Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nabíjení baterie


Jardel2018

Recommended Posts

Pokud se zajímáte o to, jaký proud teče do- a z baterky, tak je velmi snadné řešení:

použít zemní kabel baterky jako bočník a milivoltmetrem měřit napětí na něm. Teoretickou nevýhodou je, že odpor mědi se s teplotou mění (0,004/K, tedy při změně o 20 stupňů se odpor změní 0,08 násobně, čili asi o 8%)

Výhodou je, že zapojení milivoltmetru ke svorce baterie a ke kostřicímu bodu může být provedeno jakkoli (do mVmetru proud neteče) a okamžitě vidíte nabíjecí proud, odebíraný proud nebo i startovací proud, pokud startování trvá tak dlouho, aby digitální přístroj toto ukázal. A hlavně, např. odebíraný proud po opuštění auta a jeho usnutí. "Zkalibrovat" to můžete pomocí nějakého známého spotřebiče, např. dálkových světel, anebo připojením známé žárovky s ampérmetrem, na chvíli.

Oba vodiče jsou na potenciálu zem, takže zkrat na zem není nebezpečný.

Úsměv se vrací, když vzpomenu, že bojová vozidla toto měla sériově.

Běžný levný voltmetr měří s rozlišením desetiny mV, čili stačí pro tento účel. Pokud vzpomínám, (před 10 lety jsme toto tady řešili s členem Džuny z Ostravy) 1 A byl asi 1 mV.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...