Jump to content

Nezávislé topení


Recommended Posts

Ahoj vespolek 

Dotaz se nebude týkat přímo Pažouta, ale MOŽNÁ může zaujmout i tak (a třeba mi diskuze a Vaše názory naznačí další vývoj). 

Primárně se jedná o to, že Galaxy, jak je to přeci jen velký MPV, obecně zejména v zadní části hůř topí a já přemýšlím, jestli by přeci jen nestálo za úvahu dodělat do něj bufika, který by interiér před cestou vyhřál a topení během jízdy by už asi zvládalo příjemnou teplotu udržet i vzadu. Možnosti jsou 

a) koupit (sehnat) starší z vraku - prý cca 7000 Kč + netuším jak náročná montáž a ani kdo by do toho chtěl jít 

b) sehnat nějaké jiné topení (teď bylo nějaký 2 kW na Alze za 3400 Kč), ale jak vymyslet kam s ním? + zase kdo by to nainstaloval a za kolik? 

Neznáte tu někdo někoho, kdo by se touhle problenatikou zabýval, uměl to instalovat a nechtěl za to měsíční vejplatu? 

Věřím, že třeba busáci s 807ama něco podobného možná taky řešili...

Dik za rozumné reakce 

Link to post
Share on other sites

Busáci v 807 atd to maj v základu a na komplet nezávislé s hodinami na to když se to povede stačí cca 3_4000kc. Když to koupíš staré, tak si nech to na ponku spustit, díly stojí raketu. Jináč to má myslím 5,2 kW. Hlavně to chce mít verzi auta, která má vydechy i do zadu, což nemají ani všechny 807,c8,atd.Pokud budeš mít štěstí a seženeš někoho kdo v okoli to zamontuje pod pět tak máš kliku, poptávál jsem na jaře do CX-3 celou zástavbu a je to přes 40.

Edited by Milan+
Link to post
Share on other sites

budu vycházet z toho, že nové teplovzdušné topení stojí 25 tisíc, s montáží 30, pak máš na cca 10 let celkem klid a topíš..., ale pokud koupíš starší topení, vyplatí se jen pro někoho, kdo si ho umí servisovat, jinak se za náhr. díly a opraváře nedoplatíš  :myslim

jestli se jedná o teplovodní topení, tak nevím, moc neznám :papa

Link to post
Share on other sites

No na 807 máme z fabriky " podpůrnýho bufíka" kterej se sám zapíná po nastartování a při teplotě cca 8°C a méně. A běží celou dobu aby dohříval motor potažmo topení v celém voze. Nevím jak ve tvé Galaxii ale tuším že první nebo druhá generace to měla úplně stejně.  Myslím že by se asi dal sehnat horkovzdušnej bufík z Číny a zapojit by to asi dokázal někdo kdo se trochu vyzná v autoelektrice po elektrické stránce a mechanicky by se asi muselo vyměnit čerpadlo nebo plovák v nádrži aby to mělo navíc jednu sací a jednu vratnou přípojku. Topení jako takové by se asi dalo schovat pod řidičovo nebo spolujezdcovo sedadlo.    Ale je velkej rozdíl mezi horkovzdušným a horkovodním  ale k Tvojemu účelu by asi ten horkovzduch mohl stačit.  Ale šacoval bych to že i z Číny a montáž bude minimálně dvacet litrů. Nebo zkus poptat někoho kdo dělá obytný vestavby tyhle lidi používaj horkovzdušný topení Planar je to tuším ruský výrobek ale co jsem slyšel tak dost spolehlivý a cenově dostupnější než webasto eberspracher a ty podobný západní srandy. 

Edited by Vena garážmistr
Link to post
Share on other sites

Bufiky jsem si montoval do 406, 806 (mrkni zde) a ted o vikendu jsem dokoncil bufiku z C8 do Fikuse (muzes mrknou to meho fordiho vlakna zde) takze nejakou zkusenost mam, muzem dat rec v praci.

To co jsi psal z alzy - 2kW, to je hrozne malo, s tim sotva ohrejes motor. Na takovej sklenik je potreba aspon 5kw a pocitej aspon pul hodiny behu, aby to bylo pri vetsi zime uvnitr na kosili.

