Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nabíjení baterie


Jardel2018

Recommended Posts

Guest Petr 3008

@PéťaNo, vyřešené to nemám nijak. Přesně jak píšeš, zvednu kapotu, přicvaknu nabíječku a nechám to dobít. Mám takovou tu inteligentnější, sama si to pohlídá a pak jen udržuje napětí, ale dlouho to nenechávám, když jdu kolem tak to vypnu. Je ale pravdou, že mě to nijak nezatěžuje, tohle auto stojí většinou celý týden v garáži. A paradox je, že venku mi stojí starší kousek r.v.2008 a tam je ještě origo aku a nikdy jsem ji nedobíjel. To je právě ten posun v technologiích... k lepšímu??

@slimboyurčitě to pomůže, abys ale dobil do plna musel bys brzdit tak posledních 15 km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, ako píšete vyššie. Olovený akumulátor podľa odborníkov vydrží najdlhšie, keď sa udržiava v plne nabitom stave (na rozdiel, napríklad od lítiových batérií, ktorým dlhodobé plné nabitie o čosi znižuje životnosť). Minimalizuje sa tým tvorba kryštálov síranu olovnatého rozpusteného v elektrolyte na elektródach, tzv. sulfatácia elektród. Čím viac je akumulátor vybitý, tým je vyššia koncentrácia PbSO4 v elektrolyte, a tým je pravdepodobnejšia jeho kryštalizácia. Takže, kto má možnosť pripojiť nabíjačku (najlepšie automatickú) na akumulátor, napr. každé 2 týždne, tak treba doplna nabíjať. Určite sa tým spomalí postupné znižovanie kapacity akumulátora, a teda sa predĺži jeho životnosť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Predpokladám, že bežná nabíjačka meria iba napätie, rovnako ako bežný voltmeter merajúci bez záťaže, teda prakticky bez odberu prúdu. Pri plnom nabití vykazuje jeden článok približne 2,1-2,2 V, teda pre celý akumulátor cca 12,6-13,2 V. Hodnota napätia bez súčasného odberu prúdu, napr. 6 A pri 60Ah akumulátore, nehovorí veľa o kapacite akumulátora. Poškodený akumulátor, napr. sulfatáciou, pri prúdovej záťaži stráca napätie rýchlejšie ako akumulátor, ktorý je nepoškodený. Namiesto pôvodnej kapacity, napr.  60 Ah má už len 30 Ah, t. zn., plne nabitý akumulátor sa konštantným prúdom 6 A nevybije za 10 h, ale už za 5 h. Vybiť znamená, že napätie na svorkách bude asi 10,8 V. Takýto akumulátor má len 50% kapacitu a už sa naň určite nedá spoľahnúť, najmä pri štartovaní (obzvlášť za nižších teplôt). Na meranie kapacity batérie sa dajú kúpiť záťažové testery alebo nechať zmerať v servise, ktorý je na to odborne spôsobilý. V domácich podmienkach by sa orientačne stav akumulátora dal zistiť tak, že sa vývody voltmetra pevne pripoja na svorky plne nabitého akumulátora a počas štartovania motora sa zmeria napätie. Ak klesne pod 11 V, tak život akumulátora je na konci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

Změříš jedině zátěžovým testrem, domluv se v kterémkoliv servisu. Můžu ti spolehlivě říct, že když připojím nabíječku po třeba jediné jízdě, vždycky svítí červená a potřebuje nějakou dobu než se dobije do plna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

No, tak je všechno ok a to je dobře. Je vidět, že se asi stačí dobíjet. Tak v klidu jezdi, jestli máš možnost, tak jednou za čas zapni na nabíječku a novou řeš až tahle klekne..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...