Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1,4 Vti 150 tis. km


zingali

Recommended Posts

Přeji hezký den, dovoluji si navázat na mé předchozí téma - 140 tis. km. Ve 150 tis. došlo k mírnému prosakování oleje do prostoru válce u rozvodů. Nechal jsem víko přetěsnit a když už bylo dole,  vyměnit rozvody - dle servisu to bylo potřeba. Auto mám už desátý rok, jezdí a  celkově funguje dobře STK bez problému. Pro případné dotazy proč  tohle téma... Vzhledem k situaci na trhu s novými auty -litrové tříválce, nevypínatelný start/stop ( to prý skutečně přijde co nevidět), omezovače rychlosti, asistenti kteří za mě brzdí, řídí atd. jsem propadnul panice a začal hledat nové auto.  Věřte, není to jednoduché taky proto, že jsem limitován velikostí mého parkovacího místa, potřebuji auto do 4,5 metru délky abych měl rezervu. Nakonec jsem objednal nejspíš poslední možnou Alfu Romeo Giulietta 1,4 88 kW benzín.  Dle mého názoru "přeslazený" design auta je pro mě druhořadý. Podstatný je  motor - ano je to tak  pod kapotou budou čtyři splehlové válce! Pevná karoserie, dobrej podvozek a žádnej čínskej x palcovej display s "infotainmentem" uprostřed. S případnými rozmary italské produkce se budu muset vyrovnat podobně jako u 207 se spotřebou oleje. A to je přesně ten důvod proč tohle píšu  - moc rád bych na Alfa fóru našel víc podobných vláken - nové auto jeden majitel, hodně kilometrů - zkušenosti. Peugeota si zatím  nechám, mám ho rád. O tom, že na trhu s auty se něco děje svědčí i fakt, že mojí 17 let starou (pracovní) Thalii bez jakékoliv výbavy ani posilovač řízení neměla a otáčet volantem bylo věru těžké, na dveřích čudlíky- tedy bez centrálu, s pneumatikama na vyhození , vykoupili v pražských Áčkách za 12 tis. na ruku. A že tam jsou hoši nenažraní. Když jsem tohle auto před cca 4 roky kupoval myslel jsem že časem bude neprodejné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych tu budoucnost neviděl tak černě, protože to co člověk vymyslí, jde obvykle i obejít..., v česku i jinak než technicky 😉, ale samozřejmě ne ve všem, i když Stop&Start odblokovat půjde určitě i v budoucnu,  ale že si už dnes neobjednáme auta, která bychom chtěli je holt holá skutečnost, bohužel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to vidím skutečně tak černě. Například jsem měl vyhlídnuté nové Clio, chtěl jsem čtyřválcovej motor 130 koní.  Zatím byl jen s automatickou převodovku, ale časem měl přijít šestistupňovej manuál. A realita- nejenže nebude manuál, ani ten čtyřválec. To stejný bude v Meganu. Koukni sa na Opely - Astra podle mě krásný auto- všude PSA turbo tříválce... Zkusil jsem Scalu 1,5 Tsi - krásnej výkon, jenomže občas jede na dva válce - záměrně, k tomu filtr pevných částic a sposta "asistentů" který nechci, ale zaplatím. Zdá se, že Němci rozhodli že priorita jsou elektroauta- za mega, který nikam nedojedou.  Pro plebs budou ještě nějakej čas tříválcový mixéry. Ta Alfa je tak trochu ještě auto minulé generace - třeba normální ruční brzda lanko - bowden, to je vymoženost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No čo už, norma Euro 6 nepustí. A raz príde aj Euro 7, atď. Dokonca raz príde doba (50 rokov?), že ropy bude už tak málo, že nebude rentabilné ju ťažiť. Potom už len elektrický pohon. Vtedy už ani benzínových/naftových veteránov nebude vidieť na cestách, iba v múzeách 😟. Zatiaľ 3-válce s turbom, viacválce s vypínaním niektorých valcov, hybridy, plug-in hybridy a čisté elektromobily. A zrejme skorý koniec naftových motorov v nových osobných autách. Plusom je, že by to malo prispieť, okrem iného, k tomu, že sa bude dýchať čistejší vzduch 🤔.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budoucnost bych nekomentoval. Potíž je v tom, že teď je aut přespříliš (stala se z nich lidová zábava, často vyjadřují sociální status majitele)  a nejde ani tak o emise (o to se postarají  jiné zdroje-elektrárny, lodě apod.), ale zabírají místo - tohle nevyřeší ani elktromobilita. Jsem přesvědčen, že individuální automobilovou dopravu je potřeba řešit ne cestou prosazováním zatím nereálných technologií a snižovánm emisí do zblbnutí (víme kam to vede - např. volkswagen), ale  snížením počtu aut. Pak by bylo emisí přiměřeně a ve městech by se dalo chodit po chodnících. Bydlím v Praze v malé řadovce v jedné zahradní čtvrti a zrovna tohle řešíme - dohnaly nás parkovací zóny. Já jsem s tím počítal a při rekonstrukci baráku jsem část předzahrádky upravil jako zastřešené parkovací místo.  Spousta sousedů je vyděšená - sepisují petice a diví se, že konečně úřad zredukuje počet aut  tak aby chodníky v naší ulici sloužily chodcům, aby se u nás nehromadila auta lidí dojíždějících za prací protože v sousední čtvrti už se za parkování platí. Já bych elektroauto skutečně chěl, ale za jinou cenu a až to konečně někam dojede. Zásuvku mám připravenou jak doma tak na chatě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká meganu, tak ten má 4 válec pořád, i u nové verze. Dává se to i do nějakých menších mercedesů. Takže poté, co jsem okusil výtečný produkt spolupráce PSA/BMW v podobě fenomenálního motoru VTi, tak jsem se přesunul ke spolupráci Renault/Mercedes. Budoucnost bych špatně neviděl. Zkuste si spočítat, kolik platů se dávalo za auto za socialismu, a jakou to mělo výbavu a podívejte dnes. Když by se to mělo přepočítat, tak by v podstatě člověk měl dnes vybírat holotu někde od 800.000 výše. A to už se dá koupit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slyšel jsem, že v budoucnu i Megane bude mít tři válce.Vzhledem k vývoji u Clia tomu věřím. Problém je v tom. že  "ekologickýcm" důvodům  se podřizuje  konstrukce auta. Třeba to Vti, řídkej olej kterej nesnese větší tepelný zatížení a a nižší tlak pístích kroužku na stěnu válce.   A výsledek - lehkoběžnej motor si oba užíváme. Myslím, že ty tříválce jsou ještě větší extrém, třeba EcoBoost od forda - pěkný počtení po internetu.   Socialismus byl úplně jivej svět, to nejde srovnávat. Nízká kvalita aut byla proto, že národní podnik to jinak neuměl. Dneska by to šlo, jenom ta ideologie nesmí moc ovlivňovat konstrukci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zrovna tříválce od PSA jsou hodně povedené motory. Když porovnám dynamiku oproti čtyřválci 1,2 nebo 1,3 TCE od zmiňovaného Renaultu, tak jsou neporovnatelně lepší. A spolehlivostně i spotřebou jsou ty motory výborné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem tříválec 110 koní turbo od PSA neměl dlouho, jen 12 tisíc KM, ale můžu potvrdit, že jede výborně a spotřeba super :super, problémy s rozvod. řemenem továrna řeší s rozumem, takže pokud se na těch motorech nevyskytne jiná podobná fičura, můžu je do tzv. ,,čtyřmetrových'' aut jedině doporučit :)

