Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Skupina PSA uvede v roce 2021 100% elektrické verze svých dodávek


Béďa

Recommended Posts

Skupina PSA uvede v roce 2021 100% elektrické verze svých dodávek

  • Dodávkové vozy bez emisí CO2: Peugeot e-Partner, Citroën ë-Berlingo van, Opel Combo-e a Vauxhall Combo-e
  • Do konce roku 2021 bude dokončena elektrifikace kompletní řady lehkých užitkových vozů prodávaných na evropských trzích
  • 100% elektrická nabídka bude rozšířená i na osobní dodávky Peugeot e-Rifter, Citroën ë-Berlingo, Opel Combo-e Life a Vauxhall Combo-e Life

Od roku 2019 mají všechny nově uváděné modely skupiny PSA v nabídce 100% elektrický nebo plug-in hybridní pohon. Cílem skupiny je do roku 2025 nabídnout plně elektrifikovanou produktovou řadu.

V roce 2020 byly na trh uvedeny elektrické verze středních dodávek segmentu Van-D, neboli K1 (Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro) a velké dodávkové vozy segmentu Van-E, neboli K3 (Peugeot Boxer, Citroën Jumper). V roce 2021 doplní všechny čtyři koncernové značky - Peugeot, Citroën, Opel i Vauxhall - svou nabídku o 100% elektrické verze lehkých užitkových vozů segmentu Van-B neboli F1 a stejně tak budou elektrickým motorem vybaveny i odvozené osobní dodávky.

Připomeňme, že zmíněné malé užitkové vozy segmentu Van-B neboli F1, Peugeot Partner, Citroën Berlingo Van, Opel Combo a Vauxhall Combo, získaly řadu mezinárodních ocenění, včetně trofeje International Van of the Year a v kategorii osobních automobilů ceny AUTOBEST od Best Buy Car of Europe v roce 2019. Jejich prodej od uvedení na trh v září 2018 přesáhl po celém světě 650 000 kusů.

Elektrické verze se budou včetně baterií montovat v továrně ve Vigu (Galicie, Španělsko). Jejich elektromotory budou montovány v Trémery (Francie), reduktory ve Valenciennes (Francie).

Hnací ústrojí převzaté od platformy eCMP bude tvořit:

  • Elektrická baterie o kapacitě 50 KWh chlazená vodou umožňující dobíjecí výkon až 100 kW,
  • Elektrický motor 100 kW/136 k,
  • Palubní nabíječka dostupná ve dvou úrovních výkonu (jednofázová 7,4 kW a třífázová 11 kW).

Xavier Peugeot, ředitel divize lehkých užitkových vozů: „Skupina PSA pokračuje s příchodem elektrických verzí dodávek a jejich příslušných osobních derivátů ve své ofenzivě a nyní nabízí kompletní řadu elektrických LUV[1] bez kompromisů z hlediska výkonu.“

eK9_Site_Media.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč - proBohaživýho - má X lidí neustále pocit, že ONI jsou Ti, kdo mají právo či moc někoho k něčemu nutit?

Pokud takové dodávky budou za dobré peníze a budou mít zajímavé provozní náklady, možná si je některé firmy i koupí. Pokud ale bude potřeba koupit auto za cenu násobně vyšší než u klasického pohonu, pokud bude firma muset vybudovat na svém pozemku nabíječky za XXX tisíc a pokud se nákupem odsoudí k využití takové dodávky opravdu jen kolem komína (tzn. potřebu na případnou delší cestu - v současné době bez problémů zvládnutelné kteroukoli dodávkou z vozového parku - sjednávat externího dopravce), tak do toho holt každá firmička nepůjde.
Ale ať tak nebo tak bude to její svobodná volba - cesta "nucení" je principielně špatně. Jediná rozumná cesta je výhodnost provozu - ale nikoli díky dotacím, co pak v daních stejně zacálujeme všichni

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě pro servisování elektromobilů bude potřeba vychovat (vyučit) nové odborníky - takový průnik mezi současným autoelektrikářem, diagnostikem a klasickým mechanikem schopným opravit brzdy, podvozek apod. To ale bude ještě určitě několik roků trvat - do té doby tuším spousty problémů 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

specialni koje na skladovani baterii, na jejich likvidaci, spesl bozp , specialni pripravky na manipulaci s bateriemi, .......je toho hodne,  nehlede na to ze co tak slichavam zatim kazdy servis ma jednoho mechanika co splnil 50 vyhlasku a mel mozna nejake zakladbi skoleni ad elektromobil, ale nic ad poruchy diagnostiky apod..... 

jak budou fungovat "klempirny,lakovny" to uz je ve hvezdach.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 25 minutami, Medvěd napsal:

Podle mě pro servisování elektromobilů bude potřeba vychovat (vyučit) nové odborníky - takový průnik mezi současným autoelektrikářem, diagnostikem a klasickým mechanikem schopným opravit brzdy, podvozek apod. To ale bude ještě určitě několik roků trvat - do té doby tuším spousty problémů 

v době mého učení byly na opravně i holky čalounice, takže otázka průniků není nová 😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...