Medvěd Odesláno 30. listopad 2020 Sdílet Odesláno 30. listopad 2020 Ahoj vespolek Dotaz se nebude týkat přímo Pažouta, ale MOŽNÁ může zaujmout i tak (a třeba mi diskuze a Vaše názory naznačí další vývoj). Primárně se jedná o to, že Galaxy, jak je to přeci jen velký MPV, obecně zejména v zadní části hůř topí a já přemýšlím, jestli by přeci jen nestálo za úvahu dodělat do něj bufika, který by interiér před cestou vyhřál a topení během jízdy by už asi zvládalo příjemnou teplotu udržet i vzadu. Možnosti jsou a) koupit (sehnat) starší z vraku - prý cca 7000 Kč + netuším jak náročná montáž a ani kdo by do toho chtěl jít b) sehnat nějaké jiné topení (teď bylo nějaký 2 kW na Alze za 3400 Kč), ale jak vymyslet kam s ním? + zase kdo by to nainstaloval a za kolik? Neznáte tu někdo někoho, kdo by se touhle problenatikou zabýval, uměl to instalovat a nechtěl za to měsíční vejplatu? Věřím, že třeba busáci s 807ama něco podobného možná taky řešili... Dik za rozumné reakce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 30. listopad 2020 Sdílet Odesláno 30. listopad 2020 Dovolil jsem si to přesunout do Pokecu. Do "ostatní káry" to zřejmě nepatří. Péťa a Medvěd ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 30. listopad 2020 Sdílet Odesláno 30. listopad 2020 (upraveno) Busáci v 807 atd to maj v základu a na komplet nezávislé s hodinami na to když se to povede stačí cca 3_4000kc. Když to koupíš staré, tak si nech to na ponku spustit, díly stojí raketu. Jináč to má myslím 5,2 kW. Hlavně to chce mít verzi auta, která má vydechy i do zadu, což nemají ani všechny 807,c8,atd.Pokud budeš mít štěstí a seženeš někoho kdo v okoli to zamontuje pod pět tak máš kliku, poptávál jsem na jaře do CX-3 celou zástavbu a je to přes 40. Upraveno 30. listopad 2020 uživatelem Milan+ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 30. listopad 2020 Sdílet Odesláno 30. listopad 2020 budu vycházet z toho, že nové teplovzdušné topení stojí 25 tisíc, s montáží 30, pak máš na cca 10 let celkem klid a topíš..., ale pokud koupíš starší topení, vyplatí se jen pro někoho, kdo si ho umí servisovat, jinak se za náhr. díly a opraváře nedoplatíš jestli se jedná o teplovodní topení, tak nevím, moc neznám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 30. listopad 2020 Sdílet Odesláno 30. listopad 2020 (upraveno) No na 807 máme z fabriky " podpůrnýho bufíka" kterej se sám zapíná po nastartování a při teplotě cca 8°C a méně. A běží celou dobu aby dohříval motor potažmo topení v celém voze. Nevím jak ve tvé Galaxii ale tuším že první nebo druhá generace to měla úplně stejně. Myslím že by se asi dal sehnat horkovzdušnej bufík z Číny a zapojit by to asi dokázal někdo kdo se trochu vyzná v autoelektrice po elektrické stránce a mechanicky by se asi muselo vyměnit čerpadlo nebo plovák v nádrži aby to mělo navíc jednu sací a jednu vratnou přípojku. Topení jako takové by se asi dalo schovat pod řidičovo nebo spolujezdcovo sedadlo. Ale je velkej rozdíl mezi horkovzdušným a horkovodním ale k Tvojemu účelu by asi ten horkovzduch mohl stačit. Ale šacoval bych to že i z Číny a montáž bude minimálně dvacet litrů. Nebo zkus poptat někoho kdo dělá obytný vestavby tyhle lidi používaj horkovzdušný topení Planar je to tuším ruský výrobek ale co jsem slyšel tak dost spolehlivý a cenově dostupnější než webasto eberspracher a ty podobný západní srandy. Upraveno 30. listopad 2020 uživatelem Vena garážmistr Medvěd ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 30. listopad 2020 Sdílet Odesláno 30. listopad 2020 (upraveno) Bufiky jsem si montoval do 406, 806 (mrkni zde) a ted o vikendu jsem dokoncil bufiku z C8 do Fikuse (muzes mrknou to meho fordiho vlakna zde) takze nejakou zkusenost mam, muzem dat rec v praci. To co jsi psal z alzy - 2kW, to je hrozne malo, s tim sotva ohrejes motor. Na takovej sklenik je potreba aspon 5kw a pocitej aspon pul hodiny behu, aby to bylo pri vetsi zime uvnitr na kosili. Tech bufiku z 807/C8 byva v inzeratech docela dost a za slusny ceny (asi tim, ze byvaj v autech dost standartne montovany a pak mozna, ze je neznali lidi neumi zapnout, maj krapet jiny zapojeni nez obvykle) Jejich vyhoda je i to, ze maji namontovano vse na sobe (vodni obehove cerpadlo, palivove cerpadlo, vyfuk, sani, prip. kabelaz) nestane se ti tak, ze koupis nekompletni set a budes muset shanet komponenty jinde. Navic je ten bufik ciste analogovej, tedy nekomunikuje po zadne sbernici auta, vse je jen + a - 12V, ma vystup pro ovladani kabinoveho ventilatoru a jde jednoduse zapojit jako plnohodnotne nezavisle topeni. Mensi uskali je samotna montaz, je to asi jako s