Béďa Odesláno 7. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2020 Skupina PSA uvede v roce 2021 100% elektrické verze svých dodávek Dodávkové vozy bez emisí CO2: Peugeot e-Partner, Citroën ë-Berlingo van, Opel Combo-e a Vauxhall Combo-e Do konce roku 2021 bude dokončena elektrifikace kompletní řady lehkých užitkových vozů prodávaných na evropských trzích 100% elektrická nabídka bude rozšířená i na osobní dodávky Peugeot e-Rifter, Citroën ë-Berlingo, Opel Combo-e Life a Vauxhall Combo-e Life Od roku 2019 mají všechny nově uváděné modely skupiny PSA v nabídce 100% elektrický nebo plug-in hybridní pohon. Cílem skupiny je do roku 2025 nabídnout plně elektrifikovanou produktovou řadu. V roce 2020 byly na trh uvedeny elektrické verze středních dodávek segmentu Van-D, neboli K1 (Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro) a velké dodávkové vozy segmentu Van-E, neboli K3 (Peugeot Boxer, Citroën Jumper). V roce 2021 doplní všechny čtyři koncernové značky - Peugeot, Citroën, Opel i Vauxhall - svou nabídku o 100% elektrické verze lehkých užitkových vozů segmentu Van-B neboli F1 a stejně tak budou elektrickým motorem vybaveny i odvozené osobní dodávky. Připomeňme, že zmíněné malé užitkové vozy segmentu Van-B neboli F1, Peugeot Partner, Citroën Berlingo Van, Opel Combo a Vauxhall Combo, získaly řadu mezinárodních ocenění, včetně trofeje International Van of the Year a v kategorii osobních automobilů ceny AUTOBEST od Best Buy Car of Europe v roce 2019. Jejich prodej od uvedení na trh v září 2018 přesáhl po celém světě 650 000 kusů. Elektrické verze se budou včetně baterií montovat v továrně ve Vigu (Galicie, Španělsko). Jejich elektromotory budou montovány v Trémery (Francie), reduktory ve Valenciennes (Francie). Hnací ústrojí převzaté od platformy eCMP bude tvořit: Elektrická baterie o kapacitě 50 KWh chlazená vodou umožňující dobíjecí výkon až 100 kW, Elektrický motor 100 kW/136 k, Palubní nabíječka dostupná ve dvou úrovních výkonu (jednofázová 7,4 kW a třífázová 11 kW). Xavier Peugeot, ředitel divize lehkých užitkových vozů: „Skupina PSA pokračuje s příchodem elektrických verzí dodávek a jejich příslušných osobních derivátů ve své ofenzivě a nyní nabízí kompletní řadu elektrických LUV[1] bez kompromisů z hlediska výkonu.“ Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 7. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2020 Teď už jen donutit rozvozové firmy, kterým by dojezd stačil, aby používaly právě takové dodávky. Karel a Medvěd ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 7. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2020 (upraveno) Proč - proBohaživýho - má X lidí neustále pocit, že ONI jsou Ti, kdo mají právo či moc někoho k něčemu nutit? Pokud takové dodávky budou za dobré peníze a budou mít zajímavé provozní náklady, možná si je některé firmy i koupí. Pokud ale bude potřeba koupit auto za cenu násobně vyšší než u klasického pohonu, pokud bude firma muset vybudovat na svém pozemku nabíječky za XXX tisíc a pokud se nákupem odsoudí k využití takové dodávky opravdu jen kolem komína (tzn. potřebu na případnou delší cestu - v současné době bez problémů zvládnutelné kteroukoli dodávkou z vozového parku - sjednávat externího dopravce), tak do toho holt každá firmička nepůjde. Ale ať tak nebo tak bude to její svobodná volba - cesta "nucení" je principielně špatně. Jediná rozumná cesta je výhodnost provozu - ale nikoli díky dotacím, co pak v daních stejně zacálujeme všichni Upraveno 7. prosinec 2020 uživatelem Medvěd Hafity, Milan+ a miroska ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 7. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2020 Medvěde, náhodou sis špatně vysvětlil to "donutit" Myslel jsem přirozenou a nenásilnou formou. Prostě pozitivní motivace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 7. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2020 ta musí mít ale i rozšířený obzor, a třeba koupit si auto se "skoro" žádnou servisní sítí..... proč bych to dělal? Stávající servisy se zatím bojí doby až tyto auta začnou najíždět do servisů.... Medvěd ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 7. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2020 Péťo - někoho DONUTIT podle mého znamená totéž jako někoho do něčeho DOTLAČIT (mnohdy silou a proti jeho vůli). Kdybys napsal PŘESVĚDČIT nebo PŘIMĚT, možná by to pro mě taj rudej hadr nebyl Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 7. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2020 (upraveno) já bych majitele firem nijak nenutil--přestal bych vyrábět spalováky a teď se starejte (dělám si prdel) Upraveno 7. prosinec 2020 uživatelem ozzy56 Pe.Tr ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 7. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2020 Ono s tím servisem to bude vůbec zajímavý. Na opravu elektroniky musí mít člověk vyhlášku 50. Jak to bude s mechošem, který má servisovat ele. auto? Medvěd ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
*nohafuc* Odesláno 7. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2020 A ve finále bude těch servisů úplný minimum,protože do toho nebude chtít nikdo investovat.Tohle je jen začátek. Elektromobily nechce prodávat pětina dealerů asi jediné značky, která jim dala na výběr | Autoforum.cz Medvěd ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 7. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2020 Podle mě pro servisování elektromobilů bude potřeba vychovat (vyučit) nové odborníky - takový průnik mezi současným autoelektrikářem, diagnostikem a klasickým mechanikem schopným opravit brzdy, podvozek apod. To ale bude ještě určitě několik roků trvat - do té doby tuším spousty problémů Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 7. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2020 specialni koje na skladovani baterii, na jejich likvidaci, spesl bozp , specialni pripravky na manipulaci s bateriemi, .......je toho hodne, nehlede na to ze co tak slichavam zatim kazdy servis ma jednoho mechanika co splnil 50 vyhlasku a mel mozna nejake zakladbi skoleni ad elektromobil, ale nic ad poruchy diagnostiky apod..... jak budou fungovat "klempirny,lakovny" to uz je ve hvezdach..... Medvěd ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 7. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2020 před 25 minutami, Medvěd napsal: Podle mě pro servisování elektromobilů bude potřeba vychovat (vyučit) nové odborníky - takový průnik mezi současným autoelektrikářem, diagnostikem a klasickým mechanikem schopným opravit brzdy, podvozek apod. To ale bude ještě určitě několik roků trvat - do té doby tuším spousty problémů v době mého učení byly na opravně i holky čalounice, takže otázka průniků není nová Hafity a Péťa ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 7. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2020 Se pochlub, jak pronikavě jsi pronikal.... ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.