Jardel2018 3 Posted December 8, 2020 Share Posted December 8, 2020 Zdravím ve spolek mám takový menší dotaz... Jak je to s nabíjením baterie? Když jsem před dvěma lety auto kupoval, tak mi prodejce říkal, že bych baterii vůbec neměl nabíjet a kdybych chtěl, tak že to mám přivézt k nim, že to nabíjí... Nicméně, mám doma na nabíječku s mikroprocesorem, která by měla v poho nabít i gelové a agm baterie... A protože začínám třetí zimu, můžu ji preventivně dát na nabíječku (nevím v jakém je stavu)? Quote Link to post Share on other sites
MJSytic 4,683 Posted December 8, 2020 Share Posted December 8, 2020 Normálně můžeš. Na 99% tam budeš mít AGM baterii. Jestli nejezdíš pravidelně a hodně z kopečka, tak bude baterie v polomrtvém stavu, jako u všech aut s "inteligentním dobíjením" Jardel2018 and Péťa 2 Quote Link to post Share on other sites
Ferry 1,168 Posted December 8, 2020 Share Posted December 8, 2020 baterii rozhodne kontrolovat, pravidelne merit (zvlast pokud auto jezdi kratke couracky kolem komina nebo casto dlouho stoji) a pripadne vcas nabijet. Obzvlast to plati u tech novych aut s "inteligentnim" dobijenim, ktere vetsinou baterii "chytre" dobiji malo nebo vubec (protoze emise a ekologie) a tim ji "inteligentne" za velmi kratkou dobu poslou do vecnych lovist (a ekologie place) a pak te privita ten pan v servisu, co tak moudre poradil o baterii se nestarat a vytasi se s castkou, ze ktere se protoci panenky, protoze vyrobcem predepsane AGM baterie jsou o dost drazsi, nez klasicke, ktere se vetsinou nedaji v novych autech pouzivat. Jardel2018 and Péťa 2 Quote Link to post Share on other sites
Jardel2018 3 Posted December 8, 2020 Author Share Posted December 8, 2020 A odpojit od auta, nebo normálně prdnout na svorky? Quote Link to post Share on other sites
Vena garážmistr 2,917 Posted December 8, 2020 Share Posted December 8, 2020 (edited) natvrdo na svorky, když ji odpojíš ztratíš nastavení radia apod. Edited December 8, 2020 by Vena garážmistr Jardel2018 1 Quote Link to post Share on other sites
MJSytic 4,683 Posted December 8, 2020 Share Posted December 8, 2020 No správně by to mělo být na + pól a - na kostřící bod. Bližší info v manuálu vozidla A odpojením ztratíš max. datum a čas a možná ještě nějaké načtené hodnoty jednotek vozidla, které se ale po pár km jízdy samy znovu načtou. Když by se rozhodilo zamykání nebo zavírání oken, tak to bys měl vážně smůlu Jardel2018 1 Quote Link to post Share on other sites
Jardel2018 3 Posted December 8, 2020 Author Share Posted December 8, 2020 Ano tohle vím, ono se vlastně dá dostat jen k "+" pólu, jinak bych musel vyndat baterii celou... I ten kostřící bod vím kde je. Ale děkuji za upozornění Quote Link to post Share on other sites
Agrafik 388 Posted December 8, 2020 Share Posted December 8, 2020 Normálně bez odpojení, dělám to tak roky a několikrát ročně. Dobíječka z Lidlu. valenta.ivan and Jardel2018 2 Quote Link to post Share on other sites
Tomas00 7 Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Ja možno nejako z opatrnosti ešte pred zapnutím takto zapojenej nabíjačky počkám 5-10 min. na uspatie jednotiek lebo náhly nárast napätia v sieti pri nebežiacom motore asi nie je štandardný. Neviem možno je to zbytočné a je to jedno, ale ktovie či sa týmto nerozhodí aj informácia v jednotke o stave nabitia batérie. Každopádne nebude to nič s čím by si auto neporadilo. Quote Link to post Share on other sites
slimboy 150 Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Ked prides k autu pripojenemu na nabijacke a odomknes, tak sa zobudia riadiace jednotky a vtedy tiez nie je problem s pripojenou nabijackou, takze nemusis cakat do uspatia pri pripajani nabijacky. Bezne kolise napätie v palubnej sieti pocas nastartovaneho motora od 14,3 do 14,6 V (teda aspon u mna). Moja Lidl nabijacka vypina v standardnom rezime pri cca. 14,3 a v zimnom pri cca 14,5 V, takze nehrozi ziadna prepätova spicka, ktora by poskodila elektroniku v aute. valenta.ivan 1 Quote Link to post Share on other sites