montazi LPG soustavy. Jsou dane technicke parametry zastavby, nicmene je vzdy potreba trochu improvizace a to proste zabere cas, takze je to tak na jeden den montaze. Vetsinou musi dolu palivova nadrz - napichnuti plovaku pro privod paliva, pak natahnout potrubi a kabelaz od nadrze k umisteni bufiku v motoru/podbehu, umistit palivovou pumpu bufiku nekde u nadrze, nasledne umistit bufik v aute ( vetsinou vyroba drzaku na miru) natahnout vodni trubky a zapojit do okruhu ( vypusteni fridexu, montaz, napusteni a odvzdusneni) a pak elektricka cast - pripojeni napajeciho napeti v motorovem prostoru k baterce a protazeni nekolika dratu do kabiny k ovladani kabinoveho ventilatoru (slozitejsi pripad je u verze s automatickou klimatizaci) a nejakeho ovladani bufiku ( programovatelny casovac, dalkovy ovladac s mensim dosahem prip. ovladani pomoci SMS nebo aplikace z telefonu). K tomu samozrejme nutna demontaz a montaz ruznych krytu, soucasti apod. Ale jako doporucit muzu, ja uz bych nechtel jinak Upraveno 30. listopad 2020 uživatelem Ferry radim.1008, Hafity, jarokare a 4 další ohodnotil 7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 607 Odesláno 1. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2020 To z alzy 2kw je horkovzduch a do galaxy naprosto dostačující, 5kw horkovzduchy se dávají do velkých dodávek. Pokud to chceš jen na vytápění vnitřku auta (bez předehřevu motoru) tak je horkovzduch jasná volba, navíc s ním můžeš topit i za jízdy pokud to topení auta nezvládá. Číňana bych se nebál pokud by to bylo na topení přes den, ale asi bych v klidu nespal když bych s ním měl topit v autě přes noc. Na přespávání v autě bych šel mimimálně do planaru, ten používají i vestavbové firmy co staví obytňáky. Kam to namontovat je už horší, taky nad tím bádám u dodávky a to je to tam jednodužší než u osobáku. Medvěd ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 1. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2020 (upraveno) kamarád měl teplovzdušné topení ebersprecher v Partneru, montované pod podlahu vzadu (místo rezervy), montáž ofiko servisem 30 tisíc Kč celkem, ovládání manual--bez možnosti ovládat telefonem atd., výstup teplého vzduchu vzadu v kufru, samozřejmě ohřívá jen vnitřní prostor, (neohřívá vodu), auto měl 6 let bez jediné poruchy topení, pak to prodal nevím jaký výkon mělo teplovzdušné topení Ebersprecher v Tatře 815, ale odhaduju kolem 2kw, a to se muselo přes šichtu i vypínat, bo se nedalo v kabině vydržet i na nižší výkon topení... Upraveno 1. prosinec 2020 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 1. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2020 Topení do Tatry mělo o trochu víc (8,2 kW) , proto se v tý kabině nedalo vydržet Scratch ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 1. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2020 @jarokare a píšeš o tom malinkém Ebršprechru ? protože do těch prvních Tater se dávalo naše naftové topení, ta velká kráva, co smrděla naftou už od novoty a hučela jak piliňák , já tam měl potom tohle topení, to byla paráda , ale jeho výkon už nevím , samozřejmě eberšprechr jich vyrábí více výkonových variant... https://www.eberspaecher.cz/vyrobky/topne-systemy/portfolio-vyrobku/teplovzdusna-topeni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 1. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2020 před 27 minutami, ozzy56 napsal: ta velká kráva Bufíkem z Tatry (takové to torpédo) jsme kdysi vytápěli dvougaráž.... ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 1. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2020 @ozzy56 tak to jo , já měl na mysli právě tu "velkou krávu" , kterou vyráběi naši v licenci Eberspecheru , ve svý době jsem je opravoval , ale k těm malým jsem se nedostal , protože už jsem dávno dělal jinde ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 1. prosinec 2020 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2020 (upraveno) Jo, bufík je fajn. Mám ho v 307 od webasta, 4.2kW, na benzín, teplovodní. Dokud to fungovalo, bylo to fajn, ale teď mi nejde zapnout, bohužel tam není origo "řídící jednotka" (původně tam bylo origo ovládání přes telefon, to někdo předemnou nahradil nějakou destičkou s SIM800 modulem), a nedaří se mi poslední rok sepnout. A jak již bylo zmíněno, díly jsou drahý a jen za to, že se mi na to v Praze servisáci podívaj si řekli okolo 5k, + hodiny a modul 8k takže jsem se na to radši vybodl xD Takže pokud ti jde i o cenu, radši bych šel osobně do tí alzy.... Upraveno 1. prosinec 2020 uživatelem VojtouNerCZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.