jen si opravdu nemyslím, že je to vhodný motor do velkých aut z produkce PSA :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ano, Puretech moze mat prijemny prejav aj dobru spotrebu, ale ja teda priamovstrekovy motor, ktoremu casom hrozi karbonizacia a ktory ma pri väcsinovom pouzivani v meste (caste studene starty) rozvodovy remen macany v zmesi oleja a benzinu, ktora ho rozleptava, rozhodne nepovazujem za etalon spolahlivosti. Uz samotne skratenie intervalu na vymenu rozvodoveho remena vyrobcom po problemoch na 5 rokov / 100 tisic km napoveda, ze tie rozvody nie su ziadna vyhra. Cize za tento motor by som PSA rozhodne nechvalil. Naopak ked sa tu uz spomina Renault, tak konkretne TCe 90 (benzin) resp. TCe 100 (bezin + LPG) je asi najspolahlivejsi motor, aky si moze bezny clovek na bezne vozenie dnes kupit. Ten motor ma za sebou niekolko rokov evolucie a nie su s nim vobec ziadne problemy. Nehovoriac o tom, ze je to nepriamovstrek, cize nehrozia take problemy s karbonizaciou ani s riedenim oleja benzinom a navyse rozvod ma retazovy, cize nehrozi ani ziadne leptanie remena a fatalne zlyhanie rozvodov / mazania. A za LPG je len minimalny priplatok a vdaka nemu ma ten motor este zivsiu reakciu (vyssi vykon aj krutak) a podstatne nizsie prevadzkove naklady. Takze vzhladom na tieto skusenosti mozem kazdemu kto uvazuje o novom aute odporucat kvoli tomu motoru prave Renault / Daciu a nie Peugeot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já skutečně malej tříválec nechci. Jel jsem se Scalou 85 kw a nevím co si o tom mám myslet.  Jednou to na plyn reagovalo pak zase ne...A taky nechci displej a asistenty. S litrovým Cliem bych byl co se výkonu týká zhruba tam kde jsem teď s 207 ale  za cenu tříválce. Chtěl jsem tu jejich 1,3 130 koní   s manuálem, což už prý nebude  Rád bych víc koníků. Těším se na Alfu- viz odkaz-je to vtipně napsaný.     http://dfens-cz.com/5864-2/ 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 1. 2021 at 11:53, Ajap napsal:

