Jump to content

Nabíjení baterie


Recommended Posts

Zdravím ve spolek 🙂 mám takový menší dotaz... Jak je to s nabíjením baterie? Když jsem před dvěma lety auto kupoval, tak mi prodejce říkal, že bych baterii vůbec neměl nabíjet a kdybych chtěl, tak že to mám přivézt k nim, že to nabíjí... Nicméně, mám doma na nabíječku s mikroprocesorem, která by měla v poho nabít i gelové a agm baterie... A protože začínám třetí zimu, můžu ji preventivně dát na nabíječku (nevím v jakém je stavu)?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

To auto se úplně stejně uspí , i když ho nezamkneš 

Normálně můžeš. Na 99% tam budeš mít AGM baterii. Jestli nejezdíš pravidelně a hodně z kopečka, tak bude baterie v polomrtvém stavu, jako u všech aut s "inteligentním dobíjením"  

baterii rozhodne kontrolovat, pravidelne merit (zvlast pokud auto jezdi kratke couracky kolem komina nebo casto dlouho stoji)  a pripadne vcas nabijet. Obzvlast to plati u tech novych aut s "inteligen

Posted Images

baterii rozhodne kontrolovat, pravidelne merit (zvlast pokud auto jezdi kratke couracky kolem komina nebo casto dlouho stoji)  a pripadne vcas nabijet. Obzvlast to plati u tech novych aut s "inteligentnim" dobijenim, ktere vetsinou baterii "chytre" dobiji malo nebo vubec (protoze emise a ekologie) a tim ji "inteligentne" za velmi kratkou dobu poslou do vecnych lovist (a ekologie place) a pak te privita ten pan v servisu, co tak moudre poradil o baterii se nestarat a vytasi se s castkou, ze ktere se protoci panenky, protoze vyrobcem predepsane AGM baterie jsou o dost drazsi, nez klasicke, ktere se vetsinou nedaji v novych autech pouzivat.

Link to post
Share on other sites

No správně by to mělo být na + pól a - na kostřící bod. Bližší info v manuálu vozidla :) 
A odpojením ztratíš max. datum a čas a možná ještě nějaké načtené hodnoty jednotek vozidla, které se ale po pár km jízdy samy znovu načtou. Když by se rozhodilo zamykání nebo zavírání oken, tak to bys měl vážně smůlu :) 

Link to post
Share on other sites

Ja možno nejako z opatrnosti ešte pred zapnutím takto zapojenej nabíjačky počkám 5-10 min. na uspatie jednotiek lebo náhly nárast napätia v sieti pri nebežiacom motore asi nie je štandardný. Neviem možno je to zbytočné a je to jedno, ale ktovie či sa týmto nerozhodí aj informácia v jednotke o stave nabitia batérie. Každopádne nebude to nič s čím by si auto neporadilo.

Link to post
Share on other sites

Ked prides k autu pripojenemu na nabijacke a odomknes, tak sa zobudia riadiace jednotky a vtedy tiez nie je problem s pripojenou nabijackou, takze nemusis cakat do uspatia pri pripajani nabijacky. Bezne kolise napätie v palubnej sieti pocas nastartovaneho motora od 14,3 do 14,6 V (teda aspon u mna). Moja Lidl nabijacka vypina v standardnom rezime pri cca. 14,3 a v zimnom pri cca 14,5 V, takze nehrozi ziadna prepätova spicka, ktora by poskodila elektroniku v aute.

Link to post
Share on other sites
V 8. 12. 2020 at 14:37, Jardel2018 napsal:

Zdravím ve spolek 🙂 mám takový menší dotaz... Jak je to s nabíjením baterie? Když jsem před dvěma lety auto kupoval, tak mi prodejce říkal, že bych baterii vůbec neměl nabíjet a kdybych chtěl, tak že to mám přivézt k nim, že to nabíjí... Nicméně, mám doma na nabíječku s mikroprocesorem, která by měla v poho nabít i gelové a agm baterie... A protože začínám třetí zimu, můžu ji preventivně dát na nabíječku (nevím v jakém je stavu)?

Nechápu jak ti někdo mohl poradit něco takového. Pokud jsi ještě aku nedobíjel, myslím, že bude už nezvratně poškozená a její životnost o dost zmenšená.. Slavné "inteligentní" dobíjení aku během jízdy nedobije a i po delší jízdě je pravděpodobné, že přijedeš s méně nabitou aku než tomu bylo při odjezdu. Zůstane nabitá třeba jen na 70 procent a má napětí jen 12,3 V. Přitom pod 12,5 V již dochází ke tvorbě krystalů síranu olovnatého, k sulfataci, kterou nevratně klesá kapacita aku.

Já se tak nějak snažím udržovat stále nabito. V garáži vždy zapnu a nechám dobít do plna. Sám jsem zvědav jestli se tím životnost aku prodlouží a jak vlastně dlouho vydrží.  

Link to post
Share on other sites

Inak pri inteligentnom nabijani ak clovek nemoze vzdy po dojazde nabijat plati zlate pravidlo, ze tesne pred odstavenim vozidla treba co najviac brzdit motorom. Cize prichadzam domov, tak dojazdy do krizovatiek a aj dojazd k domu zasadne so zaradenou rychlostou nech sa stihne akumulator co najviac dobit a potom hned po zaparkovani motor vypnut a zamknut auto co najskor. To dokaze dost pomoct.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...