Tech bufiku z 807/C8 byva v inzeratech docela dost a za slusny ceny (asi tim, ze byvaj v autech dost standartne montovany a pak mozna, ze je neznali lidi neumi zapnout, maj krapet jiny zapojeni nez obvykle) Jejich vyhoda je i to, ze maji namontovano vse na sobe (vodni obehove cerpadlo, palivove cerpadlo, vyfuk, sani, prip. kabelaz) nestane se ti tak, ze koupis nekompletni set a budes muset shanet komponenty jinde. Navic je ten bufik ciste analogovej, tedy nekomunikuje po zadne sbernici auta, vse je jen + a - 12V, ma vystup pro ovladani kabinoveho ventilatoru a jde jednoduse zapojit jako plnohodnotne nezavisle topeni.

Mensi uskali je samotna montaz, je to asi jako s montazi LPG soustavy. Jsou dane technicke parametry zastavby, nicmene je vzdy potreba trochu improvizace a to proste zabere cas, takze je to tak na jeden den montaze. Vetsinou musi dolu palivova nadrz - napichnuti plovaku pro privod paliva, pak natahnout potrubi a kabelaz od nadrze k umisteni bufiku v motoru/podbehu, umistit palivovou pumpu bufiku nekde u nadrze, nasledne umistit bufik v aute ( vetsinou vyroba drzaku na miru) natahnout vodni trubky a zapojit do okruhu ( vypusteni fridexu, montaz, napusteni a odvzdusneni) a pak elektricka cast - pripojeni napajeciho napeti v motorovem prostoru k baterce a protazeni nekolika dratu do kabiny k ovladani kabinoveho ventilatoru (slozitejsi pripad je u verze s automatickou klimatizaci) a nejakeho ovladani bufiku ( programovatelny casovac, dalkovy ovladac s mensim dosahem prip. ovladani pomoci SMS nebo aplikace z telefonu). K tomu samozrejme nutna demontaz a montaz ruznych krytu, soucasti apod. 

Ale jako doporucit muzu, ja uz bych nechtel jinak :)

Edited by Ferry
Link to post
Share on other sites

To z alzy 2kw je horkovzduch a do galaxy naprosto dostačující, 5kw horkovzduchy se dávají do velkých dodávek. Pokud to chceš jen na vytápění vnitřku auta (bez předehřevu motoru) tak je horkovzduch jasná volba, navíc s ním můžeš topit i za jízdy pokud to topení auta nezvládá.

Číňana bych se nebál pokud by to bylo na topení přes den, ale asi bych v klidu nespal když bych s ním měl topit v autě přes noc. Na přespávání v autě bych šel mimimálně do planaru, ten používají i vestavbové firmy co staví obytňáky. 

Kam to namontovat je už horší, taky nad tím bádám u dodávky a to je to tam jednodužší než u osobáku.

Link to post
Share on other sites

kamarád měl teplovzdušné topení ebersprecher v Partneru, montované pod podlahu vzadu (místo rezervy), montáž ofiko servisem 30 tisíc Kč celkem, ovládání manual--bez možnosti ovládat telefonem atd., výstup teplého vzduchu vzadu v kufru, samozřejmě ohřívá jen vnitřní prostor, (neohřívá vodu), auto měl 6 let bez jediné poruchy topení, pak to prodal

nevím jaký výkon mělo teplovzdušné topení Ebersprecher v Tatře 815, ale odhaduju kolem 2kw, a to se muselo přes šichtu i vypínat, bo se nedalo v kabině vydržet i na nižší výkon topení... 🙂

Edited by ozzy56
Link to post
Share on other sites

@jarokare a píšeš o tom malinkém Ebršprechru ? :):papa

protože do těch prvních Tater se dávalo naše naftové topení, ta velká kráva, co smrděla naftou už od novoty a hučela jak piliňák :roll, já tam měl potom tohle topení, to byla paráda , ale jeho výkon už nevím , samozřejmě eberšprechr jich vyrábí více výkonových variant...  https://www.eberspaecher.cz/vyrobky/topne-systemy/portfolio-vyrobku/teplovzdusna-topeni

Link to post
Share on other sites

Jo, bufík je fajn. Mám ho v 307 od webasta, 4.2kW, na benzín, teplovodní. Dokud to fungovalo, bylo to fajn, ale teď mi nejde zapnout, bohužel tam není origo "řídící jednotka" (původně tam bylo origo ovládání přes telefon, to někdo předemnou nahradil nějakou destičkou s SIM800 modulem), a nedaří se mi poslední rok sepnout. A jak již bylo zmíněno, díly jsou drahý a jen za to, že se mi na to v Praze servisáci podívaj si řekli okolo 5k, + hodiny a modul 8k takže jsem se na to radši vybodl xD Takže pokud ti jde i o cenu, radši bych šel osobně do tí alzy....

Edited by VojtouNerCZ
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...