Zrovna tříválce od PSA jsou hodně povedené motory. Když porovnám dynamiku oproti čtyřválci 1,2 nebo 1,3 TCE od zmiňovaného Renaultu, tak jsou neporovnatelně lepší. A spolehlivostně i spotřebou jsou ty motory výborné.

Tak dynamika... hodně subjektivní pocit. Čísla jsou stejná. Záleží na výkonu daného motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 1. 2021 at 17:42, zingali napsal:

Já skutečně malej tříválec nechci. Jel jsem se Scalou 85 kw a nevím co si o tom mám myslet.  Jednou to na plyn reagovalo pak zase ne...A taky nechci displej a asistenty. S litrovým Cliem bych byl co se výkonu týká zhruba tam kde jsem teď s 207 ale  za cenu tříválce. Chtěl jsem tu jejich 1,3 130 koní   s manuálem, což už prý nebude  Rád bych víc koníků. Těším se na Alfu- viz odkaz-je to vtipně napsaný.     http://dfens-cz.com/5864-2/

Nesuď Pežota podle Škodovky - zkus projet. 81kW varianta jede hezky, 96kW parádně. Prodejce mně onehdá říkal, že mezi 81kW a 96kW variantou nepoznám rozdíl, ale opak je pravdou - ta silnější varianta jede ještě o dost líp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, Dr. Taby napsal:

Tak dynamika... hodně subjektivní pocit. Čísla jsou stejná. Záleží na výkonu daného motoru.

Nevím, jak vypadají nejnovější TCE, ale ty starší byly dynamicky fakt nic moc. Papírový výkon je fajn, ale záleží i na průběhu a převodech. Manželka musela v minulé práci občas jezdit s Capturem s tímhle motorem a do kopců musela jezdit na čtyřku. Prej to bylo dost tragický. Já jel s Meganem TCE ještě v době, kdy jsem měl 308SW s 1,6VTi a nepřišlo mně, že bych si s tím výkonově nějak pomohl. Oproti tomu THP 96kW jede líp tak o dvě třídy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže u Peugeota (třeba 308) je toho víc ce se mně hodně nelíbí. Například interiér - ale to je věc vkusu netřeba o tom debatovat.  Když k tomu přidám ten motor, děkuji nechci. Tu tříválcovou Škodovku jsem neměl v úmyslu koupit, ale aktivní prodejkyně mně doslova vnutila předváděcí jízdu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, Ajap napsal:

Nesuď Pežota podle Škodovky - zkus projet. 81kW varianta jede hezky, 96kW parádně. Prodejce mně onehdá říkal, že mezi 81kW a 96kW variantou nepoznám rozdíl, ale opak je pravdou - ta silnější varianta jede ještě o dost líp.

:xvulkdyž jsem koupil tříválec 81kw, syn mi řekl, že jsem se asi zbláznil :D, tak jsem mu to půjčil, za hodinu přijel a že to jede fajn, žádný kravál, spotřeba dobrá, byl překvapený, bo chlapi v hospodě říkali...😂

ale jako Off topic--ať si každý koupí co chce, tak je to spravne, tak to ma byt :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...