konstrukční vadu hlavy.... Kdysi mi to ukazovali tam, kde opravují hlavy.... Oprava (tenkrát) 5 - 7 tisíc Kč.... Dále to má čerpadlo Lucas, které je sice opravitelné, ale bohužel za úplně jiné peníze, než jednoduchý Bosch.... Osobně bych šel do 1,9 bez turba s rotačkou Bosch....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som videl na bazoši nejaké 1.5ky, ktoré mali Bosch no o tej hlave to som nevedel :) 

Taak lucas je tema sama o sebe, ja mám v svojej 1.9 lucasa, ide mi našťastie dobre, už bol menený veľky o-kružok, inak je to celkom OK tak verim že to ešte vydrží. No ano, aj ja si myslim že 1.9 s Boschom je asi to najlepšie. V top pripade by šla 306tka a 206tka, no ako som vyššie písal XUD a DW je troška rozdiel, tiež je možnosť mať Lucas alebo Bosch, ten DW je už modernejší, tušim že ma na riadiacu jednotku napojený jeden vstrek.

Čítam však, že v 206tke je ten motor nasadený na úkor nápravy, motor je ťažký.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No kdybych já vybíral auto, tak bych počítal raději s častější výměnou prvků zatíženější přední nápravy, než s možností se nějak výrazněji hrabat v motoru a jeho příslušenství.... Prostě vrtat se v nápravě mi přijde jednodušší.... Akorát bych použil kvalitu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

Před lety jsem měl doma jako druhé auto ojetý Citroen ax právě s motorem 1.5 D. Tak jsem si ho oblíbil, že jsem ho používal pořád. To auto a ten motor byly neuvěřitelný. Sice nevím jestli tam byl Bosch nebo Lukas, nikdy jsem to nepotřeboval zjišťovat, ten motor v malém autě jezdil luxusně a se spotřebou 4,5 l nafty. Za celých 6 let jsem na motoru vůbec nic neřešil a přiznám se, že jsem mu žádnou péči nevěnoval, jednou za čas jsem vyměnil olej, jinak nic. Pak si ho vzal kamarád a ještě dlouho s ním jezdil. Ten motor přežil auto.

Jen nevím jestli Saxo dneska koupíš ještě v nějakém rozumném stavu...

Později jsem měl ojeté P 206 a 207, oba s motorem 1.4 HDi. Mě osobně se ten motor moc líbil. Možná, že jsem měl jenom štěstí, ale s těmi motory jsem žádný problém neměl a ani s těmi auty.

Já bych tedy v dnešní době hledal již mezi 1.4 HDi, ale pochopitelně záleží na celkovém stavu auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vďaka za názory chlapci :)

Áno, radšej budem meniť silentbloky na ramene ako zlu hlavu alebo čerpadlo 😄

1.4 Hdi je podľa recenzií dobrý motor, nemám však skúsenosti a ani nikto v mojom okolí..... 1.5D a 1.4Hdi sa mi páčia ich spotrebou, ale ako píšem viac o nich neviem :D  

Dnes po tých rokoch čo majú tie autá je to asi hlavne o tom na aký kus natrafím. Po mojich skúsenostiach s mojou 1.9TD už viem zhruba kde pozerať,  no ale sú nejaké také špecifické veci na ktoré pozerať pri 1.5D a 1.4HDi ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Ozývam sa k téme :D tak, auto sme kupili a zohnali sme Saxo 1,5D, 1997 ročník, Bosch čerpadlo. Autičko je fajn, lak ma veľmi zdravý, podvozok... tam sa bude variť ale inak je to faajn. 

175120449_4026862260726816_120854940148990619_n.jpg.435a47934d49d51a52733601691fd1d1.jpg

 

Fájn znamená že sú tam nejaké chyby, ktoré ale verím že dám dokopy. Až na problém s voľnobehom :P viac píšem v sekcii "servis"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyfoť to čerpadlo.... Prisámbačku, že jsem na AX/106/Saxo nikdy originál Bosch neviděl.... Vždy jenom Lucas.... Samozřejmě to může být náhoda.... Ale dokonce i ten maník od Bosche, co jsem k němu vozil čerpadla, tak (při předělávce Lucas na Bosch) nenašel data, podle kterých by to seřídil na stolici, takže to čerpadlo seřídil na nějaké Uno.... Naštěstí to makalo....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...