Akoc Odesláno 16. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 16. prosinec 2020 O stave batérie by mohli pomôcť aj údaje o hodnotách napätia namerané bežným voltmetrom (spracované z informácií na webe). Napätie na autobatérii používanej viac ako 18 mesiacov: 14,4 V - 13,6 V – Napätie počas dobíjania alternátorom auta. 13,1 V - 12,6 V – Napätie tesne po plnom dobití nabíjačkou; Napätie pri staršej batérii klesá po nabití rýchlejšie a do nižších voltov ako pri novej batérii. 12,6 V - 12,2 V – Napätie, ktoré sa ustálilo po 8-12 hodinách po nabíjaní bez toho, aby batériu vybíjal nejaký spotrebič el. energie v aute (je odpojená); Nižšie napätie = horší stav batérie. Takáto batéria však môže v poriadku štartovať. Neuškodí batériu s nižším napätím dobiť. 12,2 V - 12,0 V – Ak batéria vykazuje takéto napätie, treba ju nabiť; Ak klesne na takéto napätie po 8-12 hodinách po plnom nabití bez toho, aby ju vybíjal nejaký spotrebič el. energie v aute (je odpojená), tak sa jej životnosť chýli ku koncu. 12,0 V - 11,5 V – Ak klesne napätie do tejto oblasti samovoľne po nabíjacom procese, jedná sa už o starú batériu. Je možné, že má prerazený článok. V prípade, že je isté, že batériu nevybíjal žiaden spotrebič v aute (batéria bola odpojená), odporúča sa kúpiť nový akumulátor. 11,5 V - 10,5 V – Ak batéria samovoľne bez záťaže (odpojená) klesne na túto hodnotu, je zlá. Treba ju vymeniť. 10,5 V a nižšie – Batériu treba vymeniť za novú. V prípade, že je istota, že batéria je v poriadku (ak je odpojená, napätie po nabití za 8-12 h klesne max. na 12,0 V), tak je nejaký vodič v aute v skrate (buď skrat ešte pred poistkami, alebo je to len nízkoprúdový skrat a poistka sa ešte neprepáli). Takúto batériu do auta nepripájať ani na okamžik (hrozí riziko požiaru). Vybitie batérie do takto nízkeho napätia ju však už značne poškodzuje a zásadne skracuje jej životnosť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kurtn Odesláno 23. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2020 Ahoj všem, mám takovou hloupou otázku - někteří tady psali o tom, že aby se baterie co nejvíce dobíjela, je třeba (mimojiné) dojíždět do křižovatek se zařazenou rychlostí. Takže když už stojím na semaforu na neutrál, tak se baterie nenabíjí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardel2018 Odesláno 23. prosinec 2020 Autor Sdílet Odesláno 23. prosinec 2020 (upraveno) Přesně, inteligentní dobíjení funguje jinak. Čili když stojíš na neutrál, tak nenabíjíš. Alternátor sice živí proudem přístroje, ale baterie se nedobíjí Upraveno 23. prosinec 2020 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kurtn Odesláno 23. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2020 Tak to je hezký, ale nedává mi to smysl, to bych měl baterku vyplácanou do roka, kdyby to bylo takhle striktní. V podstatě pořád šlapu na plyn (více či méně) a "plachtím" bez plynu minimálně. Jak se dá zbavit toho "inteligentního" dobíjení? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardel2018 Odesláno 23. prosinec 2020 Autor Sdílet Odesláno 23. prosinec 2020 No ono je pravda, že toto je velmi zjednodušeně řečeno.... Tady je to hezky vysvětlené.... https://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-jak-je-to-ve-skutecnosti-s-jejich-vydrzi-125770 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 23. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2020 Veľmi poučný článok. Keď dobíjam batériu, tak pripájam červenú krokosvorku nabíjačky na kladný vývod autobatérie a čierny niekde blízko záporného pólu, pretože mi dĺžka nabíjacích káblov nedovolí ísť na bod označený výrobcom - v prípade 2008 SUV je umiestnený na opačnej strane motorového priestoru. Podľa článku by sa malo nabíjať cez tento bod, citujem Moderní autobaterie se také nabíjejí ve voze, přičemž kleště záporného pólu nepřipojujete přímo na baterii, ale na místo stanovené výrobcem vozidla (zjistíte v návodu k obsluze). Jde o to, aby systém řízení spotřeby energie ve vozidle věděl, kolik elektřiny baterka přijala. Ozaj to tak funguje? Potom musím jeden z káblov nabíjačky predĺžiť. Čo sa týka informácie o stave nabíjania batérie a úrovne nabíjacieho napätia počas jazdy, používam lacný digitálny voltmeter zastrčený do zásuvky pre zapaľovač. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 23. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2020 Klasicky na baterku, nebo co nejblíže k ní. Už jen pro "učesání" případných napěťových síťových špiček a výkyvů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marekhofman Odesláno 23. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2020 (upraveno) Nevíte, jestli se to "chytré" rychlodobíjení sepne hned jak pustím nohu z plynu, nebo až po nějakém čase? Jde mi o to, jestli ma cenu se takhle snažit o dobíjení a dojizdet 50 metrů na křižovatku nebo do vesnice... Nebo se to nabíjí jen když sjizdim třeba delší kopec? Upraveno 23. prosinec 2020 uživatelem Marekhofman Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardel2018 Odesláno 24. prosinec 2020 Autor Sdílet Odesláno 24. prosinec 2020 Podle toho co jsem četl, to není tak jednoduché. Záleží na spoustě faktorů (teplota, jak zrovna je baterie nabitá,...) a i každá automobilka používá jiný algoritmus... Takže určitě nezačne dobíjet hned jak pustíš nohu z plynu Marekhofman ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 26. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2020 (upraveno) Dnes som testoval dobíjanie batérie alternátorom v mojej 2008 SUV. Napätie som meral v autozásuvke. Batéria mala pred naštartovaním 12,6 V, teda bola fakticky nabitá. Po naštartovaní pri voľnobehu bola neprerušovane nabíjaná cca 14 voltami. Vypnutie niektorých spotrebičov (vykurovanie sedadiel, odpojenie palubnej kamery) nemalo vplyv na zmenu nabíjacieho napätia. Počas jazdy (cca 80 km) sa batéria dobíjala neprerušovane 14,0 až 14,4 V. Posledných 30 km, však nabíjacie napätie stúplo na 15 V (čo už je veľa-dochádza k splyňovaniu elektrolytu). Avšak toto dobíjanie pri 15 V bolo prerušované. Číslo na digitálnom zásuvkovom voltmetri po asi 1 s zhaslo a po ďalšej 1 s znovu zasvietilo 15 V. Tak sa to opakovalo po celý zvyšok jazdy, aj pri voľnobežných otáčkach. Po vypnutí motora bolo napätie 12,4 V. Po niekoľkých hodinách som motor znova naštartoval a dobíjalo sa zase neprerušovane tými 14 voltami. Neviem, čo si mám o tých prerušovaných vysokých 15 voltoch myslieť. Upraveno 26. prosinec 2020 uživatelem Akoc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 26. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 26. prosinec 2020 je to zcela normální inteligentní dobijení někdy je tam i 16V.. Markusenka ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zzipCZ Odesláno 27. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 27. prosinec 2020 ted je otázka jestli to napětí jde i do baterky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
machal22 Odesláno 27. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 27. prosinec 2020 Přesně tak se chová inteligentní nabíjení baterie. Při delší jízdě se dokonce dobíjení i na 12V. Pak zase skočí až k 16V. (sundání nohy s planu,nebo jízda z kopce-brždění motorem). U koncernových aut stačí odpojit ten malí konektor na baterce a tím se zruší inteligence a nabíjí trvale 14-14,5V. Nebo upravou SW potlačit rekuperaci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 27. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 27. prosinec 2020 před 4 hodinami, zzipCZ napsal: ted je otázka jestli to napětí jde i do baterky? Ahoj. To by si musel baterku řízeným hradícím blokem odpojit od palubní sítě, pak by celá palubní síť držela jen na alternátoru, nehledě na potřebu ho nějak budit. Znamenalo by to velké proudové rázy v síti. Celkově se mi to zdá hloupost a napětí co změříš v síti je, bude, i na baterce, až na případ opačný, kde na baterce bude víc, než změříš v zásuvce z důvodu přechodového odporu někde cestou, klasicky oxidací kostry. Mára Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 27. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 27. prosinec 2020 @machal22Neobjaví sa po odpojení toho malého konektora na batérii nejaká chybová hláška? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 27. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 27. prosinec 2020 U Peugeotu se samozřejmě chyby propíšou xx jednotkama ale kontrolku to nerozsvicí, ale nevim jak u nové 2008 tam bych to už neriskoval Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
machal22 Odesláno 27. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 27. prosinec 2020 před 7 hodinami, Akoc napsal: @machal22Neobjaví sa po odpojení toho malého konektora na batérii nejaká chybová hláška? ne. Jen přestane být aktivní star stop. Žádná chyba se nikam nezapíše. Prostě jednotka přestane dostávat info o inteligentním dobíjení a začne trvale dobíjet 14-14,5V. Spousta lidí takhle jezdí několik let. Dokonce to radí i v servisu pokud chceš deaktivovat start stop. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaslov Odesláno 26. listopad 2023 Sdílet Odesláno 26. listopad 2023 Kde je teda to správne miesto na pripojenie mínus pólu nabíjačky (ak opomeniem najbližšie miesto pri batérii) ,pretože podľa obrázku manuálu (pri nádržke s chladiacou kvapalinou) tam nič podobné nevidím ako je to tam nakreslené.Nemá to niekto odfotené? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 2. prosinec 2023 Sdílet Odesláno 2. prosinec 2023 Já mám fotku z 508. Podložka pod šroubem držáku motoru. V podstatě na to stačí jakákoliv kovová část karoserie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaslov Odesláno 4. prosinec 2023 Sdílet Odesláno 4. prosinec 2023 Ďakujem pekne a prajem hodne zdaru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.