Jardel2018 Odesláno 9. prosinec 2020 Autor Sdílet Odesláno 9. prosinec 2020 (upraveno) Já taky ne vyzkoušíme uvidíme Upraveno 9. prosinec 2020 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Hafity ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Petr 3008 Odesláno 9. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2020 @PéťaNo, vyřešené to nemám nijak. Přesně jak píšeš, zvednu kapotu, přicvaknu nabíječku a nechám to dobít. Mám takovou tu inteligentnější, sama si to pohlídá a pak jen udržuje napětí, ale dlouho to nenechávám, když jdu kolem tak to vypnu. Je ale pravdou, že mě to nijak nezatěžuje, tohle auto stojí většinou celý týden v garáži. A paradox je, že venku mi stojí starší kousek r.v.2008 a tam je ještě origo aku a nikdy jsem ji nedobíjel. To je právě ten posun v technologiích... k lepšímu?? @slimboyurčitě to pomůže, abys ale dobil do plna musel bys brzdit tak posledních 15 km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardel2018 Odesláno 9. prosinec 2020 Autor Sdílet Odesláno 9. prosinec 2020 Tyjo, teď jsem koukal, že ty agm baterie stojej přes 5000.... Tak to je masakr cena, to jsem úplně nečekal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 9. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2020 To chce klid. 70Ah AGM stojí necelé 3 tisíce. Pochybuju, že tam budeš mít silnější Laďa a Jardel2018 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 9. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2020 před 32 minutami, slimboy napsal: Jasne. Po zamknuti sa auto uspi a odber klesne na minimum. To auto se úplně stejně uspí , i když ho nezamkneš Laďa a Péťa ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 9. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2020 Samozrejme. Ale ked sa niekto zvykne po zaparkovani tmolit 10 minut okolo auta a otvarat / zatvarat dvere vodica, tak vycuca z nie uplne nabitej baterie zvytocne dalsiu energiu kedze to otvaranie / zatvaranie neumozni uplne uspatie, nehovoriac o vnutornom osvetleni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 10. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 10. prosinec 2020 Presne tak, ako píšete vyššie. Olovený akumulátor podľa odborníkov vydrží najdlhšie, keď sa udržiava v plne nabitom stave (na rozdiel, napríklad od lítiových batérií, ktorým dlhodobé plné nabitie o čosi znižuje životnosť). Minimalizuje sa tým tvorba kryštálov síranu olovnatého rozpusteného v elektrolyte na elektródach, tzv. sulfatácia elektród. Čím viac je akumulátor vybitý, tým je vyššia koncentrácia PbSO4 v elektrolyte, a tým je pravdepodobnejšia jeho kryštalizácia. Takže, kto má možnosť pripojiť nabíjačku (najlepšie automatickú) na akumulátor, napr. každé 2 týždne, tak treba doplna nabíjať. Určite sa tým spomalí postupné znižovanie kapacity akumulátora, a teda sa predĺži jeho životnosť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardel2018 Odesláno 12. prosinec 2020 Autor Sdílet Odesláno 12. prosinec 2020 Takže na začátku třetí zimy po 40 000 km jsem připojil nabíječku, jakože budu nabíjet a podle nabíječky má baterie 100%... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 12. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2020 Pokud nabíječka při testu ten akumuláto nezatíží, tak kecá... . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardel2018 Odesláno 12. prosinec 2020 Autor Sdílet Odesláno 12. prosinec 2020 (upraveno) Tak co s tím? Upraveno 12. prosinec 2020 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 12. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2020 Predpokladám, že bežná nabíjačka meria iba napätie, rovnako ako bežný voltmeter merajúci bez záťaže, teda prakticky bez odberu prúdu. Pri plnom nabití vykazuje jeden článok približne 2,1-2,2 V, teda pre celý akumulátor cca 12,6-13,2 V. Hodnota napätia bez súčasného odberu prúdu, napr. 6 A pri 60Ah akumulátore, nehovorí veľa o kapacite akumulátora. Poškodený akumulátor, napr. sulfatáciou, pri prúdovej záťaži stráca napätie rýchlejšie ako akumulátor, ktorý je nepoškodený. Namiesto pôvodnej kapacity, napr. 60 Ah má už len 30 Ah, t. zn., plne nabitý akumulátor sa konštantným prúdom 6 A nevybije za 10 h, ale už za 5 h. Vybiť znamená, že napätie na svorkách bude asi 10,8 V. Takýto akumulátor má len 50% kapacitu a už sa naň určite nedá spoľahnúť, najmä pri štartovaní (obzvlášť za nižších teplôt). Na meranie kapacity batérie sa dajú kúpiť záťažové testery alebo nechať zmerať v servise, ktorý je na to odborne spôsobilý. V domácich podmienkach by sa orientačne stav akumulátora dal zistiť tak, že sa vývody voltmetra pevne pripoja na svorky plne nabitého akumulátora a počas štartovania motora sa zmeria napätie. Ak klesne pod 11 V, tak život akumulátora je na konci. ozzy56 a Hafity ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Petr 3008 Odesláno 12. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2020 Změříš jedině zátěžovým testrem, domluv se v kterémkoliv servisu. Můžu ti spolehlivě říct, že když připojím nabíječku po třeba jediné jízdě, vždycky svítí červená a potřebuje nějakou dobu než se dobije do plna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardel2018 Odesláno 14. prosinec 2020 Autor Sdílet Odesláno 14. prosinec 2020 Jste mě tak vyděsili, že jsem to dnes nechal změřit v servisu zátěžákem... A světe div se, baterie naprosto v pořádku... To asi ty naše Krkonošské kopce co sjíždím se zařazenou rychlostí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Petr 3008 Odesláno 14. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 14. prosinec 2020 No, tak je všechno ok a to je dobře. Je vidět, že se asi stačí dobíjet. Tak v klidu jezdi, jestli máš možnost, tak jednou za čas zapni na nabíječku a novou řeš až tahle klekne.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka1982 Odesláno 16. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 16. prosinec 2020 když už se to tu nakouslo, jakej ekvipment používají v servisech pro měření akumulátorů? Možná bych si takovej přístroj příležitostně i pořídil.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 16. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 16. prosinec 2020 Něco takovýho , jenom jinej model , domů bych to nekupoval https://eshop.micronix.cz/akumulatory-a-baterie/testery-akumulatoru-a-baterii/exp-1000.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardel2018 Odesláno 16. prosinec 2020 Autor Sdílet Odesláno 16. prosinec 2020 (upraveno) 36000.... Masakr... To radši jednou za rok obětuji stovku a nechám si to změřit v servisu Upraveno 16. prosinec 2020 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jardel2018 Odesláno 16. prosinec 2020 Autor Sdílet Odesláno 16. prosinec 2020 před 3 hodinami, Jirka1982 napsal: když už se to tu nakouslo, jakej ekvipment používají v servisech pro měření akumulátorů? Možná bych si takovej přístroj příležitostně i pořídil.. Jo tyjo já tu mašinu nějak nezkoumal... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Petr 3008 Odesláno 16. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 16. prosinec 2020 Pro domácí použití vypadá rozumně ten FY-500 za 2.218,- Ale i tak myslím, že je to zbytečné pokud si chceš jednou za rok ověřit stav aku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaZ Odesláno 16. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 16. prosinec 2020 Mám tento https://eshop.micronix.cz/akumulatory-a-baterie/testery-akumulatoru-a-baterii/fy-64.html ale když jsem ho kupoval tak tam stál necelých 700,-. Pro zjištění stavu aku bohatě stačí Milan+ ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.