valenta.ivan 22 Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Presne tak ako píšeš , je to aj u mňa. Quote Link to post Share on other sites
Agrafik 388 Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 před 5 hodinami, Tomas00 napsal: náhly nárast napätia v sieti pri nebežiacom motore asi nie je štandardný Na ty špičky a drobné výkyvy tam je ten akumulátor a proto nabíječku ideálně připojuješ přímo na svorky, nebo nejblíže k němu. ozzy56 1 Quote Link to post Share on other sites
HonzaZ 633 Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Špičky pochytá akumulátor, který se v tomto případě chová jako velký kondenzátor Quote Link to post Share on other sites
Petr 3008 484 Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 V 8. 12. 2020 at 14:37, Jardel2018 napsal: Zdravím ve spolek mám takový menší dotaz... Jak je to s nabíjením baterie? Když jsem před dvěma lety auto kupoval, tak mi prodejce říkal, že bych baterii vůbec neměl nabíjet a kdybych chtěl, tak že to mám přivézt k nim, že to nabíjí... Nicméně, mám doma na nabíječku s mikroprocesorem, která by měla v poho nabít i gelové a agm baterie... A protože začínám třetí zimu, můžu ji preventivně dát na nabíječku (nevím v jakém je stavu)? Nechápu jak ti někdo mohl poradit něco takového. Pokud jsi ještě aku nedobíjel, myslím, že bude už nezvratně poškozená a její životnost o dost zmenšená.. Slavné "inteligentní" dobíjení aku během jízdy nedobije a i po delší jízdě je pravděpodobné, že přijedeš s méně nabitou aku než tomu bylo při odjezdu. Zůstane nabitá třeba jen na 70 procent a má napětí jen 12,3 V. Přitom pod 12,5 V již dochází ke tvorbě krystalů síranu olovnatého, k sulfataci, kterou nevratně klesá kapacita aku. Já se tak nějak snažím udržovat stále nabito. V garáži vždy zapnu a nechám dobít do plna. Sám jsem zvědav jestli se tím životnost aku prodlouží a jak vlastně dlouho vydrží. Quote Link to post Share on other sites
Péťa 10,375 Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 @Petr 3008 Jak máš to dobíjení vyřešené? To vždy zvedneš kapotu, připojíš nabíječku a nabíjíš? Quote Link to post Share on other sites
slimboy 150 Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Inak pri inteligentnom nabijani ak clovek nemoze vzdy po dojazde nabijat plati zlate pravidlo, ze tesne pred odstavenim vozidla treba co najviac brzdit motorom. Cize prichadzam domov, tak dojazdy do krizovatiek a aj dojazd k domu zasadne so zaradenou rychlostou nech sa stihne akumulator co najviac dobit a potom hned po zaparkovani motor vypnut a zamknut auto co najskor. To dokaze dost pomoct. Quote Link to post Share on other sites
Jardel2018 3 Posted December 9, 2020 Author Share Posted December 9, 2020 Tak jasně, já se snažím co nejvíce dojíždět s rychlostí... Ale proč zamknout? To nějak uspí auto a má menší odběr než odemčené? Quote Link to post Share on other sites
slimboy 150 Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Jasne. Po zamknuti sa auto uspi a odber klesne na minimum. Quote Link to post Share on other sites
Jardel2018 3 Posted December 9, 2020 Author Share Posted December 9, 2020 před 2 minutami, slimboy napsal: Jasne. Po zamknuti sa auto uspi a odber klesne na minimum. Tak to jsem netušil, že v tom je rozdíl... Děkuji za info Quote Link to post Share on other sites
Hafity 1,992 Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 V 8. 12. 2020 at 15:04, Jardel2018 napsal: prdnout na svorky Tak tuhle praktiku jsem ještě nezkoušel.... Jardel2018 and ozzy56 2 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.