Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 307 škube


VojtouNerCZ

Recommended Posts

Ahoj. Už jsem v koncích. 3 servisy v Kolíně a spousta mé snahy a auto stále škube. Za tepla, za studena. Při přidání/ubrání plynu (když prudce zmáčknu/pustím pedál) auto 1-3 škubne. Na otáčkoměru to nejde ale poznat. Na autě jsou nové svíčky (OEM bosch), škrtící klapka z auta které neškubalo (přes dia načteny adaptivní hodnoty), zapalovací rampa (fungl nová - na staré vynechával válec), MAP senzor vyčištěn + jsem zkoušel i nový, nyní jsem zkoušel pedál plynu zda neblbne halův senzor ale beze změny. EGR vyčištěn, nevypadá špatně, údajně se chová tak jak má. Silenbloky a držáky motoru jsou OK. Diagnostika jako taková chybu nehlásí. Jedná se o 307 sw 2002, 2.0i rfn s EGR ventilem, elektronickou škrtící klapkou a čerpadlem na vzduch do výfuku. 

Edit-koukám teď na svíčky, jsou tam asi 11k km, černý jak vix a docela od oleje. Ale škubalo to i před výměnou. Tohle je novinka.

DSC_2217.JPG

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dolejvám asi  0.5-1l mezi výměnama (10k km). Nicméně olej trochu prolíná pod víkem ventilů, těsnění na to už mám, jen jsem se na to ještě nedostal. Každopádně svíčky tam dám nové. Co tam mám vlastně dát? Těch typů je hodně, nevyznám se v tom, jakou mám řešit vzdálenost elektrod, teplotu atd... 
Zapalovací svíčka CHAMPION OE178/T10 — Autodílos (autodilos.cz)

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začal bych u toho, proč je svíčka celá od oleje z vnějšku- myslím tím izolátor. Ta svíčka musí být úplně čistá, jinak ti může přeskakovat jiskra po izolátoru a ne v jiskřišti. To je častej problém i u 1.6, kde se zalije šachta olejem a pak to vesele přeskakuje tam, kde nemá. Zkus svíčky pořádně vyčistit, hlavně na izolátoru a gumové náustky zapalovací rampy- žluté napálený "kamen" se dá oškrábat zalamovákem (podle toho taky poznáš, jestli přeskakuje jiskra po izolátoru, je to takovej oranžovej lem kolem izolátoru. Na PSA motory dávám Bosch svíčky, úplně ty základní, resp. podle katalogu, co tam patří. Na RFN třeba tyhle:

BOSCH 0 242 229 630

BOSCH 0 242 232 515

NGK 7113

CHAMPION OE178/T10

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svíčky jsem nějak vyčistil, ale jsou objednaný nový-vejš zmíněný champion a pak ty bosche. Zkusím oboje. V týdnu udělám to těsnění víka ventilů, tipl bych, že to tam teče někudy z toho. A já si říkal, co je to žlutý na gumě v rampě. To oškrabu taky. Ohledně svíček, ty co jsem objednal mají elektrodu 0.9mm. Mají tam i 0.8, 1.1 atd... Ale na netu jsem našel nejčastěji zmíňky o 0.9.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak je jiskřiště víc černé, než by mělo být- normální barva je taková cihlovo bílá- spíše do bíla. Tohle není ani tak od oleje, jak od špatného spalování směsi (od oleje by vypadala trochu jinak, taková hedvábně černá většinou, pokud to nežere 1l/100km). Koukals na hodnoty vrchní lambda sondy? Osciluje rychle 0,1-0,9V při zahřátém motoru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomuhle úplně nerozumím, ale kde to v dia najít vím, tak mrknu, případně změřím multimetrem (osciloskop bohužel nemám). Za chvíli jedu na nějakou dobu pryč, tak se auto dost zahřeje. Servis tady v okolí rovnou zavrhuji (i když by to pro to auto bylo určitě lepší), stálo mě to zatím jen dost peněz a výsledek žádný, takže to nejdřív zkusím probrat co bude v mých silách tady a pak případně začnu řešit servis v Zábřehu, nechal bych tam auto tátovi aby ho odvel k Nečasovi. Ještě mě tak napadá, že by to před lambdou přisávalo vzduch-asi 2 týdny mám podezření na víru ve vlnovci. To by mohlo dělat problémy, že?

