P607Olda Odesláno 12. leden Sdílet Odesláno 12. leden (upraveno) Pokud se zajímáte o to, jaký proud teče do- a z baterky, tak je velmi snadné řešení: použít zemní kabel baterky jako bočník a milivoltmetrem měřit napětí na něm. Teoretickou nevýhodou je, že odpor mědi se s teplotou mění (0,004/K, tedy při změně o 20 stupňů se odpor změní 0,08 násobně, čili asi o 8%) Výhodou je, že zapojení milivoltmetru ke svorce baterie a ke kostřicímu bodu může být provedeno jakkoli (do mVmetru proud neteče) a okamžitě vidíte nabíjecí proud, odebíraný proud nebo i startovací proud, pokud startování trvá tak dlouho, aby digitální přístroj toto ukázal. A hlavně, např. odebíraný proud po opuštění auta a jeho usnutí. "Zkalibrovat" to můžete pomocí nějakého známého spotřebiče, např. dálkových světel, anebo připojením známé žárovky s ampérmetrem, na chvíli. Oba vodiče jsou na potenciálu zem, takže zkrat na zem není nebezpečný. Úsměv se vrací, když vzpomenu, že bojová vozidla toto měla sériově. Běžný levný voltmetr měří s rozlišením desetiny mV, čili stačí pro tento účel. Pokud vzpomínám, (před 10 lety jsme toto tady řešili s členem Džuny z Ostravy) 1 A byl asi 1 mV. Upraveno 12. leden uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.