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vrchní lambda sonda řídí směs, ta pod katem sleduje jeho stav a vliv na směs nemá. Musel bys mít prasklý svody nebo nějakou netěsnost, aby to ovlivňovalo hodoty. A co ten EGR? Zaslepils ho? Nevim, jestli to je u RFN problém a dokáže identifikovat závadu s průtokem- resp. dokáže spočítat koherenci a vyhazovat chybu (teď ještě otázka, jestli interní chybu, která je fuk a nebo i se svítící kontrolkou). Většinou s MAPem to bylo ještě hloupý, posun přišel až s MAFem, kde je to přesný a vyhodí ti to chybu kohorence s množstvím vzduchu apod.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Egr zaslepený není. Když jsem to tehdy udělal, svítil motor a antipollution fault. Napadlo mě zkusit egr deaktivovat pomocí dia (RFN přece jen existuje i bez něj), ale nějak se mi to tam nedaří už najít. Vím, že tam někde byla položka s nebo bez egr. Já bych se ho zbavil rád, co jsem měl možnost projet rfn továrně bez egru, úplně jinak to reagovalo na plyn, ale zatím jsem nenašel nikoho kdo by věděl jak na to. Emise mě netrápí, ač je auto e4, do vtp mi napsali e3. Zítra na to vše mrknu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se ti stalo hned? Hned svítila kontrolka motoru nebo až třeba po 100km? A neodpojils ten egr od jednotky? Protože co mám zkušenost, tak s autama s MAPem, tak si to neumělo přesně spočítat vzduch a problém nebyl se zaslepením, ale nesmíš to odpojit od elektroniky. Tohle přišlo až z váhou vzduchu (MAFem), kdy ta už je přesná a soft v jednotce nekompromisní :D. Emise tě trápit nemusí i bez egru, jde o ty chyby akorád... Zkus se podívat do kodovaní v jednotce motoru- jestli tam jde "Absentovat" EGR a případně sekundár vzduch čerpadlo... Myslím si, že akorád disabluješ maximálně ten sekundár vzduch a egr nebude v origo nabídce. Tenhle problém jde řešit, ale diagnostikou nepřehraješ jednotku modifikovaným sw.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tý jo, to už si nepamatuji. Zkusím to ještě jednou, za to nic nedám. Čerpadlo tam bylo, mám právě pocit, že i egr ale dnes se mi tam nedaří najít ani jedno. Prolezu to kdyztak znova. Času mám dost. No a zítra juknu ja lambdu... Ohledně nájezdu u tohohle auta je to velká neznámá. Na displeji svítí 203xxx, ale pod krytem rozvodů byla poslední výměna napsaná 340xxx. Tak bůhví, třeba je lambda původní, třeba už nová a je na odchodu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že u tohoto motoru z řady EW můžeš být v klidu. Jsou i EW motory, který mají přes 700K km a dál jezdí. Důležitej faktor je nějaká ta základní údržba, kdo co tomu dával před tebou. Ale jinak je to ještě jeden z motorů, který něco vydržej bez nějaké special údržby. Začal bych s těma svícema, diag. To jsou věci, co zvládneš s trpělivostí sám a nedáš za to raketu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže to vypadá na lambdu nebo nějakou díru, ale tu bych poznal podle zvuku. Dnes na to juknu. Hergot jsem se tu za tu chvíli dozvěděl víc než za půl roku běhání po servisech. Pochybuji, že vůbec měli venku svíčky, mrzáci... Narvat do toho peníze mi nějak extra nevadí, ale aby byl nějaký výsledek. 

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přední lambda skáče mezi 0.059 V až 0.72 V, zadní drží 0.6, občas skočí na 0.7V, volnoběh asi 750, teplota okolo 90°. Čerpadlo jsem vypl, egr tam není, takže to jsem si spletl. Díru jsem žádnou nenašel, zkoušel jsem i ostřikat vodou a nic nevidím. Jediné co tak vlnovec není nejlepší. Ale hrozný to taky není. 

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...